ترامپ در دادگاه فدرال میامی حاضر می شود تا با 37 اتهام در پرونده اسناد: روبرو شود


مردم روز دوشنبه در مقابل ساختمان دادگاه فدرال Wilkie D. Ferguson Jr. ایالات متحده در میامی قدم می زنند، یک روز قبل از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای محاکمه در مورد 37 اتهام فدرال علیه او حاضر شود.

جورجیا ویرا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جورجیا ویرا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مردم روز دوشنبه در مقابل دادگاه فدرال ویلکی دی. فرگوسن جونیور ایالات متحده در میامی قدم می زنند، یک روز قبل از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای محاکمه در مورد 37 اتهام فدرال علیه او حاضر شود.

جورجیا ویرا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا به سر می برد و برای تسلیم شدن به مقامات فدرال و حضور در دادگاه در ساعت 15:00 روز سه شنبه آماده می شود.

در یک کیفرخواست بی‌سابقه علیه رئیس‌جمهور سابق، ترامپ با 37 اتهام فدرال از جمله حفظ غیرقانونی اسرار دولتی و توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت روبرو است.

در کیفرخواست ادعا شده است که ترامپ هنگام خروج از کاخ سفید در سال 2021 شخصاً در بسته‌بندی اسناد دست داشته است و به داشتن مطالب محرمانه لاف زده و باعث شده وکیل خود اف‌بی‌آی را در مورد اینکه چه نوع اسنادی را در مار-آ- ذخیره کرده است گمراه کند. لاگو.

دستیار او والت نائوتا نیز به دلیل پنهان کردن اسناد و اظهارات نادرست متهم شده است.

ترامپ می‌گوید بی‌گناه است و به‌طور ناعادلانه مورد هدف دادستان‌ها قرار می‌گیرد، زیرا دوباره برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود. متحدان جمهوریخواه او در کنگره این ادعاهای جانبداری در وزارت دادگستری را تکرار می کنند.

جک اسمیت، بازپرس ویژه، که از سوی وزارت دادگستری برای نظارت بر تحقیقات مستقل درباره ترامپ منصوب شده بود، هفته گذشته در اظهاراتی از کار تیم خود و اف‌بی‌آی دفاع کرد.

او گفت: «ما در این کشور یک سری قوانین داریم و برای همه اعمال می شود.

اتفاقی که در دادگاه می افتد

ترامپ روز سه‌شنبه برای رسیدگی در دادگاه حاضر می‌شود، مرحله‌ای که معمولاً شامل اثر انگشت، شات لیوان و سایر مراحل اداری است. با توجه به وجهه بالای ترامپ ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد.

همچنین مشخص نیست که آیا ترامپ دستبند زده خواهد شد یا خیر. او زمانی که در ماه آوریل در یک پرونده ایالت نیویورک در مورد پرداخت های پولی که قبل از انتخابات 2016 انجام شده بود، در دادگاه حاضر نشد.

انتظار می رود جلسه سه شنبه کوتاه باشد. ترامپ و نائوتا ممکن است اتهامات را با صدای بلند بشنوند و اعتراف کنند که گناهکار هستند یا بی گناه.

قاضی می تواند در حین ادامه پرونده محدودیت های خاصی را تعیین کند و از آنها بخواهد گذرنامه ها را تحویل دهند، سفر را محدود کنند یا با نظارت دادگاه بررسی کنند.

در خارج از دادگاه، مجریان قانون در حال آماده شدن برای اطمینان از عدم تکرار رویدادهایی مانند حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه بوده اند.

سرویس مخفی که از ترامپ محافظت می کند، در گفتگو با مارشال های ایالات متحده که از دادگاه فدرال محافظت می کنند، شرکت داشته است. پلیس محلی نیز در حال برنامه‌ریزی است و نیروهای اولیه دیگری نیز در حالت آماده باش هستند.

با این حال، برخلاف پیشروی شورش کنگره، محققان افراط گرایی می گویند که نشانه هایی از برنامه ریزی گسترده و دقیق در مورد ظاهر دادگاه را نمی بینند.

بعد چه اتفاقی می افتد

اسمیت روز جمعه گفت که او به دنبال محاکمه سریع است. بر اساس این قانون، این می تواند به معنای ظرف 70 روز باشد که بسیار جلوتر از فصل مقدماتی ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود.

اما چند عامل وجود دارد که می‌تواند تاریخ را بسیار فراتر از آن پیش ببرد.

با توجه به اینکه پرونده شامل اسناد طبقه بندی شده زیادی است، ممکن است یک سوال پیش روی دادگاه این باشد که آیا وکلای ترامپ حتی مجاز به دیدن مطالب هستند و آیا ترامپ می خواهد از این اسناد در دادگاه استفاده کند یا خیر.

ترامپ همچنین می‌تواند درخواست‌های پیش از محاکمه دیگری در مخالفت با جنبه‌های مختلف پرونده ارائه دهد که می‌تواند به ماه‌ها تاخیر اضافه کند. تیم حقوقی حتی می تواند تلاش کند دادگاه را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول کند.

در این میان، ترامپ کیفرخواست فدرال را به بخشی از کمپین خود برای کاخ سفید تبدیل می کند. او حتی قصد دارد سه شنبه شب در یک گردهمایی کمک مالی در باشگاه گلف خود در نیوجرسی صحبت کند.

او گفته است که اگر در سال 2024 پیروز شود، یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره رئیس جمهور بایدن و خانواده بایدن منصوب خواهد کرد.

یک مشاور ویژه در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که چگونه خود بایدن به اسناد طبقه بندی شده در دفتر و محل اقامت شخصی خود دست یافته است. اما در این مورد، هیچ اشاره ای وجود ندارد که بایدن در برابر تحویل دادن هر یک از اسناد مقاومت کند، مانند آنچه ترامپ گفته می شود برای حدود یک سال.

خطر حقوقی ترامپ به پرونده اسناد طبقه بندی شده ختم نمی شود. بازرس ویژه اسمیت به تحقیق درباره اقدامات ترامپ در مورد شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا ادامه می دهد و دفتر دادستانی منطقه فولتون در جورجیا به دنبال تلاش هایی برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایالتی در هفته های پس از انتخابات 2020 است. باید دید که آیا ترامپ نیز در این تحقیقات متهم خواهد شد یا خیر.