نیکول هانا جونز می گوید: کارآموزی انجمن Ida B. Wells لغو شده است:


روزنامه نگار نیکول هانا جونز یکی از بنیانگذاران انجمن آیدا بی ولز است. او در بالا در دسامبر 2021 در نیویورک است.

رابرت بامستد/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

رابرت بامستد/AP


روزنامه نگار نیکول هانا جونز یکی از بنیانگذاران انجمن آیدا بی ولز است. او در بالا در دسامبر 2021 در نیویورک است.

رابرت بامستد/AP

نیکول هانا جونز، روزنامه‌نگار، که بیشتر به‌خاطر تأسیس پروژه 1619 شهرت دارد، در مصاحبه‌ای با یک سازمان خبری غیرانتفاعی گفت که تاخیرهای اداری ادامه چندین پروژه دانشگاهی را غیرممکن کرده است که به منظور ارتقای مشاغل جوان سیاهپوست تحقیقی است. روزنامه نگاران

همانطور که او به NC Newsline گفت، این پروژه ها شامل یک دوره کارآموزی تابستانی و یک برنامه روزنامه نگاری برای دانش آموزان دبیرستانی در دانشگاه مرکزی کارولینای شمالی بود. هر دو قرار بود توسط انجمن گزارشگری تحقیقی آیدا بی ولز، سازمانی که توسط چهار روزنامه‌نگار سیاه پوست، از جمله هانا-جونز، در بهار 2015 تأسیس شد، تأمین مالی شود.

انجمن آیدا بی ولز به خاطر یک روزنامه نگار سیاهپوست صلیبی فعال در اواخر دهه 1800 و اوایل دهه 20 نامگذاری شد.هفتم قرن. این مدرسه در سال 2019 مقر خود را از مدرسه دولتی کندی در دانشگاه هاروارد به دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل منتقل کرد. سه سال بعد، مدرسه هانا-جونز را به عنوان یک کرسی روزنامه نگاری در دانشکده روزنامه نگاری و رسانه Hussman UNC منصوب کرد. اما تنها یک ماه پس از اعلام این خبر در آوریل 2021، علیرغم رزومه‌ای که شامل کمک هزینه «نابغه» مک آرتور و جایزه پولیتزر بود، از تصدی او محروم شد. دلیل؟ اثر برنده جایزه او، معروف ترین پروژه 1619، بر تاریخ نژادپرستی آمریکایی متمرکز بود. فعالان جناح راست انتصاب او را به عنوان “تضعیف استانداردهای روزنامه نگاری” توصیف کردند و با شور و حرارت علیه او مبارزه کردند.

در پی جنجال ملی، هانا جونز، که خود از دانش آموختگان UNC-Chapel Hill بود، اعلام کرد که در عوض به هیئت علمی دانشگاه هوارد خواهد پیوست. در آنجا او به راه‌اندازی مرکز روزنامه‌نگاری و دموکراسی در مدرسه معتبر و تاریخی سیاهپوستان کمک کرد. در همین حال، انجمن Ida B. Wells به یک HCBU دیگر، کالج مورهاوس، در آتلانتا، گا نقل مکان کرد. به گزارش NC Newsline، تأمین مالی به کندی دنبال شد.

در طول سال‌ها، انجمن آیدا بی. ولز تقریباً 3.8 میلیون دلار کمک مالی از سازمان‌های بشردوستانه از جمله بنیاد کنراد ان. هیلتون و بنیاد WK Kellogg دریافت کرده است. تنها حدود نیمی از این مبلغ تاکنون به Morehouse منتقل شده است.

دفتر ارتباطات UNC-Chapel در بیانیه ای به نوشت: “ما تا به امروز انتقال نزدیک به 2.1 میلیون دلار بودجه را تکمیل کرده ایم.” ما با کالج مورهاوس و آژانس های تامین مالی مربوطه در حال کار بر روی روند انتقال وجوه باقی مانده هستیم.”

هیچ کس از انجمن Ida B. Wells به چندین درخواست برای اظهار نظر از پاسخ نداد. به گفته منابع در مقاله NC Newsline، افراد درگیر در Society معتقدند که این روند به طور غیرعادی کند بوده است. وقتی از خانه اصلی خود در دانشگاه سیتی نیویورک به دانشگاه هاروارد نقل مکان کرد، انتقال وجوه کمی بیش از یک ماه طول کشید. با این حال، ترتیبات هدیه در طول زمان تکامل یافته است، و فرآیند ایجاد و اجرای اسناد پیچیده است.

در همین حال، انجمن Ida B. Wells به NC Newsline گفت که نمی تواند از بودجه عملیاتی مورد نیاز برای راه اندازی مشاغل گروهی از روزنامه نگاران جوان رنگین پوست استفاده کند. در صفحه وب Ida B. Wells Society، که به نظر می رسد نزدیک به یک سال است که به روز نشده است، هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است. و اگرچه حساب های توییتر و فیس بوک آن همچنان فعال هستند، هیچ یک از پست های اخیر آن به لغو برنامه های این سازمان اشاره نمی کند.