حزب جمهوری خواه مجلس آریزونا در اخراج دموکرات ها به خاطر شوخی کتاب مقدس شکست خورد:


استفانی استال همیلتون، نماینده ایالت آریزونا، وزیر دموکرات و پروتستان، در یک کنفرانس خبری در سن پدرو گارزا گارسیا، مکزیک در 27 می 2022 صحبت می کند.

دانیل بسریل / رویترز


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دانیل بسریل / رویترز


استفانی استال همیلتون، نماینده ایالت آریزونا، وزیر دموکرات و پروتستان، در یک کنفرانس خبری در سن پدرو گارزا گارسیا، مکزیک در 27 می 2022 صحبت می کند.

دانیل بسریل / رویترز

فینیکس – جمهوری‌خواهان مجلس آریزونا تلاش کردند، اما موفق نشدند، یک قانون‌گذار دموکرات را اخراج کنند که به شوخی پنهان کردن کتاب مقدس در دوربین مخفی اعتراف کرد.

در عوض، نمایندگان جمهوری خواه تنها توانستند با 30 رای موافق در برابر 28 رأی مخالف استفانی استال همیلتون، نماینده مجلس نمایندگان را در روز سه شنبه به دست آورند.

استال همیلتون، یک دموکرات توسان و وزیر پروتستان منصوب شده، هرگز حقایق این موضوع را مورد مناقشه قرار نداده است – در سه نوبت جداگانه، انجیل ها را از روی میزهای انتهایی در سالن اعضای مجلس آریزونا و پنهان کردن آنها در زیر بالشتک ها، و در یک نمونه، در نزدیکی اتاق. یخچال. او اقدامات خود را تفسیری بازیگوش در مورد جدایی کلیسا از دولت و اعتراض به سلاح‌زدایی دین در سیاست توصیف کرده است.

اما بسیاری از جمهوری‌خواهان از آنچه «هتک حرمت» کتاب مقدس نامیدند خشمگین شدند – برخی اظهار داشتند که ممکن است ناآگاهانه روی کتاب مقدس نشسته باشند، زمانی که زیر بالشتک‌های صندلی پنهان شده بود.

جاستین هیپ، نماینده مجلس نمایندگان، یکی از سه جمهوری‌خواه که شکایت اخلاقی علیه استال همیلتون در مورد این حوادث را مطرح کرده‌اند، گفت: «انجام این کار آشکارا توهین‌آمیز است و مجلس باید آن را جدی بگیرد.

هیپ، که به اخراج رای داد، گفت: موضوع “واقعاً به یک سوال ساده ختم می شود: ما به عنوان یک بدن برای چه چیزی ارزش بیشتری قائل هستیم؟ شهرت سیاستمداران آریزونا یا شهرت خدا در جهان؟”

هیپ گفت: «من می‌دانم که در کدام سمت بحث حاضر می‌شوم.

جمهوری خواهان دیگر به اخراج نماینده سابق لیز هریس در آوریل به دلیل دعوت از یک شاهد برای ارائه اتهامات نادرست درباره قانونگذاران و سایر مقامات ایالتی اشاره کردند – و سپس، طبق گزارش کمیته اخلاق، دروغ گفتن در مورد دخالت او در شهادت ظالمانه.

اگرچه شرایط اعمال آنها بسیار متفاوت بود، کمیته اخلاق مجلس نمایندگان هریس و استال همیلتون را ناقض قانون شماره 1 مجلس نمایندگان دانست که بر رفتارهای بی نظم حاکم است.

با این حال، رأی گیری از دو سوم اکثریت لازم برای اخراج یکی از اعضای مجلس بسیار کمتر بود، زیرا دموکرات ها و دو جمهوری خواه پیشنهاد اخراج را رد کردند.

یکی از آن جمهوری خواهان، نماینده دیوید کوک، نیز به این انتقاد رأی منفی داد و از شخصیت استال همیلتون دفاع کرد و در عین حال از قضاوت ضعیف او ابراز تاسف کرد.

کوک در توضیح رای خود علیه اخراج گفت: “همه افراد حاضر در این اتاق، هر کسی که می شناسید، هر یک از اعضای خانواده که من می شناسم، در یک زمان تصمیم ضعیفی گرفته اند. و من فکر می کنم این برای یک شوخی بد و انتخاب شده بیش از حد است.” . “و عذرخواهی با من خوب بود.”

رای‌های روز سه‌شنبه به دنبال یک تحقیق کامل در مورد این موضوع بود، حتی پس از دستگیری همیلتون، اعتراف و عذرخواهی برای اقدامات خود. گزارش هفت صفحه ای متفق القول کمیته، صمیمیت عذرخواهی و همچنین توصیف استال همیلتون از اقدامات خود را به عنوان یک “شوخی” مورد تردید قرار داد.

در این گزارش آمده است: «بسیاری از اعضای این کمیته این اقدام را شوخی نمی دانند.

این گزارش نتیجه گرفت که با پنهان کردن انجیل، استال همیلتون “اعضایی را که اعتقادات مذهبی خود را با مراجعه به متون کتاب مقدس اعمال می کنند از فرصتی برای انجام این کار محروم می کند.”

کمیته همچنین نوشت که “توهین و بی احترامی” استال همیلتون به کتاب مقدس منحصر به کتاب مقدس نیست.

در این گزارش آمده است: «اگر کتاب مورمون، قرآن یا هر متن مذهبی دیگری بود، اقدامات او به همان اندازه توهین‌آمیز و بی‌احترامی بود».

با این حال، کتاب مقدس تنها متن مذهبی موجود در سالن اعضا است.