لیز هریس جمهوری خواه از مجلس ایالت آریزونا اخراج شد:


میز مورد استفاده لیز هریس، نماینده جمهوریخواه آریزونا در کنگره ایالتی فینیکس، لحظاتی پس از اخراج او از مجلس قانونگذاری در روز چهارشنبه خالی است.

جاناتان جی کوپر/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاناتان جی کوپر/AP


میز مورد استفاده لیز هریس، نماینده جمهوریخواه آریزونا در کنگره ایالتی فینیکس، لحظاتی پس از اخراج او از مجلس قانونگذاری در روز چهارشنبه خالی است.

جاناتان جی کوپر/AP

فینیکس – یک قانونگذار جمهوریخواه آریزونا به دلیل دعوت از یک شاهد برای ارائه اتهامات دروغین درباره قانونگذاران و سایر مقامات ایالتی – و سپس، طبق گزارش کمیته اخلاق، دروغ گفتن در مورد دخالت خود در شهادت ظالمانه، از مجلس نمایندگان ایالت اخراج شد.

اکثریت دو حزبی و دو سوم از مجلس نمایندگان تحت رهبری حزب جمهوریخواه روز چهارشنبه به اخراج لیز هریس، قانونگذار دانشجوی سال اول از چندلر، حومه فینیکس، رأی دادند.

اقدام قابل توجه برای اخراج هریس، که ادعاهای بی اساس درباره انتخابات 2020 و 2022 را مطرح می کند، در حالی صورت می گیرد که اعضای حزب جمهوری خواه این ایالت در سال های اخیر آریزونا را به کندوی انکار انتخابات تبدیل کرده اند.

این رای گیری یک روز پس از انتشار گزارش کمیته اخلاق مجلس نمایندگان صورت گرفت که در آن به این نتیجه رسیدند که هریس می‌دانست، یا حداقل می‌دانست، زنی که او ترتیب داده بود در کنگره شهادت دهد، بدون مدرک ادعا می‌کند که تعدادی از مقامات منتخب و قضات، از جمله فرماندار دموکرات کیتی هابز، از کارتل مواد مخدر سینالوآ رشوه گرفتند و مرتکب جنایات دیگری مانند پولشویی شدند.

این زن، گیلبرت، آریز، نماینده بیمه، ژاکلین برگر، همچنین در جلسه استماع فوریه ادعا کرد که کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان دولت را “کنترل” می کند و نقش کلیدی در طرح های پولشویی ایفا می کند.

برگر هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای عجیب و غریب ارائه نکرد. اما ویدئویی از شهادت او در مقابل کمیته های انتخاباتی در روزهای بعد از جلسه استماع در اینترنت منفجر شد. در یک نقطه، #CartelKatie در توییتر ترند بود.

مهم نبود که این ادعاها محتوایی نداشت. این واقعیت که آنها در مقام رسمی خود در کنگره ایالتی در برابر قانونگذاران جمهوری خواه ارائه شدند – دموکرات ها در کمیته ها جلسه استماع را تحریم کردند – به اتهامات اعتبار کافی برای گسترش داد.

به گفته بن توما، رئیس مجلس نمایندگان، جمهوری خواه و یکی از قانونگذارانی که به دروغ متهم به فعالیت مجرمانه شده است، این به اندازه کافی مشکل ساز بود که مستحق تحقیقات اخلاقی و اخراج بود.

توما، یکی از 46 قانونگذار، گفت: “هر یک از اعضا می تواند تصمیم خود را در مورد اینکه آیا نماینده هریس در واقع این کار را انجام داده است یا نه، در واقع نه تنها در ابتدا انجام داده است، بلکه سپس چندین بار در طول فرآیند استماع اخلاقیات با خود مخالفت کرده است، تصمیم گیری کند.” که به اخراج هریس رای داد.

به طور کامل، هیئت اخلاق به این نتیجه رسید که اقدامات هریس قوانین مجلس را نقض می کند و به یکپارچگی سازمانی بدن آسیب می رساند.

در قطعنامه ای که خواستار اخراج او شده بود، آمده بود: «هریس با نقض قانون 1 مجلس نمایندگان، رفتارهای بی نظمی انجام داد و در نتیجه اعتماد عمومی به روند قانونگذاری را از بین برد.

گزارش اخلاقی همچنین نشان داد که هریس زمانی که ادعا می‌کرد نمی‌دانست برگر چنین اتهامات وحشیانه‌ای انجام دهد، به هیأت‌ها دروغ گفته است.

توما گفت: “تنها چیزی که ما اینجا داریم، حرف و صداقت ماست.” و هنگامی که به وضوح از آن عبور کرد، زمانی که دیگر نمی‌توانید روی حرف یا صداقت کسی حساب کنید، آنها دیگر نمی‌توانند قانون‌گذار مؤثری باشند.»

هریس گفت واشنگتن پست قبل از رای گیری، “دروغ نگفتم و خدا حقیقت را می داند. حقیقت آشکار خواهد شد.” هریس از طرف خودش صحبت نکرد زیرا مجلس به اخراج او رای داد. او پس از رای گیری نامی، به آرامی صحن مجلس را ترک کرد. تنها پس از تعطیلی مجلس، تعداد انگشت شماری از حامیان او در گالری سخنرانی کردند و فریاد زدند: “شرم، شرم، شرم، شرم”.

این دومین بار در شش سال گذشته است که مجلس به اخراج یکی از اعضای خود رأی می‌دهد. در سال 2018، اتاق به اخراج نماینده وقت رای داد. دان شوتر، که مشخص شد به طور سریالی همکاران و لابی‌گران خود را در کاپیتول ایالت مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

اخراج در آریزونا به دنبال اخراج – به دلایل مختلف – دو قانونگذار سیاه پوست در تنسی انجام می شود. جاستین جی پیرسون و جاستین جونز دموکرات‌ها توسط اکثریت جمهوری‌خواه اخراج شدند.

پیرسون و جونز اکنون دوباره توسط مقامات محلی به کرسی های خود منصوب شده اند.