معاون رئیس جمهور هریس در میان نگرانی های امنیتی و اقتصادی به غنا قول کمک می دهد:


کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه در آکرا، غنا، مورد استقبال نانا آکوفو آدو، رئیس جمهور غنا قرار گرفت. هریس در یک سفر هفت روزه آفریقایی است که او را به تانزانیا و زامبیا نیز خواهد برد.

Misper Apawu/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Misper Apawu/AP


کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه در آکرا، غنا، مورد استقبال نانا آکوفو آدو، رئیس جمهور غنا قرار گرفت. هریس در یک سفر هفت روزه آفریقایی است که او را به تانزانیا و زامبیا نیز خواهد برد.

Misper Apawu/AP

آکرا، غنا – با ترس از تروریسم و ​​مزدوران روسی که در غرب آفریقا موج می زند، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور روز دوشنبه سفر یک هفته ای خود به این قاره را با قول حمایت از غنا، یک ستون دموکراتیک در منطقه که به دلیل بحران اقتصادی و امنیتی تحت فشار قرار گرفته است، آغاز کرد. نگرانی ها.

این دیدار نشان دادن حمایت برجسته ای از نانا آکوفو آدو، رئیس جمهور غنا بود، که پس از نظارت بر یکی از اقتصادهای با رشد سریع جهان، با افزایش نارضایتی از تورم مواجه است.

هریس طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کاخ ریاست جمهوری در آکرا گفت: تحت رهبری شما، غنا چراغ دموکراسی و کمک کننده به صلح و امنیت جهانی بوده است.

هریس از کمک 100 میلیون دلاری به منطقه خبر داد و متعهد شد که ایالات متحده “همکاری های خود را در سراسر قاره آفریقا تقویت خواهد کرد.” دولت همچنین 139 میلیون دلار دیگر از کنگره برای کمک به غنا برای کاهش کار کودکان، بهبود پیش بینی آب و هوا، حمایت از موسیقی دانان محلی و دفاع در برابر شیوع بیماری ها درخواست کرده است.

معاون رئیس‌جمهور برجسته‌ترین عضو دولت جو بایدن است که امسال به آفریقا سفر کرده است و او اواخر این هفته به تانزانیا و زامبیا ادامه خواهد داد. این سفر بخشی از یک تلاش هماهنگ برای گسترش نفوذ ایالات متحده در زمانی است که چین و روسیه منافع خود را در آفریقا تثبیت کرده اند.

غنا و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی از تأثیرات موجی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین رنج می برند، مانند هزینه های بالاتر برای غذا و سوخت.

این جنگ همچنین به یک خط جداکننده در سازمان ملل تبدیل شده است، جایی که برخی از رهبران آفریقا این تهاجم را محکوم کرده اند و برخی دیگر آن را رد کرده اند. این وضعیت هشداری را در مورد پتانسیل یک پویایی جدید جنگ سرد ایجاد کرده است، جایی که رقابت جهانی آفریقا را در میانه میدان قرار می دهد.

هریس مراقب بود که تاکید کند که گسترش آمریکا مستقل از رقابت‌های ژئوپلیتیکی است.

او گفت: “بله، ما نگران امنیت هستیم. ما نگران اتفاقاتی هستیم که در کل جهان در حال رخ دادن است. ما در مورد آن با چشمان شفاف هستیم.” اما انگیزه این سفر اهمیت رابطه مستقیم بین ایالات متحده و غنا و در حالی که من به این قاره سفر می کنم با این کشورها نیز انجام می شود.

سناتور کریس کونز، دموکرات دلاور که به طور گسترده روی مسائل آفریقا کار کرده و برای سفر به غنا به هریس پیوست، گفت که “بی احترامی به امیدها و منافع مشروع مردم آفریقا یک اشتباه غم انگیز خواهد بود.”

ایالات متحده نیروهایی را برای آموزش نظامیان از غنا و سایر کشورها به امید تقویت دفاع خود در برابر شاخه های محلی القاعده و دولت اسلامی اعزام کرده است. با این حال، کشورهای دیگر به نیروی مزدور روسی موسوم به واگنر روی آورده اند که در خط مقدم جنگ روسیه در اوکراین حضور داشته و در آفریقا نیز حضور دارد.

واگنر عملیات خود را در مالی آغاز کرد، که نیروهای فرانسوی مستقر در آنجا را بیرون راند، و این نگرانی وجود دارد که در بورکینافاسو نیز مستقر شود، جایی که فرانسه نیز به حضور نظامی خود پایان داد. غنا اخیراً رهبران بورکینافاسو را که سال گذشته در کودتای قدرت را به دست گرفتند، متهم کرد که قبلاً از واگنر کمک گرفته بودند.

آکوفو-آدو تروریسم را “سم” خواند و گفت “ما شب های بی خوابی زیادی را سپری می کنیم تا مطمئن شویم در اینجا از خود محافظت می کنیم.” درگیری‌های پراکنده در شمال غنا که هم مرز با بورکینافاسو است، افزایش یافته است.

آکوفو آدو همچنین ابراز نگرانی کرد که واگنر بتواند جای پای خود را در منطقه گسترش دهد.

او گفت: “این احتمال بسیار واقعی را افزایش می دهد که قاره ما بار دیگر به زمین بازی برای یک درگیری قدرت بزرگ تبدیل شود.”

تمایل آکوفو آدو برای خودمختاری در صحنه جهانی زمانی آشکار شد که او سوالی در مورد نفوذ چین در آفریقا را رد کرد. کشور او چند سال پیش با یک شرکت چینی برای توسعه جاده‌ها و پروژه‌های دیگر در ازای دسترسی به یک ماده معدنی کلیدی برای تولید آلومینیوم، قراردادی دو میلیارد دلاری امضا کرد.

آکوفو آدو گفت: “ممکن است در آمریکا وسواسی در مورد نفوذ چین در این قاره وجود داشته باشد. اما در اینجا چنین وسواسی وجود ندارد.”

دستیابی روسیه به آفریقا آمریکا را نگران کرده است

اگرچه چین یکی از نگرانی های اصلی در سیاست خارجی ایالات متحده بوده است، اما تلاش های خود روسیه برای نفوذ به آفریقا، واشنگتن را نیز نگران کرده است. برخی از کشورها روابط دیرینه ای دارند که به دوران شوروی باز می گردد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، سفرهای متعددی به این قاره داشته است تا نشان دهد غرب نتوانسته مسکو را به دلیل تهاجم به اوکراین منزوی کند.

ساموئل رامانی، دستیار موسسه Royal United Services، یک اندیشکده دفاعی و امنیتی مستقر در لندن، می‌گوید: «روس‌ها به اولین حرکت در آفریقا ادامه می‌دهند و ایالات متحده همچنان به بازی کردن ادامه می‌دهد.

وی افزود: «واقعاً مشخص نیست که روسیه واقعاً چگونه می‌تواند نفوذ خود را در بلندمدت گسترش دهد.» اما در کوتاه مدت، آنها اراده خوبی برای خود ایجاد می کنند.»

Mucahid Durmaz، تحلیلگر ارشد در Verisk Maplecroft، یک شرکت اطلاعاتی ریسک جهانی، گفت که سرمایه گذاری کلی مسکو در آفریقا در مقایسه با واشنگتن “بسیار متوسط” است، اما او افزود که توانسته است احساسات ضد غربی را در برخی از مناطق تحت تاثیر قرار دهد. قاره

او گفت: «جنگ اوکراین اهمیت آفریقا را در سیاست بین‌الملل افزایش داده است و درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین قدرت‌های جهانی را برای حمایت دولت‌ها و ملت‌های آن افزایش داده است.»

مقامات ایالات متحده از ترسیم رویکرد خود بر اساس رقابت‌های جهانی دوری کرده‌اند، چیزی که می‌تواند به سرعت آفریقایی‌هایی را که نگران گرفتار شدن در میانه میدان هستند، ناراحت کند.

دورماز گفت: «آنها با تکرار همان اشتباهات دوران جنگ سرد، در مورد آسیب جانبی به رقابت ژئوپلیتیکی محتاط هستند.