پرزیدنت بایدن برای ممنوعیت حمله فشار می آورد، اما رهبران جمهوری خواه همچنان مخالف هستند:


پرزیدنت بایدن قبل از سوار شدن به مارین وان در 28 مارس برای سفر به دورهام، NC با مطبوعات در چمن جنوبی کاخ سفید صحبت می کند.

الیور کنتراس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الیور کنتراس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


پرزیدنت بایدن قبل از سوار شدن به مارین وان در 28 مارس برای سفر به دورهام، NC با مطبوعات در چمن جنوبی کاخ سفید صحبت می کند.

الیور کنتراس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

پرزیدنت بایدن در پی تیراندازی در مدرسه در نشویل، که منجر به کشته شدن سه دانش‌آموز و سه کارمند شد، درخواست خود را از کنگره برای ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی تجدید می‌کند.

اداره پلیس متروپولیتن نشویل در بیانیه ای اعلام کرد که تیرانداز “به شدت به سه اسلحه، دو تای آنها سلاح های تهاجمی” مسلح بود.

“مردم می گویند، اگر این اتفاق نمی افتد، چرا این را تکرار می کنم؟” بایدن با اشاره به درخواست مکرر خود برای چنین ممنوعیتی گفت. چون می‌خواهم بدانی چه کسی این کار را انجام نمی‌دهد، چه کسی کمک نمی‌کند تا به آنها فشار بیاوری.»

بر اساس داده های آرشیو ملی خشونت با سلاح، حادثه نشویل آخرین مورد از 130 حادثه تیراندازی جمعی تا کنون در سال جاری است.

جان تون، سناتور داکوتای جنوبی، شماره 2 در رهبری حزب جمهوری خواه سنا، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که بحث در مورد قوانین احتمالی پس از این حمله “پیش از موعد” است.

او گفت: «تحقیقات در حال انجام است و من فکر می کنم باید اجازه دهیم حقایق آشکار شود.

کشیش سنا فراتر از “افکار و دعا” می خواهد

بایدن روز سه شنبه گفت: “به عنوان یک ملت، ما بیشتر از دعایمان به این خانواده ها مدیونیم. ما مدیون اقدام آنها هستیم.”

اظهارات او بازتاب سخنان کشیش سنا، بری بلک، است که جلسه قانونگذاری روز سه شنبه را با درخواست از قانونگذاران برای اقدام پس از تیراندازی مرگبار آغاز کرد.

بلک که از سال 2003 کشیش سنا را برعهده دارد، می گوید: «خداوندا، وقتی نوزادان در یک مدرسه کلیسا می میرند، زمان آن فرا رسیده است که از افکار و دعاها عبور کنیم. تنها چیزی که برای پیروزی شر لازم است این است که افراد خوب کاری انجام ندهند.»

استیو اسکالیز، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا که در سال 2017 در جریان تمرین بیسبال در کنگره مورد اصابت گلوله قرار گرفت، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت. او “وقتی می بینم افرادی سعی می کنند آن را برای برنامه شخصی خود سیاسی کنند، واقعا عصبانی می شود.”

او گفت: “اولین کاری که در هر نوع فاجعه ای انجام می دهم این است که دعا می کنم.” من برای قربانیان دعا می کنم، برای خانواده های آنها دعا می کنم.

او گفت که کنگره می‌تواند رویه‌های امنیتی مدارس و منابع بهداشت روانی سخت‌تر را در نظر بگیرد.

“اولین چیز [Democrats] صحبت در مورد گرفتن اسلحه از شهروندان قانونمند است و این راه حل نیست.”

یک نبرد سخت آشنا در یک کنگره تقسیم شده

بایدن، که اقدامات اجرایی در مورد اسلحه نیز انجام داده است، سال گذشته اولین قانون اساسی ایمنی اسلحه را که توسط کنگره در حدود سه دهه گذشته تصویب شد، امضا کرد.

این قانون نتیجه مذاکرات دو حزبی پس از دو تیراندازی جمعی در بوفالو، نیویورک، و اووالده، تگزاس بود که در عرض دو هفته از یکدیگر رخ داد.

قانون جوامع امن‌تر دو حزبی شامل مشوق‌هایی برای ایالت‌ها برای تصویب قوانین به اصطلاح پرچم قرمز است که به گروه‌ها اجازه می‌دهد تا از دادگاه‌ها برای برداشتن سلاح از افرادی که تهدیدی برای خود یا دیگران تلقی می‌شوند، درخواست کنند.

این لایحه همچنین بررسی سوابق افراد 18 تا 21 ساله را گسترش می‌دهد و با قانونی که از داشتن اسلحه توسط افراد محکوم به آزار خانگی جلوگیری می‌کند، به اصطلاح “گذاشته دوست پسر” را می‌بندد. این قانون به جای همسران و همسران سابق، شرکای دوستیابی را گسترش داد.

جان کورنین، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس، که مذاکره‌کننده اصلی این معامله دو حزبی اسلحه بود، روز سه‌شنبه گفت که تمرکز در سنا بر بررسی سوابق بوده است تا از خرید یا داشتن اسلحه گرم توسط افرادی که مشکلات سلامت روانی یا سوابق کیفری دارند، جلوگیری شود.

او به خبرنگاران گفت: «این منطقه ای است که ما در آن اجماع دو حزبی داشته ایم.

کورنین گفت: «تنها چیزی که می‌شنوم دولت درباره آن بحث می‌کند ممنوعیت تسلیحات تهاجمی است، به این معنی که فکر می‌کنم 16 میلیون نفری که تفنگ‌های نیمه‌خودکار دارند باید آن‌ها را رها کنند – آنها مصادره خواهند شد.»

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چه هدف دیگری را می‌توان دنبال کرد، افزود: اگر کاری باشد که بتوان با رعایت حقوق شهروندان قانون‌مدار انجام داد، مطمئناً آماده صحبت در مورد آن هستم.

اما کورنین گفت که هیچ مذاکره‌ای با گروه دو حزبی سنا که بسته سال گذشته را که رئیس‌جمهور آن را امضا کرده بود تهیه کرده بود، وجود نداشت و او هشدار داد که برای دانستن جزئیات دقیق در مورد تیراندازی در نشویل برای ارائه پاسخ قانونی خاص خیلی زود است.

ممنوعیت تسلیحاتی به سبک تهاجمی آینده سیاسی در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان یا در سنا، جایی که دموکرات ها اکثریت بسیار محدودی دارند، ندارد.

کورنین گفت که بررسی‌های پیش‌زمینه پیشرفته قانون 2022 «در واقع به خوبی کار می‌کند».

او گفت: «مدیر FBI به ما گفته است که سیستم ملی بررسی سوابق جنایی فروش حدود 100 معامله اسلحه مختلف را به نوجوانان یا افرادی که دارای سوابق نوجوانی هستند که نشان می‌دهد به دلیل بیماری روانی یا جرم رد صلاحیت شده‌اند را متوقف کرده است. گفت.

دموکرات های مجلس نمایندگان در نشست هفتگی گروه خود در روز سه شنبه در مورد تلاش ها برای افزایش فشار برای اقدام قانونی بحث کردند

به گفته یک منبع حاضر در جلسه، رهبران از اعضا خواستند به فشار بر رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان برای اتخاذ تدابیر کنترل اسلحه ادامه دهند.

جیم کلیبرن، نماینده دموکرات کارولینای جنوبی، لایحه خود را برای بستن به اصطلاح “نفره چارلستون” که امکان فروش اسلحه را حتی زمانی که بررسی پیشینه کامل نشده است، مجدداً معرفی می کند.

گروهی از دموکرات‌ها – نماینده‌های دیوید سیسیلین از رود آیلند، لوسی مک‌بث از جورجیا، شیلا جکسون لی از تگزاس و جری نادلر از نیویورک – از مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان می‌خواهند تا برای رای‌گیری درباره ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی که پیش از این در مجلس تصویب شد، رای‌گیری کند. سال

“کودکان نباید از جان خود بترسند یا برای چگونگی دفاع از خود در برابر تیراندازان مسلح به تفنگ برنامه ریزی کنند. آنها نباید مجبور باشند برای بازی مرده برنامه ریزی کنند، یا تمرین کنند که خود را در اتاق های ضد گلوله حبس کنند، یا به صدای ضربت های بلند در راهرو گوش دهند. ” در این نامه آمده است. “بازماندگان نوجوان نباید مجبور باشند قانونگذاران را لابی کنند تا قوانین عقلانی را تصویب کنند، یا خواستار اقدام در خیابان های واشنگتن یا سالن های کنگره شوند. این کار آنها نیست. این کار ماست. و ما شکست خورده ایم.”