مدرسه ویسکانسین موسیقی دو نفره مایلی سایرس-دالی پارتون را از کنسرت کلاس: ممنوع کرد


دالی پارتون، سمت چپ، و مایلی سایرس، «جولین» را در شصت و یکمین مراسم سالانه جوایز گرمی در لس‌آنجلس در 10 فوریه 2019 اجرا می‌کنند.

مت سایلس/مت سایلس/اینویژن/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مت سایلس/مت سایلس/اینویژن/AP


دالی پارتون، سمت چپ، و مایلی سایرس، «جولین» را در شصت و یکمین مراسم سالانه جوایز گرمی در لس‌آنجلس در 10 فوریه 2019 اجرا می‌کنند.

مت سایلس/مت سایلس/اینویژن/AP

مدیسون، ویز – مدیران یک مدرسه ابتدایی در ویسکانسین، کلاس اول کلاس را از اجرای دونوازی مایلی سایرس و دالی پارتون در ترویج پذیرش LGBTQ منع کردند زیرا این آهنگ “می‌توانست جنجالی تلقی شود.”

دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی Heyer در Waukesha اجرای آهنگ Rainbowland را برای کنسرت بهاری خود آماده کرده بودند، اما مسئولان مدرسه هفته گذشته این آهنگ را از آهنگ‌ها حذف کردند. والدین در منطقه می گویند این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که این آهنگ پذیرش LGBTQ را تشویق می کند و به رنگین کمان اشاره می کند.

ناظر جیمز سبرت، که بلافاصله تماسی در روز دوشنبه نداشت، به Fox6 تأیید کرد که مدیران “Rainbowland” را از کنسرت کلاس اول حذف کرده اند زیرا ممکن است “برای سن و سطح بلوغ دانش آموزان مناسب نباشد.” او همچنین به سیاست هیئت مدیره مدرسه در برابر طرح مسائل بحث برانگیز در کلاس های درس اشاره کرد.

سبرت قبلاً نمایش رنگین کمان و پرچم های غرور در کلاس های درس Waukesha را ممنوع کرده بود و فعالیت عدالت و تنوع منطقه مدرسه را در سال 2021 به حالت تعلیق درآورده بود.

این آهنگ از آلبوم ۲۰۱۷ کوروش به نام «اکنون جوانتر» می‌گوید: «بیایید همه عمیقاً درون خود را حفاری کنیم، قضاوت و ترس را کنار بگذاریم». “زندگی در سرزمین رنگین کمانی، جایی که من و تو دست به دست هم می دهیم. اوه، اگر بگویم این خوب است، دروغ می گویم، تمام رنج و نفرت اینجا وجود دارد.”

معلم کلاس اول ملیسا تمپل گفت که او این آهنگ را انتخاب کرد زیرا پیام آن جهانی و شیرین به نظر می رسید. موضوع کنسرت کلاس «دنیا» بود و شامل آهنگ‌های دیگری مانند «اینجا خورشید می‌آید» از بیتلز و «What a Wonderful World» از لوئیس آرمسترانگ بود.

تمپل روز دوشنبه گفت: “دانشجویان من واقعاً ویران شده بودند. آنها واقعاً این آهنگ را دوست داشتند و ما از قبل شروع به خواندن آن کرده بودیم.”

به گفته تمپل، مدیران همچنین ابتدا آهنگ Rainbow Connection را از گروه The Muppets ممنوع کردند اما بعداً این تصمیم را تغییر دادند.

تمپل گفت که والدین با حذف این آهنگ خشمگین شده اند. اما او بیشتر نگران این بود که ممنوعیت و سایر سیاست‌های ناحیه علیه ابراز حمایت LGBTQ برای دانش‌آموزان چه معنایی دارد.

او گفت: «این پیام‌های گیج‌کننده درباره رنگین‌کمان‌ها در نهایت باعث ایجاد فرهنگی می‌شود که برای افراد عجیب و غریب ناامن به نظر می‌رسد.

سخنگویان پارتون و سایرس فوراً به ایمیل‌های روز دوشنبه که نظرات هنرمندان را در مورد ممنوعیت جویا شده بودند، پاسخ ندادند.

در سال‌های اخیر مسابقات هیئت‌مدیره مدارس ویسکانسین، از جمله در Waukesha، به طور فزاینده‌ای حزبی شده است. جمهوری‌خواهان در سال 2022 شاهد پیشرفت‌های بزرگی در رقابت‌های هیئت‌مدیره مدارس این ایالت بودند و از این موقعیت‌ها برای به چالش کشیدن سیاست‌ها از قوانین مربوط به کودکان تراجنسیتی تا محدودیت‌های COVID-19 استفاده کرده‌اند.