سانفرانسیسکو در حال بحث در مورد پیشنهادات غرامت است، اما آنها بسیار دور هستند:


هیئت ناظران سانفرانسیسکو، که در تالار شهر تشکیل جلسه می دهد، پیش نویس طرحی شامل بیش از 100 توصیه برای غرامت به ساکنان سیاه پوست واجد شرایط را پذیرفت. اما این حرکت تا حد زیادی رویه ای بود و شهر را به هیچ یک از پیشنهادات ملزم نمی کند.

دیوید پل موریس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دیوید پل موریس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ


هیئت ناظران سانفرانسیسکو، که در تالار شهر تشکیل جلسه می دهد، پیش نویس طرحی شامل بیش از 100 توصیه برای غرامت به ساکنان سیاه پوست واجد شرایط را پذیرفت. اما این حرکت تا حد زیادی رویه ای بود و شهر را به هیچ یک از پیشنهادات ملزم نمی کند.

دیوید پل موریس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

هیئت ناظران سانفرانسیسکو اعلام کرده اند که آماده اند تا اشتباهات نژادپرستانه گذشته را اصلاح کنند – حداقل از نظر روحی.

در یک رای به اتفاق آرا در روز سه شنبه، 11 عضو پیش نویس طرحی شامل بیش از 100 توصیه غرامت برای ساکنان سیاه پوست واجد شرایط شهر را پذیرفتند. این پیشنهادها شامل پرداخت یکباره 5 میلیون دلاری به هر بزرگسال و تسویه کامل بدهی های شخصی – از جمله کارت های اعتباری، مالیات و وام های دانشجویی است. ساکنان سیاه‌پوست همچنین می‌توانند درآمد سالانه حداقل 97000 دلار برای 250 سال جمع‌آوری کنند و خانه‌هایی را در محدوده شهر به قیمت 1 دلار خریداری کنند.

حرکت هیئت مدیره تا حد زیادی رویه ای بود – یک گام میانی در یک فرآیند بسیار طولانی تر. این شهر را به هیچ یک از ایده‌های ارائه شده در پیشنهاد 60 صفحه‌ای کمیته مشورتی غرامت‌های آمریکایی آفریقایی‌تبار سانفرانسیسکو که در سال 2020 موظف به رسیدگی به آسیب‌های سازمانی و مورد تایید شهر بود که به جوامع آفریقایی آمریکایی وارد شده است، ملزم نمی‌کند. ”

شامن والتون، حامی این لایحه، پیش از رای گیری در طول 7 ساعت و نیم، گفت: “ما امروز اینجا نیستیم تا بگوییم از چه توصیه هایی حمایت می کنیم یا با آن پیش خواهیم رفت. هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.” ملاقات.

گزارش نهایی شامل بازخورد هیئت نظارت در ماه ژوئن ارائه می شود. هیئت مدیره قرار است دوباره در ماه سپتامبر در مورد این موضوع تشکیل جلسه دهد.

با این حال، این رای با هیاهوی ساکنان مواجه شد و پرداخت نقدی کلان به تیتر خبرهای ملی تبدیل شد. اما برخی از فعالان دیرینه حقوق مدنی و غرامت از هیئت مدیره و ارقام بازپرداخت مالی کمیته انتقاد داشتند و آن را نمایشی سیاسی می‌دانستند که برای به تاخیر انداختن تغییرات معنادار طراحی شده است.

برخی از فعالان این طرح را غیرواقعی می دانند

کشیش آموس براون یک روز پس از جلسه به گفت: “این جامعه سیاه پوستان نیازی به ایجاد نیرنگ و شکست ندارد. امید آنها را نباید فقط با کلمات، کلمات، کلمات تقویت کرد.”

براون علاوه بر اینکه کشیش اصلی در Third Baptist San Francisco، قدیمی‌ترین کلیسای سیاه‌پوست شهر است، رئیس NAACP سانفرانسیسکو است. او گفت که “68 سال در مبارزات حقوق مدنی بوده” و از دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور آموخته است.

براون ناامید و عصبانی خاطرنشان کرد که از هیئت مدیره خواسته است تا پیشنهاد پرداخت 5 میلیون دلاری را قبل از جلسه رد کند.

برای روشن بودن، براون گفت که انتظار دارد بازپرداخت پولی بخشی از هرگونه بسته غرامت توسط شهر، ایالت و دولت فدرال باشد. اما به گفته او ابتدا مسئولان باید روی آینده و بهترین مسیر به سوی برابری و عدالت تمرکز کنند. برای براون، این به معنای سرمایه‌گذاری در مسکن، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، توانمندسازی اقتصادی و مراکز فرهنگی برای جامعه رو به کاهش سیاه‌پوستان سانفرانسیسکو است.

در اوج خود در دهه 1970، آمریکایی های آفریقایی تبار حدود 13.5 درصد از جمعیت شهر را تشکیل می دادند. از سال 2022، این تعداد به 5.7٪ کاهش یافت. این آن را به یکی از بزرگترین شهرهای کشور با یکی از کمترین سهم ساکنان سیاه پوست تبدیل می کند.

براون گفت: «اگر می‌خواهیم سیاه‌پوستان برای جبران غرامت باقی بمانند، باید اقدام عمدی برای جلوگیری از خونریزی این جمعیت سیاه‌پوست انجام شود.

براون همچنین به کسری بودجه شهر اشاره کرد. براون گفت: “آنها می دانند که پولی برای پرداخت آن وجود ندارد.” “بنابراین تنها کاری که آنها انجام دادند این بود که لبیک گفتند. این عادلانه نیست. این صادقانه نیست.”

به گفته براون، سیاستمداران با رای دادن به پذیرش این پیشنهاد بدون هیچ نشانی از نحوه تامین مالی آن، از هر دو طرف آن را دریافت می کنند.

“آنها میوه کم آویزان را ارائه می دهند که به نظر یک پیروزی است، اما شما فقط می دانید [lead to] مطالعات بیشتر و این یک بازی دیگر است. تاکتیک تاخیری دیگر این باعث ناامیدی مردم می شود تا زمانی که همه چیز از بین برود و سپس خود ویران شود. ما باید جلوی آن را بگیریم. براون گفت: زمان آن فرا رسیده است که آمریکا تاوان بدهد و در اصل، با صداقت و مسئولیت پذیری برخورد کند.

در جلسه روز سه‌شنبه، یکی از نویسندگان این طرح توضیح داد که “این کمیته برای انجام یک مطالعه امکان‌سنجی موظف نشده است. اتهام این بود که آسیب را شرح دهد و ارزش آن را تعیین کند.”

برخی دیگر بر این باورند که این پیشنهادها اولین گام مهم به سوی عدالت است

آندره پری، کارشناس ارشد موسسه بروکینگز که در مورد نابرابری نژادی و ساختاری مطالعه می کند، در مورد تعهد دولت به پرداخت غرامت نوشته است. او با این ایده که اقلام بزرگ بلیط سانفرانسیسکو شاه ماهی قرمز است مخالف است.

“این استدلال که آیا این یک حواس پرتی است یا نه لزوماً برای من قابل قبول نیست، زیرا در بسیاری از موارد، از مردم می شنوم که می گویند ایده های بسیار جدی در مورد غرامت، خارق العاده یا احمقانه هستند. بنابراین من لزوماً وقتی نمی پرم. پری به گفت.

“فقط ایده غرامت برای بسیاری غیرممکن است.”

پری هنوز جزئیات طرح پیشنهادی سانفرانسیسکو را نخوانده است. اما او گفت که اغلب کارشناسانی که طرح‌هایی را تهیه می‌کنند که شامل مبالغ نقدی کلان می‌شود، «عمق تبعیض و تأثیر اقتصادی دسته‌جمعی را که بسیاری از سیاست‌های تبعیض‌آمیز مختلف می‌توانند بر روی افراد نه تنها در طول زندگی، بلکه در طول عمر خانواده‌اش داشته باشند، تصدیق می‌کنند. “

وی افزود، بنابراین حتی زمانی که ممکن است پرداخت این مبلغ برای یک شهرداری تقریباً غیرممکن به نظر برسد، داشتن سابقه آن ارزیابی ضروری است.

او اذعان می‌کند که نگرانی‌های براون در درس‌هایی از شکست‌های دیگر تلاش‌های دولت فدرال و شهرداری‌ها است.

“در مکانی مانند سانفرانسیسکو، شما تا حد زیادی آنچه هست را دارید، و من این را در نقل قول های هوایی قرار می دهم، شهری مترقی در یک “وضعیت مترقی” نقل قول-بی نقل قول. پری گفت و بسیاری از چیزهایی که می‌توان ارائه کرد می‌تواند فقط خیالات یک چپ مترقی را به عنوان تئاتر آرام کند. “و این به هیچ کس خدمتی نمی کند.”

او گفت، اما جوامع سیاهپوست که به دنبال عدالت هستند، نمی توانند از محل ترس کار کنند.

گروه‌های دیگری از مردم در ایجاد سیستم‌هایی برای جبران بی‌عدالتی‌های فاحش موفق شده‌اند. در ایالات متحده، بومیان آمریکا زمین و میلیاردها دلار به دلیل تبعید اجباری از سرزمین های خود دریافت کرده اند. آمریکایی های ژاپنی که در طول جنگ جهانی دوم زندانی شده بودند، در نهایت 1.5 میلیارد دلار غرامت پرداخت کردند. و دولت آمریکا نقش مهمی در تضمین دریافت غرامت برای یهودیان برای هولوکاست ایفا کرد.

پری گفت که اگر پیشنهاد در سانفرانسیسکو پیش برود، به سایر شهرها در برداشتن اولین گام به سمت نوعی غرامت محلی، ایالتی و فدرال خواهد پیوست.

او توضیح داد: «سیاست‌های انحصاری و تبعیض‌آمیز در واشنگتن شروع نشد. آنها از شهرداری‌های محلی شروع شدند. چیزهایی مانند خط قرمز در بالتیمور شروع شد و در نهایت توسط دولت فدرال کدگذاری شد. اما آنها به صورت محلی شروع کردند. بنابراین مهم است که دولت های محلی نیز شروع به توسعه سیاست های جبرانی خود کنند که راه خود را تا واشنگتن دی سی ادامه دهد.