دیوید هالز به دلیل اتهام اسلحه در پرونده “Rust” : به مدت 6 ماه زندانی مشروط می شود


در این تصویر از ویدیوی منتشر شده توسط کلانتر شهرستان سانتافه، الک بالدوین پس از تیراندازی مرگبار در یک فیلم در سانتافه، NM با بازرسان صحبت می کند.

کلانتر شهرستان سانتافه از طریق AP، فایل


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کلانتر شهرستان سانتافه از طریق AP، فایل


در این تصویر از ویدیوی منتشر شده توسط کلانتر شهرستان سانتافه، الک بالدوین پس از تیراندازی مرگبار در یک فیلم در سانتافه، NM با بازرسان صحبت می کند.

کلانتر شهرستان سانتافه از طریق AP، فایل

SANTA FE، NM – یک متهم پرونده علیه بازیگر الک بالدوین در تیراندازی مرگبار سال 2021 به یک فیلمبردار در یک فیلم در نیومکزیکو، روز جمعه به دلیل استفاده ناایمن با سلاح گرم مجرم شناخته شد و به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

هماهنگ کننده ایمنی و دستیار کارگردان دیوید هالز نیز پس از موافقت با محکومیت مربوط به مرگ هالینا هاچینز در صحنه فیلم وسترن «زنگ»، باید 500 دلار جریمه بپردازد، دوره ایمنی اسلحه و 24 ساعت خدمات اجتماعی را بگذراند.

بر اساس توافق نامه، هالز پذیرفت که در هر جلسه یا محاکمه آتی شهادت صادقانه بدهد. این شامل دادرسی کیفری علیه بالدوین و زره پوش فیلم هانا گوتیرز-رید است که به اتهام قتل غیرعمد در مرگ هاچینز اعتراف کرده اند که بی گناه هستند.

هالز برای مدت کوتاهی از طریق ویدئو ظاهر شد تا از حق خود برای به چالش کشیدن اتهام سهل انگاری چشم پوشی کند، زیرا مری مارلو سامر، قاضی ناحیه ایالت، شرایط توافقنامه دادخواست با دادستان را تایید کرد.

لیزا توراکو، وکیل مدافع، از دادگاه خواست که حکم حبس را صادر نکند – حداکثر مجازات ممکن 6 ماه پشت میله‌های زندان است – و خاطرنشان کرد که هالز “بسیار آسیب دیده بود و از گناه “متوقع” بود.

هاچینز اندکی پس از تیراندازی به او در 21 اکتبر 2021 در حین تمرین در مزرعه ای در حومه سانتافه درگذشت. بالدوین تپانچه را به سمت هاچینز نشانه رفته بود که سلاح منفجر شد. یک راند زنده او را کشت و کارگردان جوئل سوزا را زخمی کرد.

بالدوین و گوتیرز رید در صورت محکوم شدن به قتل غیرعمد با حداکثر 18 ماه زندان و جریمه نقدی مواجه خواهند شد.

توراکو گفت که هالز گلوله‌های هفت تیر را قبل از اینکه آن را به بالدوین بدهد بررسی کرده بود تا ببیند که آیا آنها آدمک هستند یا خالی از مواد منفجره. او گفت که “هرگز در تصور کسی نبود” که گلوله های زنده در اسلحه باشد.

او درباره هالز گفت: «زمانی که خانم گوتیرز-رید اسلحه گرم را … سر صحنه به داخل کلیسا آورد، اسلحه را چک کرد. او حتی فکرش را هم نمی کرد که یک گلوله زنده در آن اسلحه وجود داشته باشد… و او، مانند بسیاری دیگر، به شدت آسیب دیده است.

اما دادستان کری موریسی گفت هالز، یک فیلمساز کهنه کار با بیش از 30 سال، در انجام وظیفه خود به عنوان آخرین خط دفاعی برای ایمنی سلاح گرم شکست خورد و تیراندازی مرگبار پس از دو شلیک ناقص اسلحه در صحنه فیلمبرداری رخ داد.

او گفت: “آقای هالز هر دوری را که در اسلحه بود بررسی نکرد تا تایید کند که یک دور ساختگی است و نه یک دور زنده.” سپس اسلحه را به آقای بالدوین داد و آقای بالدوین شروع به تمرین کشیدن ضربدری کرد. و در حین تمرین کشیدن ضربدر، اسلحه منفجر شد. و بدیهی است که خانم هاچینز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. این مبنای واقعی برای آقای هالز است که ادعای عدم رقابت را در مورد استفاده ناایمن با یک سلاح کشنده مطرح می کند.

در روندهای نظارتی جداگانه، مقامات ایمنی محل کار تاکید کرده اند که هالز مسئولیت شناسایی و اصلاح هر گونه شرایط خطرناک مربوط به ایمنی سلاح گرم در تولید فیلم را بر عهده دارد.

حکم دادگاه هالز در سی امین سالگرد مرگ براندون لی برگزار شد. پسر اسطوره هنرهای رزمی بروس لی در حین فیلمبرداری «کلاغ» مورد اصابت یک اسلحه با کالیبر 44 قرار گرفت.

یک جلسه استماع مقدماتی هفتگی در ماه می تصمیم خواهد گرفت که آیا شواهد علیه بالدوین و گوتیرز-رید برای ادامه محاکمه کافی است یا خیر.

در حکم خود، قاضی مارلو سامر با هالز تأیید کرد که “در تمام جلسات، محاکمه ها یا محیط هایی که شامل همه و همه متهمان و متهمان در این موضوع می شود، شهادت صادقانه خواهد داد.” در صورتی که هالز شرایط توافقنامه را نقض کند، دادستان می تواند پرونده را دوباره باز کند.

دادستان منطقه سانتافه این هفته دو دادستان ویژه به نام های موریسی و جیسون لوئیس را منصوب کرد.

دادستان ویژه اصلی، آندریا ریب، به دنبال اشتباهات در طرح اولیه اتهامات علیه بالدوین و اعتراض به اینکه نقش او به عنوان قانونگذار ایالتی مسئولیت های متناقضی ایجاد کرد، استعفا داد.