جونز یکی از چندین منفرد رسانه های اجتماعی است که در X: بازگشته است


آستین، تگزاس – 18 آوریل: الکس جونز، بنیانگذار Infowars، در ساختمان پایتخت ایالت تگزاس در 18 آوریل 2020 در آستین، تگزاس با حامیان تعامل می کند. (عکس از سرجیو فلورس/گتی ایماژ)

سرجیو فلورس/ گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سرجیو فلورس/ گتی ایماژ


آستین، تگزاس – 18 آوریل: الکس جونز، بنیانگذار Infowars، در ساختمان پایتخت ایالت تگزاس در 18 آوریل 2020 در آستین، تگزاس با حامیان تعامل می کند. (عکس از سرجیو فلورس/گتی ایماژ)

سرجیو فلورس/ گتی ایماژ

ایلان ماسک، مالک X (توئیتر سابق) روز شنبه تصمیم خود را برای بازگشت الکس جونز به این پلتفرم اعلام کرد.

جونز به دلیل انتشار توطئه های دروغین و وحشیانه جنجال برانگیخت و ادعا کرد که “نظم جدید جهانی” کودکان را در محوطه ای در کالیفرنیا قربانی می کند. دولت ایالات متحده “سلاح های آب و هوایی” دارد که فاجعه هایی مانند سیل های بزرگ را به بار می آورد. و رابرت مولر، رئیس اف بی آی، یک شیطان بود.

اندکی پس از بازگشت به طور رسمی در X، جونز و ماسک در یک گفتگوی زنده در روز یکشنبه به Vivek Ramaswamy، Laura Loomer (یک اسلام‌هراسی مغرور که خود را «اسلام هراسی مغرور» توصیف می‌کند) و دیگران پیوستند.

جونز گفت: “من به شما می گویم که آنها می خواهند ما را به خاطر صحبت هایمان ساکت کنیم.”

این گفتگو شامل یک سری موضوعات گیج کننده از جمله “وضعیت عمیق” و تهدیدهایی بود که شرکت کنندگان متوجه مردانگی می کردند.

اجازه دادن به جونز برای بازگشت به X برعکس بیانیه سال 2022 ماسک مبنی بر عدم لغو ممنوعیت جونز است.

روز شنبه ماسک در یک نظرسنجی در X شرکت کرد و بر اساس نتایج تصمیم گرفت حساب کاربری جونز را بازگرداند. قبل از نظرسنجی، آخرین پست جونز در این پلتفرم، 6 سپتامبر 2018 بود.

مشخص نیست تبلیغ‌کنندگانی که به دلیل تایید ماسک از نظرات یهودستیزانه از X تبلیغ می‌کنند، به بازگشت جونز چه واکنشی نشان خواهند داد.

ماسک وقتی در ماه نوامبر در اجلاس DealBook در نیویورک روی صحنه ظاهر شد، ابروها را بالا برد و به شرکت‌هایی که تبلیغات X را می‌کشیدند، فحاشی کرد.

مسلمانان، مهاجران و جامعه LGBTQ+ اهداف مشترک جونز هستند، اما چیزی که سرانجام او را با مشکلات حقوقی بزرگ مواجه کرد این بود که به دروغ ادعا کرد که تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک در سال 2012 در نیوتاون، کانن یک “شغل داخلی” و “دولتی” بود. عمل.” او همچنین بار دیگر به دروغ مدعی شد که هیچ کس در تیراندازی کشته نشده است – که 26 کشته برجای گذاشت که 20 نفر از آنها کودک بودند – و همه کسانی که در مورد این رویداد صحبت می کردند یک “بازیگر بحران” بودند.

خانواده کسانی که در تیراندازی در مدرسه سندی هوک جان باختند، از جونز در تگزاس و کانکتیکات در سال 2018 شکایت کردند و گفتند که در نتیجه ادعاهای نادرست جونز مبنی بر اینکه آنها بازیگران بحران بوده اند، دچار درد روحی شده اند و تهدید به مرگ شده اند. تراژدی صحنه سازی شد این خانواده ها در مجموع نزدیک به 1.5 میلیارد دلار غرامت و غرامت تنبیهی دریافت کردند که جونز را وادار به ورشکستگی کرد. وی هنوز به خانواده ها خسارت پرداخت نکرده است.

جونز از آن زمان اعتراف کرده است که تیراندازی در سندی هوک واقعاً اتفاق افتاده است.

وکیل کریس ماتی، که وکالت خانواده سندی هوک در آن شکایت را بر عهده داشت، پاسخ خود را به بازگشت جونز به X منتشر کرد:

ماسک از زمان خرید توییتر چندین حساب مسدود یا تعلیق شده را بازگرداند، از جمله حساب‌های متعلق به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و اندرو تیت، شخصیت رسانه‌های اجتماعی، که اوایل امسال به اتهام قاچاق انسان و تجاوز جنسی در رومانی متهم شد.