دادگاه دستور محدود کردن تماس مدیر بایدن با شرکت های رسانه های اجتماعی را متوقف کرد:


مردی در 7 ژانویه 2015 در نیواورلئان در مقابل دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده قدم می زند.

جاناتان باخمن/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاناتان باخمن/AP


مردی در 7 ژانویه 2015 در نیواورلئان در مقابل دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده قدم می زند.

جاناتان باخمن/AP

نیواورلئان – یک دادگاه استیناف فدرال روز جمعه به طور موقت دستور دادگاه بدوی را برای محدود کردن ارتباطات مقامات قوه مجریه با شرکت های رسانه های اجتماعی در مورد پست های آنلاین بحث برانگیز متوقف کرد.

وکلای دولت بایدن از پنجمین دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده در نیواورلئان خواسته بودند که حکم اولیه صادر شده در 4 ژوئیه توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده، تری دوتی را متوقف کند. خود دوتی درخواستی مبنی بر تعلیق دستور خود را در انتظار تجدیدنظر رد کرده بود.

دستور مختصر روز جمعه، دستور داوتی را «تا دستورات بعدی دادگاه» متوقف کرد. این سازمان خواستار طرح تسریع بحث در این پرونده شد.

این شکایت که سال گذشته ارائه شد، ادعا کرد که دولت در واقع با بحث در مورد اقدامات نظارتی احتمالی که دولت می تواند انجام دهد و در عین حال شرکت ها را برای حذف آنچه که اطلاعات نادرست می دانست، سانسور کرده است. واکسن‌های کووید-۱۹، مسائل حقوقی مربوط به هانتر، پسر جو بایدن، و اتهامات تقلب در انتخابات از جمله موضوعاتی بودند که در این شکایت مورد توجه قرار گرفتند.

دوتی که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به سمت ریاست فدرال معرفی شده بود، دستور روز استقلال و دلایل همراه آن را صادر کرد که بیش از 160 صفحه را پوشش می‌داد. او گفت که شاکیان احتمالاً در دعوای جاری خود پیروز خواهند شد. دستور او وزارت بهداشت و خدمات انسانی، اف‌بی‌آی و چندین سازمان دولتی و مقامات دولتی را از “تشویق، فشار، یا القای هر گونه حذف، حذف، سرکوب یا کاهش محتوای حاوی آزادی بیان محافظت شده” مسدود کرد.

وکلای اداره می گویند که این دستور بسیار گسترده و مبهم است و سؤالاتی را در مورد آنچه مقامات می توانند در گفتگو با شرکت های رسانه های اجتماعی یا در بیانیه های عمومی بیان کنند، ایجاد کرده است. آنها گفتند که دستور دوتی با سرد کردن تلاش‌های قوه مجریه برای مبارزه با اطلاعات نادرست آنلاین، تهدیدی برای آسیب عمومی «شدید» است.

دوتی درخواست دولت برای ماندن در روز دوشنبه را رد کرد و نوشت: «مدافعان استدلال می‌کنند که این حکم باید متوقف شود زیرا ممکن است در توانایی دولت برای ادامه همکاری با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای سانسور گفتار سیاسی اصلی آمریکایی‌ها بر اساس دیدگاه تداخل ایجاد کند. به عبارت دیگر، دولت به دنبال توقف دستور است تا بتواند به نقض متمم اول ادامه دهد.»

وکلای اداره در درخواست خود مبنی بر صدور حکم توقف از ناحیه پنجم، گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر تهدید توسط دولت وجود ندارد. دولت گفت: “دادگاه منطقه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تهدید همراه با هر درخواستی برای حذف محتوا باشد، شناسایی نکرد. در واقع، حکم رد توقف – که احتمالاً قوی ترین شواهد را برجسته می کند – به “یک سری از بیانیه های رسانه های عمومی” اشاره دارد.” .

“اقامت اداری” روز جمعه بدون اظهار نظر توسط هیئتی متشکل از سه قاضی حوزه پنجم صادر شد: کارل استوارت، که توسط رئیس جمهور سابق بیل کلینتون به دادگاه معرفی شد. جیمز گریوز، نامزد رئیس جمهور سابق باراک اوباما؛ و اندرو اولدهام، نامزد ترامپ. یک هیئت متفاوت از دادگاه که دارای 17 عضو فعال است، استدلال های مربوط به اقامت طولانی تر را خواهد شنید.