فرماندار داکوتای شمالی قانونی را برای محدود کردن مراقبت های بهداشتی ترنس امضا کرد:


فرماندار داکوتای شمالی داگ بورگوم در 10 آوریل 2020 در کاپیتول ایالت در بیسمارک سخنرانی می‌کند، ND Burgum لایحه‌ای را امضا کرده است که وتو را اثبات می‌کند، پنج‌شنبه، 20 آوریل 2023، که مراقبت‌های بهداشتی تراجنسیتی‌ها را محدود می‌کند و ارائه دهندگان جنسی را جرم می‌داند. -تأیید مراقبت از افراد زیر 18 سال

مایک مک کلیری/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مایک مک کلیری/AP


فرماندار داکوتای شمالی داگ بورگوم در 10 آوریل 2020 در کاپیتول ایالت در بیسمارک سخنرانی می‌کند، ND Burgum لایحه‌ای را امضا کرده است که وتو را اثبات می‌کند، پنج‌شنبه، 20 آوریل 2023، که مراقبت‌های بهداشتی تراجنسیتی‌ها را محدود می‌کند و ارائه دهندگان جنسی را جرم می‌داند. -تأیید مراقبت از افراد زیر 18 سال

مایک مک کلیری/AP

داگ بورگوم، فرماندار جمهوری‌خواه داکوتای شمالی، لایحه‌ای را امضا کرد که مراقبت‌های بهداشتی تراجنسیتی‌ها را در این ایالت محدود می‌کند و بلافاصله ارائه مراقبت‌های تاییدکننده جنسیت به افراد کمتر از 18 سال را جرم می‌داند.

مراقبت های تایید کننده جنسیت برای افراد زیر سن قانونی بیش از یک دهه است که در ایالات متحده در دسترس بوده و توسط انجمن های پزشکی بزرگ تأیید شده است، اما به طور فزاینده ای در بسیاری از مجالس محافظه کار، از جمله داکوتای شمالی، که در آن قانونگذاران حداقل سه ضد قانون را تصویب کرده اند، مورد حمله قرار گرفته است. قبوض ترانس امسال

طرحی که بورگوم روز چهارشنبه امضا کرد، با حمایت قانونگذاران جمهوری خواه مخالف وتو شد – اگرچه برخی از جمهوری خواهان در کنار همه دموکرات ها به آن رای منفی دادند.

در بیانیه ای که صبح پنجشنبه منتشر شد، بورگوم گفت که این قانون “با هدف محافظت از کودکان در برابر پیامدهای تغییر دهنده زندگی جراحی های تغییر جنسیت است” اما او افزود که متخصصان پزشکی شهادت داده اند که این جراحی ها بر روی کودکان خردسال در شمال انجام نشده و نمی شود. داکوتا

او گفت که قانون هنوز درمان دارویی را برای شروع زودرس بلوغ و سایر شرایط نادر با رضایت والدین مجاز می‌داند و کودکان زیر سن قانونی که در حال حاضر مراقبت‌های جنسیتی را دریافت می‌کنند، همچنان می‌توانند تحت درمان قرار گیرند.

او گفت: «بعد، بحث متفکرانه حول این سیاست‌های پیچیده پزشکی باید شفقت و درک را برای همه جوانان داکوتای شمالی و خانواده‌هایشان نشان دهد.»

قانون جدید فوراً اجرا می شود و به دادستان ها اجازه می دهد تا یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را به جرمی – تا 10 سال زندان و 20000 دلار جریمه – برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت در یک خردسال متهم کنند.

همچنین دادستان‌ها را قادر می‌سازد تا یک ارائه‌دهنده را به دلیل دادن داروهای تأییدکننده جنسیت، مانند مسدودکننده‌های بلوغ، به یک کودک ترنس، به جرمی – تا 360 روز زندان و 3000 دلار جریمه – متهم کنند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در داکوتای شمالی، قانون جدید را به‌عنوان «دست‌اندازی گسترده‌ای از سوی دولت که حقوق اساسی والدین را تضعیف می‌کند» محکوم کرد و تضمین‌های قانون اساسی مبنی بر حمایت برابر و روند عادلانه را با جدا کردن مراقبت‌های تأییدکننده جنسیت برای ممنوعیت نقض می‌کند.

کودی شولر، مدیر وکالت این گروه، در بیانیه ای گفت: «با امضای این لایحه و تبدیل به قانون، فرماندار بورگوم، دولت را مسئول اتخاذ تصمیمات حیاتی که به طور سنتی برای والدین در داکوتای شمالی محفوظ است، قرار داده است. این ممنوعیت مانع از ترنس بودن ساکنان داکوتان شمالی نمی‌شود، اما از حمایت انتقادی که به جوانان تراجنسیتی کمک می‌کند بزرگ شوند تا تبدیل به ترنس‌جنسیتی‌های پررونق شوند، محروم می‌شود.»

در اوایل این ماه، بورگوم همچنین ممنوعیت ورزشکاران تراجنسیتی را پس از تصویب به طور مشابه در مجلس نمایندگان و سنا با اکثریت اثبات وتو امضا کرد. در سال 2021، بورگوم لایحه‌ای را وتو کرد که در آن زمان ممنوعیت ورزشکاران تراجنسیتی را تحمیل می‌کرد، اما قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنا در آن زمان رای کافی برای لغو وتوی او نداشتند.

داکوتای شمالی به حداقل 13 ایالت دیگر ملحق شده است که قوانینی را برای محدود کردن یا ممنوع کردن مراقبت های جنسی برای کودکان زیر سن قانونی وضع کرده اند.

قانونگذاران جمهوری خواه در سراسر کشور امسال صدها اقدام را با هدف تقریباً تمام جنبه های موجودیت ترنس انجام داده اند.

این شامل ممنوعیت مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت برای افراد زیر سن قانونی، محدودیت در انواع دستشویی هایی است که تراجنسیتی ها می توانند از آنها استفاده کنند، اقدامات محدود کننده آموزش کلاس در مورد تمایلات جنسی و هویت جنسی، و لایحه هایی که دانش آموزان تراجنسیتی را که از معلمان می خواهند آنها را با ضمایر خطاب کنند حذف می کند. آنها استفاده می کنند.

سازمان غذا و دارو 30 سال پیش مسدود کننده های بلوغ را برای درمان کودکان مبتلا به بلوغ زودرس تایید کرد – وضعیتی که باعث می شود رشد جنسی خیلی زودتر از حد معمول شروع شود. هورمون‌های جنسی – اشکال مصنوعی استروژن و تستوسترون – دهه‌ها پیش برای درمان اختلالات هورمونی یا به عنوان قرص‌های ضد بارداری تایید شدند.

FDA این داروها را به‌طور خاص برای درمان جوانانی که زیر سوال می‌برند تأیید نکرده است، اما سال‌هاست که از آنها برای این منظور استفاده می‌شود. پزشکانی که بیماران تراجنسیتی را معالجه می کنند می گویند این چندین دهه استفاده اثباتی است که این درمان ها آزمایشی نیستند.

تحقیقات نشان داده است که جوانان و بزرگسالان ترنس‌جندر زمانی که مجبور می‌شوند مطابق جنسیت خود زندگی کنند، مستعد رفتارهای خودکشی هستند. و منتقدان قانون محدود کردن مراقبت جنسیتی برای کودکان می گویند که این تلاش محافظه کاران برای ایجاد انگیزه در پایگاه رای خود است.

حامیان این اقدام نسبت به تغییر نظر کودکان ابراز نگرانی کرده اند. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که انتقال‌زدایی به‌اندازه‌ای که مخالفان درمان پزشکی تراجنسیتی برای جوانان ادعا می‌کنند رایج نیست، اگرچه مطالعات کمی وجود دارد و آنها نقاط ضعف خود را دارند.