دیوان عالی از مداخله در نبرد قانون ترنس ویرجینیای غربی امتناع کرد:


بکی پپر-جکسون از کلاس چهارم به عنوان یک دختر حضور داشته است. این نوجوان 12 ساله در مرکز یک اختلاف حقوقی در دیوان عالی کشور قرار دارد.

ACLU ویرجینیای غربی


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ACLU ویرجینیای غربی


بکی پپر-جکسون از کلاس چهارم به عنوان یک دختر حضور داشته است. این نوجوان 12 ساله در مرکز یک اختلاف حقوقی در دیوان عالی کشور قرار دارد.

ACLU ویرجینیای غربی

دادگاه عالی ایالات متحده روز پنجشنبه از مداخله در پرونده جاری مربوط به قانون ویرجینیای غربی مبنی بر ممنوعیت دختران تراجنسیتی از شرکت در تیم های ورزشی دختران در مدرسه خودداری کرد. قاضی محافظه کار ساموئل آلیتو و کلارنس توماس مخالفت کردند.

اقدام دادگاه در مورد پرونده اضطراری خود انجام شد که گاهی اوقات به آن سایه سایه می گویند زیرا تصمیمات بدون توجیه یا استدلال کامل اتخاذ می شود و با توضیح کم یا بدون توضیح تصمیم می گیرد.

در حالی که اکثریت محافظه کار دادگاه به دلیل استفاده تهاجمی از سند اضطراری برای رسیدگی به موضوعات بحث برانگیز بدون ارائه توضیحات کامل و استدلال شفاهی مورد انتقاد قابل توجهی قرار گرفته است، این بار دادگاه دست خود را حفظ کرد.

قاضی آلیتو در مخالفت خود نوشت: «از جمله موارد دیگر، اجرای قانون مورد بحث نباید توسط دادگاه های فدرال بدون هیچ توضیحی ممنوع شود. یک قانون ایالتی که به درستی در مورد یک موضوع مهم بدون هیچ توضیحی وضع شده است، با وجود اینکه دادگاه منطقه بر اساس یک سوابق دقیق به ایالت حکم اجمالی صادر کرده است – ایالت حق دارد از تخفیف برخوردار شود.

به گفته ACLU، حدود 19 ایالت در سه سال گذشته قوانینی مانند ویرجینیای غربی وضع کرده اند. اما هنوز هیچ دادگاه تجدیدنظری در مورد این سوال رای نداده است.

در این مورد، قانون ویرجینیای غربی توسط یک دختر 12 ساله ترنسجندر مدرسه راهنمایی به نام بکی پپر-جکسون که از کلاس چهارم به عنوان یک دختر زندگی می کند، به چالش کشیده شد. خلاصه‌ای از پرونده او می‌گوید که او اکنون تحت درمان «تأخیر در بلوغ و هورمون درمانی استروژن» است، بنابراین او «بلوغ درون‌زا را تجربه نکرده و نخواهد داشت». این بدان معناست که او هیچ یک از ویژگی‌های فیزیولوژیکی بلوغ را که پسران معمولی تجربه می‌کنند، تجربه نخواهد کرد و در عوض «ویژگی‌های فیزیولوژیکی مطابق با بلوغ هورمونی دختران معمولی» را ایجاد می‌کند.

به گفته وکلای او، او در سه دوره گذشته در تیم‌های دوومیدانی دختران حضور داشته و چهار فصل ورزشی را پشت سر گذاشته و «به کسی آسیبی نمی‌رساند». در واقع، وکلای او می گویند که “هم تیمی ها و مربیان از او استقبال کردند” و “هیچ مشکلی با بچه های تیم های مدارس دیگر نداشته است.”

وکلای بکی چیزی را که به عنوان یک چالش “به عنوان کاربردی” نامیده می شود، به قانون ویرجینیای غربی وارد کردند زیرا این قانون بر او تأثیر می گذارد. تا کنون، او تنها دختر تراجنسیتی است که توسط هر یک از طرفین شناسایی شده است که توسط هر دو طرف به عنوان مایل به بازی در یک تیم دخترانه شناسایی شده است. با این وجود، جوزف آر. گودوین، قاضی دادگاه منطقه فدرال، پس از اینکه در ابتدا قانون را مسدود کرد، اجازه داد تا پس از توضیح کامل در مورد پرونده، اجرایی شود.

او می‌نویسد: «در حالی که ممکن است برخی از زن‌ها بتوانند از برخی از مردان بهتر عمل کنند، اما عموماً پذیرفته شده است که به‌طور متوسط، مردان از نظر ورزشی به دلیل تفاوت‌های فیزیکی ذاتی بین جنسیت‌ها، بهتر از زنان عمل می‌کنند». “این یک تعمیم بیش از حد گسترده نیست، بلکه یک اصل کلی است که به طور واقع بینانه میانگین تفاوت های فیزیکی بین جنس ها را منعکس می کند.”

ACLU، Lambda Legal، و وکلای خصوصی که وکالت بکی و مادرش را به عهده دارند، از حکم درخواست تجدید نظر کردند و حکم اولیه را از دادگاه تجدیدنظر ناحیه چهارم که مانع از اجرای قانون در زمانی که دادگاه استیناف پرونده او را بررسی می‌کند، به دست آوردند.

این دستور موقت از دادگاه استیناف، دادستان کل ویرجینیای غربی را بر آن داشت تا به دادگاه عالی مراجعه کند و درخواست کمک اضطراری کند.

این ایالت گفت: «تا زمانی که مدارس به تیم‌های ورزشی پیشنهاد داده‌اند، «عادت» تعیین دانش‌آموزان ورزشکار بر اساس جنسیت برای آنها بوده است. بدون تفکیک جنسیت در ورزش، “این خطر اساسی وجود دارد که پسران بر برنامه های دختران تسلط پیدا کنند و فرصت برابر برای رقابت در رویدادهای بین مدرسه ای را از آنها سلب کنند.”

دولت از ممنوعیت شرکت تراجنسیتی در ورزش دفاع کرد و ادعا کرد که “تفاوت های بیولوژیکی بین زن و مرد در ورزش مهم است.” به گفته این ایالت، جداسازی تیم‌ها بر اساس جنسیت که در بدو تولد تعیین شده‌اند نه ضمانت‌های متمم چهاردهم را برای حمایت برابر قانون و نه قانون فدرال ضد تبعیض را نقض نمی‌کند.

قانون فدرال، معروف به عنوان IX، احتمالاً سؤال پیچیده‌تری برای ایالت است، زیرا قانون فدرال تبعیض جنسیتی را در هر مدرسه یا برنامه آموزشی که از دولت فدرال بودجه دریافت می‌کند، ممنوع می‌کند. این قانون بر اساس قانون فدرال قبلی مبنی بر ممنوعیت تبعیض در استخدام الگوبرداری شده بود، و دادگاه عالی تنها سه سال پیش حکم داد که ممنوعیت تبعیض جنسیتی در استخدام شامل کارمندان تراجنسیتی می شود.

وکلای بکی ادعا کردند که هیچ اضطراری وجود ندارد که دادگاه عالی را ملزم به مداخله در این پرونده قبل از صدور حکم دادگاه استیناف کند.

این “گفتن است که متهمان در این دعوا نزدیک به [Becky’s] مشارکت واقعی – هیئت مدرسه شهرستان هریسون و سرپرست – به دنبال مداخله اضطراری این دادگاه نبوده و “شرط” کرده اند … [her] ACLU در خلاصه خود گفت: شرکت در دو و میدانی دختران “هیچ اختلالی” ایجاد نکرد.

در نهایت، وکلای او استدلال کردند که دولت «نباید اجازه استفاده از آن را داشته باشد [Supreme Court’s] سند اضطراری برای وادار کردن دادگاه” به ارائه “پیش نمایش” نظرات خود، در حالی که هنوز هیچ دادگاه تجدیدنظری به این موضوع رسیدگی نکرده است، و با “فیوز کوتاه بدون بهره مندی از توضیحات کامل و استدلال شفاهی”.