قانون رسانه های اجتماعی یوتا به اجازه والدین برای کودکان نیاز دارد:


فرماندار اسپنسر کاکس در طی مراسمی در ساختمان کنگره در سالت لیک سیتی در روز پنج‌شنبه، 23 مارس 2023، دو لایحه تنظیم رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد. کاکس دو تدابیر را امضا کرد که هدف آن محدود کردن زمان و مکان استفاده کودکان از رسانه‌های اجتماعی و توقف شرکت‌ها است. از فریب دادن بچه ها به سایت ها.

ترنت نلسون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ترنت نلسون/AP


فرماندار اسپنسر کاکس در طی مراسمی در ساختمان کنگره در سالت لیک سیتی در روز پنج‌شنبه، 23 مارس 2023، دو لایحه تنظیم رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد. کاکس دو تدابیر را امضا کرد که هدف آن محدود کردن زمان و مکان استفاده کودکان از رسانه‌های اجتماعی و توقف شرکت‌ها است. از فریب دادن بچه ها به سایت ها.

ترنت نلسون/AP

سالت لیک سیتی – یوتا اولین ایالتی شد که قوانینی را برای محدود کردن استفاده کودکان از رسانه‌های اجتماعی پس از اینکه اسپنسر کاکس، فرماندار جمهوری‌خواه پنج‌شنبه دو تدابیر را امضا کرد که قبل از ثبت نام کودکان در سایت‌هایی مانند TikTok و Instagram، به رضایت والدین نیاز دارد، تبدیل شد.

دو لایحه ای که کاکس امضا کرد همچنین کودکان زیر 18 سال را از استفاده از رسانه های اجتماعی بین ساعت 10:30 شب تا 6:30 صبح منع می کند، برای هر کسی که می خواهد از رسانه های اجتماعی در ایالت استفاده کند تأیید سن لازم است و به دنبال جلوگیری از شرکت های فناوری است. از فریب دادن بچه ها به برنامه های آنها با استفاده از ویژگی های اعتیادآور.

قوانینی که از طریق مجلس قانونگذاری ایالت یوتا با اکثریت اکثریت جمهوری خواه به تصویب رسیده است، آخرین بازتابی از چگونگی تغییر دیدگاه سیاستمداران از شرکت های فناوری است – و این شامل جمهوری خواهان طرفدار تجارت نیز می شود.

غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل بیش از یک دهه است که از رشد لجام گسیخته‌ای برخوردار بوده‌اند، اما در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی کاربران، سخنان نفرت‌انگیز، اطلاعات نادرست و اثرات مضر بر سلامت روان نوجوانان، قانون‌گذاران شروع به تلاش برای مهار آنها کرده‌اند. قانون یوتا در این زمینه به امضا رسید. در همان روز مدیر عامل TikTok در مقابل کنگره در مورد اثرات TikTok بر سلامت روان نوجوانان شهادت داد.

اما قوانین در سطح فدرال متوقف شده است و ایالت ها را مجبور می کند وارد عمل شوند.

ایالت های قرمز دیگر مانند آرکانزاس، تگزاس، اوهایو و لوئیزیانا پیشنهادهای مشابهی را در کنار نیوجرسی دارند. در همین حال، کالیفرنیا سال گذشته قانونی را تصویب کرد که به موجب آن شرکت‌های فناوری موظف بودند که ایمنی کودکان را با منع کردن آنها از نمایه کردن کودکان یا استفاده از اطلاعات شخصی به روش‌هایی که می‌تواند از نظر جسمی یا روحی به کودکان آسیب برساند، در اولویت قرار دهند.

علاوه بر مقررات رضایت والدین، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی احتمالاً باید ویژگی‌های جدیدی را طراحی کنند تا با بخش‌هایی از قانون منع تبلیغ تبلیغات برای خردسالان و نمایش آن‌ها در نتایج جستجو را رعایت کنند. شرکت‌های فناوری مانند TikTok، Snapchat و Meta که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام هستند، بیشترین درآمد خود را با هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران خود به دست می‌آورند.

آنچه از لایحه یوتا و دیگران مشخص نیست این است که ایالت ها چگونه قصد دارند مقررات جدید را اجرا کنند. طبق قانون فدرال حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان، شرکت‌ها قبلاً از جمع‌آوری داده‌های کودکان زیر 13 سال بدون رضایت والدین منع شده‌اند. به همین دلیل، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر کودکان زیر ۱۳ سال را از ثبت‌نام در پلتفرم‌های خود منع می‌کنند – اما کودکان به راحتی می‌توانند با و بدون رضایت والدین خود از آن عبور کنند.

کاکس گفت مطالعات نشان داده اند که زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی منجر به “نتایج سلامت روانی ضعیف” برای کودکان می شود.

او گفت: «ما بسیار خوشبین هستیم که نه تنها در ایالت یوتا، بلکه در سراسر کشور، قوانینی را تصویب کنیم که به طور قابل توجهی رابطه فرزندان ما با این برنامه های رسانه های اجتماعی بسیار مخرب را تغییر می دهد.

گروه های حمایت از کودکان به طور کلی از این قانون استقبال کردند، با برخی هشدارها. Common Sense Media، یک سازمان غیرانتفاعی با تمرکز بر کودکان و فناوری، از قانون با هدف مهار ویژگی‌های اعتیادآور رسانه‌های اجتماعی استقبال کرد. جیم استایر، مدیر عامل و بنیانگذار Common Sense، گفت: “این به سایر ایالت ها برای پاسخگویی شرکت های رسانه های اجتماعی برای اطمینان از محافظت از کودکان در سراسر کشور به صورت آنلاین، شتاب بیشتری می بخشد.”

او به قوانین مشابهی در کالیفرنیا و نیوجرسی اشاره کرد – و گفت که ایمنی و رفاه ذهنی کودکان و نوجوانان به قوانینی مانند این بستگی دارد تا فناوری‌های بزرگ را برای ایجاد تجارب ایمن‌تر و سالم‌تر به صورت آنلاین مسئول نگه دارد.

اما اشتیر گفت لایحه دیگری که کاکس امضا کرده و به والدین اجازه دسترسی به پست‌های رسانه‌های اجتماعی کودکان را می‌دهد، “کودکان را از محافظت از حریم خصوصی آنلاین که ما از آن دفاع می‌کنیم محروم می‌کند. قانون همچنین تأیید سن و رضایت والدین را برای خردسالان برای ایجاد یک حساب رسانه‌های اجتماعی الزامی می‌کند، که این کار را انجام نمی‌دهد. ریشه مشکل را بشناسید – کودکان و نوجوانان پس از قرار گرفتن بر روی پلتفرم همچنان در معرض جمع آوری داده ها و شیوه های طراحی مضر شرکت ها قرار خواهند گرفت.”

این قوانین آخرین تلاش قانونگذاران یوتا است که بر کودکان و اطلاعاتی که آنها می توانند به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشته باشند متمرکز شده است. دو سال پیش، کاکس قانونی را امضا کرد که از شرکت‌های فناوری خواسته بود تا به‌طور خودکار فیلم‌های مستهجن را روی تلفن‌های همراه و تبلت‌های فروخته شده مسدود کنند و به آن اشاره کرد که این موارد برای کودکان خطراتی دارد. در میان نگرانی‌ها در مورد اجرا، قانون‌گذاران در این ایالت عمیقاً مذهبی این لایحه را بازبینی کردند تا از اجرایی شدن آن جلوگیری کنند، مگر اینکه پنج ایالت دیگر قوانین مشابهی را تصویب کنند.

مقررات رسانه‌های اجتماعی در حالی اجرا می‌شوند که والدین و قانون‌گذاران به طور فزاینده‌ای در مورد استفاده کودکان و نوجوانان و اینکه چگونه پلتفرم‌هایی مانند TikTok، Instagram و دیگران بر سلامت روانی جوانان تأثیر می‌گذارند، نگران می‌شوند.

قرار است در مارس 2024 اجرایی شود و کاکس قبلا گفته بود که پیش بینی می کند شرکت های رسانه های اجتماعی آن را در دادگاه به چالش بکشند.

لابی‌گران صنعت فناوری به سرعت این قوانین را مغایر با قانون اساسی دانستند و گفتند که این قوانین حق مردم برای اعمال اصلاحیه اول را به صورت آنلاین نقض می‌کنند.

نیکول سعد گفت: «یوتا به زودی از خدمات آنلاین برای جمع‌آوری اطلاعات حساس در مورد نوجوانان و خانواده‌ها، نه تنها برای تأیید سن، بلکه برای تأیید روابط والدین، مانند شناسنامه‌های صادر شده توسط دولت و گواهی تولد، نیاز خواهد داشت که اطلاعات خصوصی آنها را در معرض نقض قرار دهد». بمبریج، معاون مدیر NetChoice، یک گروه لابی فناوری.