سی‌بی‌سی توئیتر را پس از برچسب «رسانه‌های با بودجه دولت»: متوقف می‌کند


لوگوی شرکت پخش کانادایی در تاریخ 29 مه 2019 در تورنتو روی صفحه نمایش داده می شود.

تیجانا مارتین/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تیجانا مارتین/AP


لوگوی شرکت پخش کانادایی در تاریخ 29 مه 2019 در تورنتو روی صفحه نمایش داده می شود.

تیجانا مارتین/AP

تورنتو – شرکت پخش کانادایی روز دوشنبه پس از اینکه پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک روی حساب CBC با برچسبی مهر زد که پخش عمومی می گوید قصد دارد اعتبار آن را تضعیف کند، استفاده از توییتر را متوقف کرد.

توییتر CBC/Radio-Canada را «رسانه‌های تحت حمایت مالی دولت» نامید – همان برچسبی که رادیو عمومی ملی در ایالات متحده را بر آن داشت تا چهارشنبه گذشته توییتر را ترک کند.

لئون مار، سخنگوی سی‌بی‌سی در بیانیه‌ای گفت: «توئیتر می‌تواند ابزار قدرتمندی برای خبرنگاران ما برای برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باشد، اما دقت و حرفه‌ای بودن کاری که آنها انجام می‌دهند را تضعیف می‌کند تا اجازه می‌دهد استقلال ما به‌طور نادرست به این شکل توصیف شود». تغییر بعد از ظهر دوشنبه

در این بیانیه آمده است: «در نتیجه، ما فعالیت خود را در حساب توییتر شرکتی و تمام حساب‌های خبری CBC و رادیو کانادا متوقف خواهیم کرد.»

CBC نامه ای به توییتر ارسال کرده و از این شرکت خواسته است که این نامگذاری را دوباره بررسی کند. ماسک بعداً در مورد آن توییت کرد و آن را به «69 درصد رسانه‌های با بودجه دولت» تغییر داد.

مار استدلال کرد که CBC آن معیارها را برآورده نمی کند، زیرا به طور عمومی از طریق بودجه پارلمانی که توسط همه اعضای مجلس رأی می دهند، تأمین می شود و استقلال تحریریه آن در قانون در قانون صدا و سیما محافظت می شود.

هیئت مدیره CBC تعیین می کند که بودجه دریافتی چگونه خرج شود. در سال‌های 2021-2022، CBC بیش از 1.2 میلیارد دلار کانادا (900 میلیون دلار) بودجه دولتی دریافت کرد.

حزب محافظه کار اپوزیسیون کانادا پیر پویلیور از توییتر خواسته بود تا CBC را برچسب گذاری کند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پویلیور را به دلیل آنچه «حمله به مؤسسه بنیادی کانادا» خواند، انتقاد کرد.

توییتر در ابتدا حساب اصلی را به عنوان “رسانه های وابسته به دولت” نامگذاری کرده بود، اصطلاحی که همچنین برای شناسایی رسانه های تحت کنترل یا تحت تاثیر شدید دولت های مستبد مانند روسیه و چین استفاده می شود. توییتر بعداً این برچسب را به «رسانه‌های با بودجه دولت» تغییر داد، اما به – که برای بخش کوچکی از بودجه خود به دولت متکی است – هنوز گمراه‌کننده است.

توییتر قبلاً به درخواستی برای اظهار نظر درباره دلیل اعمال این برچسب و حذف یا تغییر آن با ایمیلی که به صورت خودکار حاوی ایموجی مدفوع است، پاسخ داد.

توییتر، بیش از هر رقیب خود، گفته است که کاربرانش برای پیگیری رویدادهای جاری به آن مراجعه می کنند. این موضوع آن را به مکانی جذاب برای خبرگزاری ها برای به اشتراک گذاشتن داستان های خود تبدیل کرد و اقدامات توییتر برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست را تقویت کرد. اما ماسک مدت‌هاست که نسبت به روزنامه‌نگاران حرفه‌ای ابراز انزجار کرده و گفته است که می‌خواهد دیدگاه‌ها و تخصص «شهروند متوسط» را بالا ببرد.

ماسک همچنین به طور ناگهانی حساب های شخصی روزنامه نگارانی را که در اواخر سال گذشته در مورد توییتر نوشتند، تعلیق کرد و مدعی شد که برخی تلاش می کردند مکان او را فاش کنند.

توییتر در اوایل ماه آوریل علامت تأیید تأیید حساب اصلی نیویورک تایمز را حذف کرد و این روزنامه را متمایز کرد و گزارش های آن را پس از اینکه اعلام کرد برای تأیید حساب های سازمانی خود به توییتر پرداخت نمی کند، تحقیر کرد.

توییتر همچنین روزنامه‌نگاران و سایر حساب‌های پرمخاطب را با علامت‌های آبی علامت‌گذاری می‌کرد تا هویت آنها را تأیید کند و آنها را از کلاهبرداران متمایز کند. اما ماسک این علائم را به عنوان یک نماد وضعیت نامناسب مورد تمسخر قرار داده و قصد دارد آنها را از هر کسی که اشتراک ممتاز خریداری نمی کند، بگیرد.