بایدن از بودجه خود به‌عنوان ابزاری در مبارزه با سقف بدهی استفاده می‌کند – و برای سال 2024:


پرزیدنت بایدن در 24 فوریه با خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می کند.

درو انگرر/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

درو انگرر/گتی ایماژ


پرزیدنت بایدن در 24 فوریه با خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می کند.

درو انگرر/گتی ایماژ

پرزیدنت بایدن روز پنجشنبه از بودجه خود رونمایی خواهد کرد، پیشنهادی که کاخ سفید می گوید کسری بودجه را طی 10 سال 3 تریلیون دلار کاهش می دهد.

از آنجایی که کنگره کنترل کیف پول را در دست دارد – و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را کنترل می کنند – این طرح بیشتر یک تمرین سیاسی است تا یک نقشه راه عملی برای هزینه ها. در عوض، این یک رگبار آغازین در یک دعوای سیاسی پرمخاطره بر سر بودجه دولتی و سقف بدهی است، و چیزی است که بایدن می تواند در طول انتخاباتی که انتظار می رود برای دومین بار برای کاخ سفید در سال 2024 باشد به آن اشاره کند.

بایدن قرار است این طرح را در یک سخنرانی در فیلادلفیا به طور رسمی منتشر کند و به یک ایالت بحرانی سیاسی برود تا توجه را به چیزی جلب کند که اغلب چیزی بیش از یک زباله‌دان اسناد نیست.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: ما این را یک بیانیه ارزشی می‌دانیم. بنابراین او می‌خواست مطمئن شود که این امر از نظر مالی مسئول است.»

صرف نظر از حزبی که در قدرت است، پیشنهادهای بودجه ریاست جمهوری تقریباً همیشه با ورود به کنگره مرده هستند. باب بیکسبی، مدیر اجرایی ائتلاف کنکورد، گروهی که از مسئولیت مالی دفاع می کند، گفت: “این اتفاق نخواهد افتاد.” “این یک سند مبارزاتی است.”

بیکسبی گفت و حتی اگر برنامه بودجه بایدن محقق شود، کافی نخواهد بود. بیکسبی خاطرنشان کرد که دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرده است که 20 میلیارد دلار به بدهی ملی در این دوره اضافه خواهد شد که ناشی از پیری جمعیت، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، نرخ بهره بالاتر بر بدهی ها و ترکیب کاهش مالیات مصوب در دولت ترامپ است.

بیکسبی گفت که دولت به طرحی نیاز دارد که کسری بودجه را بیش از دو برابر آنچه بایدن پیشنهاد می کند کاهش دهد تا از افزایش بدهی به عنوان درصدی از اقتصاد جلوگیری کند.

او گفت: «کمربند ایمنی خود را ببندید: بدهی در حال افزایش است.

در اینجا طرح بایدن شامل چه چیزی می شود

این بودجه برنامه‌هایی را برای پوشش هزینه‌های اولویت‌های دیرینه بایدن مانند مراقبت از کودک، پیش‌دبستانی جهانی و کالج رایگان ارائه می‌کند.

بایدن پیشنهاد می کند که به مدیکر اجازه داده شود تا در مورد قیمت طیف وسیع تری از داروهای تجویزی مذاکره کند. برخی از این موارد بر اساس قانون کاهش تورم سال گذشته مجاز بود.

پیشنهادی وجود دارد که به افراد تحت درمان Medicaid اجازه می‌دهد تا به برخی از درمان‌های HIV/AID و هپاتیت C دسترسی داشته باشند که کاخ سفید گفت در نهایت باعث صرفه‌جویی در پول مالیات‌دهندگان و ارائه مراقبت‌های بهتر می‌شود.

طیف وسیعی از افزایش مالیات بر ثروتمندان در بودجه وجود دارد. کاخ سفید گفت که این طرح معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های نفت و گاز و سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات را کاهش می‌دهد و به معافیت‌های مالیاتی استفاده شده توسط ثروتمندان، از جمله معافیت مالیاتی بر بهره، پایان می‌دهد. پیشنهادهای دیگری برای افزایش مالیات بر ثروتمندان نیز وجود دارد.

این طرح همچنین به معافیت مالیاتی مورد استفاده در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال پایان می‌دهد.

بودجه کل بحث سقف بدهی است

واشنگتن در حال حاضر روی مسائل مالی متمرکز شده است زیرا کنگره باید سقف بدهی را در تابستان امسال افزایش دهد، در غیر این صورت دولت ایالات متحده برای پرداخت صورتحساب های خود پول نقد تمام می کند.

جمهوری خواهان گفته اند که برای کاهش هزینه ها از کاخ سفید به عنوان شرط افزایش سقف بدهی تلاش خواهند کرد. آنها می گویند هزینه ها خارج از کنترل است.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی پیشگیرانه در روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «من معتقد نیستم که افزایش مالیات ها راه حل باشد. مک کارتی شکایت کرد که بایدن پس از نشست اولیه در اوایل فوریه، پای خود را در مذاکرات بر سر سقف بدهی طولانی کرده است.

مک کارتی گفت: “این یک ماه تلف شده است. این ماهی است که از نظر مالی شک بیشتری را به همراه دارد. این ماهی است که به آمریکایی ها آسیب می رساند.”

اما جمهوری خواهان نگفته اند که به نفع چه کاهشی در هزینه ها هستند. بودجه بایدن توپ را در زمین آنها قرار خواهد داد.

مک کارتی گفت: “ما بودجه او را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و سپس روی بودجه خود کار خواهیم کرد.”

بایدن در سخنرانی های خود زمان بیشتری را صرف صحبت درباره کاهش کسری بودجه کرده است و مرتباً از کاهش 1.7 تریلیون دلاری کسری بودجه در دوران ریاست جمهوری خود سخن گفته است.

چیزی که او معمولاً به آن اشاره نمی‌کند این است که این کاهش به این دلیل رخ داد که برنامه‌های گران‌قیمت دوران همه‌گیری به پایان رسید و در همان زمان عملکرد اقتصاد بهتر از حد انتظار بود. بیکسبی می گوید که این نوع ساده کاهش کسری بود. هر چیزی که در آینده بیاید سخت خواهد بود.

بایدن جمهوری خواهان را در مورد کاهش خدمات درمانی و تامین اجتماعی تشویق کرده است، اگرچه مک کارتی گفته است که کاهش برنامه های بزرگ از روی میز خارج شده است.

Lexie Schapitl از در این گزارش مشارکت داشت.