ماسک می گوید برچسب “رسانه های وابسته به دولت” ممکن است دقیق نبوده باشد:


ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، که تصویر آن در آگوست 2022 در اینجا نشان داده شده است، برچسب “رسانه های وابسته به دولت” را در حساب توییتر قرار داد که منجر به انتقادات گسترده شد.

کارینا یوهانسن/NTB/AFP از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کارینا یوهانسن/NTB/AFP از طریق گتی ایماژ


ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، که تصویر آن در آگوست 2022 در اینجا نشان داده شده است، برچسب “رسانه های وابسته به دولت” را در حساب توییتر قرار داد که منجر به انتقادات گسترده شد.

کارینا یوهانسن/NTB/AFP از طریق گتی ایماژ

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر گفت: برچسب زدن اخیر این پلتفرم به به عنوان “رسانه های وابسته به دولت” ممکن است در طول یک سری تبادل ایمیل درست نبوده است که نگاهی اجمالی به فرآیند فکری میلیاردر در مورد تصمیماتی که بسیار فراتر از شبکه اجتماعی بازتاب دارند، درست نبود.

با این وجود، تا اواخر پنجشنبه، این نامگذاری باقی ماند.

روز چهارشنبه، حامیان آزادی مطبوعات و خود شبکه از اینکه توییتر را در رده رسانه های تبلیغاتی همسو با دولت در چین و روسیه قرار داده است – علیرغم حمایت فدرال این شبکه، در قالب کمک های مالی رقابتی، شگفت زده شدند. حدود 1 درصد از بودجه عملیاتی سالانه آن است.

در یک تبادل ایمیل، ماسک زمانی که تصمیم گرفت یک برچسب رسانه ای وابسته به دولت را روی حساب بچسباند، به نظر می رسد در مورد تفاوت بین رسانه های عمومی و رسانه های تحت کنترل دولت نامشخص بود.

ماسک روز چهارشنبه در ایمیلی به این خبرنگار نوشت: «خب، پس ما باید آن را برطرف کنیم.

ماسک افزود: تقسیم بودجه سالانه چیست؟

در پاسخ، مستندات مالی شبکه را در دسترس عموم قرار داد که نشان می‌دهد نزدیک به 40 درصد از بودجه آن از حمایت‌های شرکتی و 31 درصد از هزینه‌های برنامه‌هایی است که توسط ایستگاه‌های رادیویی عمومی محلی پرداخت می‌شود.

همچنین اخبار را عاری از هرگونه نفوذ دولتی پوشش می دهد – چیزی که به این معنی است که برچسب های وابسته به دولت دریافت نمی کند. قوانین خود توییتر.

ماسک، در ایمیل دیگری، را با رسانه های تحت کنترل دولت های کشورهای دیگر مقایسه کرد، در حالی که همچنین اعتراف کرد که “به نظر می رسد” ممکن است اینطور نباشد.

او نوشت: «اصل عملیاتی در توییتر جدید به سادگی رفتار منصفانه و برابر است، بنابراین اگر حساب‌های غیرآمریکایی را دولت بدانیم، باید همین کار را برای ایالات متحده نیز انجام دهیم، اما به نظر می‌رسد که در اینجا ممکن است دقیق نباشد.

این یک چرخش از توییتی بود که او ساعاتی قبل ارسال کرد که برچسب وابسته به ایالت برای “دقیق به نظر می رسد”.

در میان اظهارات متناقض، ماسک در ایمیلی پنجشنبه مجدداً علاقه خود را به اعمال “هر قانون داده شده به طور عادلانه برای همه” ابراز کرد و گفت که برچسب برای حساب هنوز در حال ارزیابی است.

اظهارات ماسک به در دو روز گذشته فقط وضعیت گیج کننده ای را بیش از پیش مخدوش کرد.

اما این اولین باری نیست که هرج و مرج در سایت رسانه های اجتماعی عادی است.

از زمانی که ماسک در ماه اکتبر این پلتفرم را به دست گرفت، توییتر در مواقعی موضعی خصمانه نسبت به مطبوعات ملی اتخاذ کرده است. مشاجره ماسک با تنها آخرین نمونه از موضع تقابلی فزاینده مدیرعامل توییتر در قبال رسانه های اصلی است که اغلب ماسک و شرکت هایش را به طور انتقادی پوشش می دهند.

توییتر چک آبی تایید شده خود را از نیویورک تایمز سلب کرد. و در ماه دسامبر، ماسک حساب‌های چندین روزنامه‌نگار برجسته را که توییت‌هایی را به اشتراک می‌گذاشتند یا در حسابی گزارش می‌دادند که رفت و آمد جت شخصی او را دنبال می‌کرد، به حالت تعلیق درآورد.

هنگامی که خبرنگاران برای اظهار نظر رسمی از سوی شرکت در مورد داستان‌های خبری تماس می‌گیرند، بخش ارتباطات توییتر با یک ایموجی مدفوع پاسخ می‌دهد.

سازمان ادبی PEN آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، برچسبی که به داده شد برای ناظران مطبوعات آزاد که آن را “یک اقدام خطرناک که می‌تواند اعتماد عمومی به منابع خبری موثق را بیشتر تضعیف کند” خنده‌آور نبود.

جان لنسینگ، رئیس و مدیر اجرایی ، در بیانیه‌ای گفت که از اینکه توییتر این شبکه را به عنوان یک سازمان خبری وابسته به دولت علامت‌گذاری کرده است، “مضطرب” است. لنسینگ در بیانیه ای گفت: «این غیرقابل قبول است که توییتر به ما اینگونه برچسب بزند.

Label برای کمک به کاربران در درک آنچه که می بینند در نظر گرفته شده است

با وجود اظهار علاقه به انصاف، به نظر می رسد ماسک با دستورالعمل های خود توییتر در دادن برچسبی به که می تواند به اعتبار آن لطمه وارد کند، مخالفت کرده است.

«رسانه‌های وابسته به دولت» رسانه‌هایی هستند که طبق دستورالعمل‌ها، دولت مستقیماً از طریق تأمین مالی یا به‌طور غیرمستقیم از طریق فشار سیاسی، کنترل محتوای سرمقاله را اعمال می‌کند.

یکی از مدیران سابق توییتر که به توسعه برچسب‌های وابستگی دولتی این پلتفرم کمک کرد، گفت که استقلال سردبیری مدت‌ها عامل تعیین‌کننده در صدور این نامگذاری بوده است.

برای مثال، پیپلز دیلی در چین، و اسپوتنیک و آر تی در روسیه، این برچسب ها را دریافت کردند، اما رسانه هایی با استقلال تحریریه که مقداری بودجه دولتی دریافت کردند، این برچسب ها را دریافت نکردند.

“در پایان، [we] مدیر سابق توییتر گفت که منصفانه‌ترین و متعادل‌ترین راه برای پیاده‌سازی برچسب‌ها، فراخوانی ارتباطات دولتی است که سابقه تأثیرگذاری بر محتوای گزارش‌های خبری را داشته‌اند.

این کارمند سابق گفت که این بدان معناست که ، شبکه دولتی صدای آمریکا، “و حتی الجزیره تحت عنوان ما کیفیت خوبی نداشتند.”

به گفته مدیر اجرایی سابق، هدف این برچسب ها کمک به کاربران برای درک آنچه در پلتفرم می بینند بود.

مدیر اجرایی سابق در مورد خبرگزاری دولتی که به طور معمول خط رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را پیش می برد، گفت: «این خیلی مهم است وقتی رسانه ای مانند شین هوا را می بینید، هرگز درباره آن نشنیده اید، و به نظر یک منبع خبری کاملاً قانونی است. .

این برچسب علاوه بر تخریب بالقوه شهرت ، بر دسترسی توییت های شبکه تأثیر می گذارد.

بر اساس قوانین توییتر، و به گفته مدیر اجرایی سابق، حساب‌هایی که نشان وابسته به دولت را دریافت کرده‌اند، در این پلتفرم توصیه یا تقویت نمی‌شوند – فرآیندی که در میان خودی‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان «پایین‌آوری» شناخته می‌شود.

به عنوان مثال، به گفته یکی از کارمندان سابق توییتر که به شرط ناشناس ماندن از ترس انتقام، به عنوان مثال، اگر شخصی که قبلاً نشریات روسی مانند RT یا Sputnik را دنبال نمی کرد، نشریات مورد حمایت دولت را در توییتر جستجو می کرد، این انتشارات پیشنهاد نمی شد. این کارمند گفت اکانت هایی که وابسته به دولت هستند، مجاز به تبلیغ در توییتر نیستند. فهرستی از حساب‌هایی که این برچسب را دریافت کرده‌اند هرگز به صورت عمومی فاش نشد.

این سیاست‌ها به‌عنوان راهی برای اطمینان از اینکه تبلیغات دولتی بر روی پلتفرم هجوم نمی‌آورد، وجود داشت. اکنون که ماسک مالک توییتر است، مشخص نیست که آیا همان پلتفرم و محدودیت های تبلیغاتی در رسانه های وابسته به دولت هنوز وجود دارد یا خیر.

از زمانی که توییتر برچسب را چسبانده است، توییتی از حساب رسمی خود ارسال نکرده است.

ایزابل لارا، سخنگوی گفت از آنجایی که همه توییت‌های این سازمان خبری اکنون دارای یک “سلب مسئولیت نادرست” هستند، تصمیم گرفته است تا زمانی که برچسب حذف نشود، توییت‌ها را متوقف کند.

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا حذف نکردن برچسب توسط توییتر به این معنی است که این شرکت بر این تصمیم ایستاده است، ماسک پاسخ داد.

او نوشت: «ما در حال حفاری در آن هستیم.

دارا کر از در این گزارش مشارکت داشت.