بازار کار در حال سرد شدن است، نرخ های بالاتر و اقتصاد کندتر ضربه می زند:


یک علامت فراخوان برای استخدام در Taco Bell در آستین، تگزاس، در 10 مارس 2023 نمایش داده می شود.

براندون بل/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

براندون بل/گتی ایماژ


یک علامت فراخوان برای استخدام در Taco Bell در آستین، تگزاس، در 10 مارس 2023 نمایش داده می شود.

براندون بل/گتی ایماژ

بازار کار ایالات متحده نشانه هایی از نرم شدن را نشان می دهد زیرا افزایش نرخ بهره و کندی رشد اقتصادی شروع به تأثیرگذاری بر استخدام می کند.

بر اساس گزارش روز جمعه وزارت کار، کارفرمایان در ماه مارس 236000 شغل اضافه کردند. این در مقایسه با 326000 شغلی که در ماه قبل اضافه شده بود کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در ماه مارس از 3.6 درصد در ماه فوریه به 3.5 درصد کاهش یافت، حتی با وجود 480000 نفر جدید به نیروی کار.

نلا ریچاردسون، اقتصاددان ارشد شرکت پردازش حقوق و دستمزد ADP، گفت: “بازار کار در ماه مارس به سرعت پایین تر تغییر کرد.”

علیرغم کاهش سرعت، کارفرمایان همچنان سریع‌تر از سال 2019 – سال قبل از همه‌گیری – که رشد شغلی ماهانه به 163000 نفر می‌رسید، کارگران اضافه می‌کنند.

اوقات فراغت و مهمان نوازی بار دیگر در ماه مارس با 72000 شغل جدید، از جمله 50000 شغل در بارها و رستوران‌ها، یکی از بخش‌های رو به رشد بود. در مقابل، خرده فروشان 15000 شغل را از دست دادند. شرکت‌های ساختمانی و کارخانه‌ها نیز شاهد کاهش اندکی در اشتغال بودند.

سارا هاوس، اقتصاددان ارشد ولز فارگو گفت: «وقتی شاهد تضعیف بازار کار هستیم، ناراحت کننده است، اما با توجه به اینکه تورم آزاردهنده طی دو سال گذشته بوده است، کمی نرم شدن بازار کار ضروری است.

فدرال رزرو در تلاش برای مهار تورم، نرخ بهره را به شدت افزایش داده است. فدرال رزرو به ویژه نگران افزایش قیمت خدمات است که عمدتاً ناشی از افزایش دستمزدها است.

متوسط ​​دستمزدها در ماه مارس 4.2 درصد بیشتر از سال گذشته بود، در حالی که افزایش سالانه 4.6 درصدی در فوریه بود.

هاوس گفت: «از دیدگاه فدرال رزرو، من فکر می‌کنم که بازار کار نرم‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرد، اگر این یک کاهش کنترل‌شده باشد». “آنها نمی خواهند ببینند که بازار کار به سرعت منجمد می شود و شاهد کاهش قابل توجه مشاغل هستند. اما آنها مایلند که سرعت استخدام ها کند شود، کارگران بیشتری به بازار کار بازگردند و تا حدودی از این فشار تورمی کاسته شود.” ”

انتظار می‌رود که استخدام در ماه‌های آینده کاهش بیشتری پیدا کند، زیرا بانک‌ها در زمینه اعطای اعتبار در پی دو ورشکستگی بزرگ بانکی در ماه گذشته محتاط‌تر شده‌اند.