سرشماری 2020 بیش از حد ملی آمریکایی های آسیایی-آمریکایی داستان کامل را پوشش می دهد:


تظاهرکنندگان در تظاهرات سال 2019 در مقابل دادگاه عالی واشنگتن، در اعتراض به تلاش ناموفق برای اضافه کردن سوال شهروندی توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نشانه هایی در مورد شمارش آمریکایی های آسیایی و جزایر اقیانوس آرام در سرشماری ایالات متحده در دست داشتند.

مندل نگان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مندل نگان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


تظاهرکنندگان در تظاهرات سال 2019 در مقابل دادگاه عالی واشنگتن، در اعتراض به تلاش ناموفق برای اضافه کردن سوال شهروندی توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نشانه هایی در مورد شمارش آمریکایی های آسیایی و جزایر اقیانوس آرام در سرشماری ایالات متحده در دست داشتند.

مندل نگان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

یک گزارش جدید یافته‌های غیرمعمول از گزارش خود اداره سرشماری ایالات متحده در مورد صحت شمارش جمعیت این کشور در سال 2020 را پیچیده می‌کند: شمارش بیش از حد ملی آسیایی‌های آمریکایی.

شمارش بیش از یک بار ساکنان ایالات متحده در آدرس های مختلف باعث افزایش بیش از حد نتایج سرشماری می شود، که – علیرغم نقص آنها – برای تعیین نمایندگی سیاسی، هدایت بودجه فدرال و اطلاع رسانی سیاست گذاری و تحقیق در سراسر ایالات متحده استفاده می شود.

این دفتر تخمین می زند که در آخرین سرشماری نرخ خالص اضافه شماری 2.62 درصد برای آمریکایی های آسیایی تبار داشته است. این اولین باری بود که آسیایی‌آمریکایی‌ها از زمانی که بیش از سه دهه پیش این دفتر شروع به تلاش برای اندازه‌گیری میزان جمعیت آسیایی کشور و سایر گروه‌های نژادی کرد، بیش از حد آماری قابل‌توجهی در سطح ملی داشتند.

اما از زمانی که بیش از یک سال پیش این دفتر اعلام کرد که تخمین بیش از حد برای آمریکایی های آسیایی-آمریکایی، بسیاری از ناظران سرشماری هشدار داده اند که نباید آن را صرفاً به صورت اسمی در نظر گرفت.

در حال حاضر، تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که آخرین سرشماری ممکن است در واقع انجام شده باشد کم شمارش شدهآسیایی‌های آمریکایی در برخی ایالت‌ها از جمله آلاسکا، آیووا، کانزاس، مونتانا، نیوهمپشایر، داکوتای جنوبی و وایومینگ، یا از این آمار حذف شدند. این بر اساس گزارشی است که اخیرا توسط Americans Advancing Justice – AAJC، گروه ملی مدافع پیشرو در مورد مشارکت در سرشماری در میان آمریکایی های آسیایی-آمریکایی منتشر شده است.

این گزارش می افزاید، این اشتباهات احتمالی ممکن است با شمارش بیش از حد جمعیت آسیایی در ایالت های سواحل شرقی و غربی و همچنین در جنوب، لغو و پوشانده شده باشد که منجر به نرخ خالص اضافه شماری ملی برای آمریکایی های آسیایی می شود.

تری آئو مینیس، مدیر ارشد برنامه‌های سرشماری و رای‌گیری در آسیایی‌آمریکایی‌های پیشروی عدالت – AAJC، می‌گوید: «آنچه که ما مدت‌ها می‌دانستیم و به آن مشکوک بودیم، و گزارش جدید ما نشان می‌دهد، این است که این تعداد کل ملی در واقع آنچه را که برای جامعه اتفاق می‌افتد پنهان می‌کند. وقتی به سطوح جغرافیایی پایین‌تر نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که آسیایی‌های آمریکایی واقعاً از دست رفته‌اند و همچنین در مناطق مختلف بیش از حد شمارش می‌شوند.»

تمرکز بر شمارش بیش از حد ملی آمریکایی‌های آسیایی می‌تواند به افسانه «اقلیت مدل» وارد شود

بیل اوهار، جمعیت شناس و پژوهشگر سابق، می گوید که یافته های این گزارش – که از مقایسه محاسبات بر اساس پاسخ های سرشماری سال 2020 و برآوردهای جمعیتی سالانه دفتر به دست می آید – “اولین تلاش مفید” را برای درک بهتر میزان شمارش آسیایی های آمریکایی ارائه می دهد. در دفتر

اوهار می افزاید: «همانطور که ما شروع به فکر کردن در مورد سرشماری 2030 می کنیم – و دفتر در حال آماده شدن برای آن است – این نوع اطلاعات می تواند در برنامه ریزی تلاش های توسعه ای سازنده تر مفید باشد.

گزارش کارت خود این دفتر نشان داد که برای سرشماری سال 2020، بزرگترین آژانس آماری دولت فدرال به روند مداوم کم شماری سیاه پوستان، لاتین تبارها و بومیان آمریکا ادامه داد، در حالی که افرادی را که سفیدپوست بودند و نه لاتین تبار، بیش از حد شمارش کردند. برای ساکنان جزایر اقیانوس آرام، اداره نرخ اضافه شماری خالص ملی را نیز پیدا کرد، اما این نرخ در محدوده خطا بود.

اما این اداره نرخ‌های بیش‌شمار یا کم‌شمار را بر اساس نژاد کمتر از سطح ملی تجزیه و تحلیل نکرد. این آژانس حجم نمونه کوچک نظرسنجی پیگیری خود را که به دلیل همه گیری کووید-19 نیز مختل شده است، مقصر دانسته است.

با این حال، گزارش آسیایی‌آمریکایی‌ها در پیشبرد عدالت – AAJC تلاش کرد کیفیت سرشماری را بررسی کند و نشانه‌هایی از کم‌شمارشدن آسیایی‌آمریکایی‌ها در سطح شهرستان‌ها در بخش‌های روستایی غرب میانه، کوهستان غرب و جنوب یافت.

پل اونگ، اقتصاددانی که ریاست مرکز دانش محله UCLA را بر عهده دارد و به عنوان مشاور این دفتر خدمت کرده است، هشدار می دهد که این نوع تفاوت های ظریف در سطح محلی نباید نادیده گرفته شوند.

هر زمان که هر گروهی کم شمارش شود، جوامعی که در آن زندگی می کنند با خطر از دست دادن نمایندگی در دولت و از دست دادن سهم عادلانه خود از حدود 1.5 تریلیون دلار در سال بودجه فدرال برای مراقبت های بهداشتی، آموزش، حمل و نقل و سایر خدمات عمومی مواجه می شوند.

اونگ می‌افزاید: «برای عموم مردم، این روایت وجود دارد که می‌تواند حول تعداد بیش از حد ملی آمریکایی‌های آسیایی‌آمریکایی فرموله شود». احتمالاً با روایت «اقلیت مدل» همخوانی دارد که به نوعی نتیجه آماری وجود دارد که می گوید هیچ مشکلی در میان آمریکایی های آسیایی-آمریکایی وجود ندارد و بنابراین ما نیازی به توجه به آنها نداریم.

اونگ می گوید که به دلیل تنوع در میان زیر گروه هایی که جمعیت آسیایی آمریکایی این کشور را تشکیل می دهند، توجه بیشتری لازم است. به عنوان مثال، تفاوت در ترتیبات مسکن، سطح درآمد، زبان های صحبت شده در خانه و وضعیت شهروندی ایالات متحده می تواند به سطوح مختلف مشارکت در سرشماری در میان آسیایی-آمریکایی ها کمک کند، و مشاهده آنها در اعداد کل ملی دشوار است.

آیا دانشجویان و نژادپرستی ضد آسیایی در شمارش بیش از حد ملی نقش داشته است؟

اونگ دو نظریه ارائه می‌کند که به گفته او می‌تواند از تحقیقات بیشتر استفاده کند: آیا سردرگمی در مورد نحوه شمارش دانشجویان و افزایش نژادپرستی ضد آسیایی در ماه‌های ابتدایی همه‌گیری عواملی بود که منجر به شمارش بیش از حد آمریکایی‌های آسیایی‌تبار در سطح ملی شد؟

در سال 2020، شروع همه‌گیری، بسیاری از دانشجویان کالج را مجبور به ترک دانشگاه‌های خود کرد، درست زمانی که شمارش سراسری برای آن سرشماری آغاز شد. و بسیاری از دانشجویان آسیایی-آمریکایی، که بالاترین نرخ ثبت نام در کالج را در بین تمام گروه های نژادی و قومی دارند، ممکن است دو بار شمارش شده باشند – هم در خانه خانوادگی و هم در محل سکونت پردیس خود، که آدرسی بود که باید در آن شمارش می شدند. معیارهای اقامت دفتر

این بیماری همه گیر همچنین لفاظی های ضد آسیایی بیشتری را به همراه داشت، که اونگ می گوید ممکن است افراد آسیایی تبار بیشتری را که قبلاً هنگام پاسخ دادن به سؤال مسابقه سرشماری در سال 2020 کادر آسیایی را علامت نمی زدند، تشویق کند.

اونگ می گوید: «اغلب اتفاقی که با رنگین پوستان می افتد این است که وقتی مورد حمله قرار می گیرند، هویت اقلیت خود را پذیرفته اند. بنابراین آنچه که اداره سرشماری به عنوان شمارش بیش از حد آمریکایی‌های آسیایی-آمریکایی انتخاب کرد، ممکن است در واقع ناشی از تغییر در شیوه تعریف مردم از خود باشد.»

داده های تفکیک شده در مورد آمریکایی های آسیایی می تواند تصویر واضح تری ارائه دهد

برای Diya Basu-Sen – مدیر اجرایی Sapna NYC، یک سازمان اجتماعی مستقر در برانکس که از زنان مهاجر کم درآمد و آسیای جنوبی حمایت می کند – هر تعداد بیش از حد آسیایی-آمریکایی ها کمی تسکین می دهد پس از نگرانی هایی که قرنطینه های COVID و سایر محدودیت ها به پایان می رسد. رویدادهای سرشماری حضوری و سایر اقدامات به کم شماری منجر می شود.

باسو-سن می گوید: «این بدان معناست که ما توانستیم در یک بیماری همه گیر به مردم دسترسی پیدا کنیم که در آن جوامع ما ضربه شدیدی خورده بودند و هنوز مردم در حال تکمیل سرشماری بودند، بنابراین من فکر می کنم که این یک موفقیت است.

گزارش AAJC تخمین می زند که آسیایی-آمریکایی ها در شهر نیویورک بیش از حد شمارش شده اند. اما مشخص نیست که سرشماری تا چه حد زیر گروه‌های آسیایی شهر مانند آمریکایی‌های بنگلادشی، آمریکایی‌های چینی و آمریکایی‌های سرخپوست را محاسبه کرده است.

باسو-سن می‌گوید: «وقتی درباره آسیایی‌ها صحبت می‌کنیم، در مورد یک واحد صحبت می‌کنیم. و اغلب، مگر اینکه این داده‌ها را تفکیک کنید، واقعاً تصویر واقعی را نشان نمی‌دهد. “مطمئنم اگر به داده های خاص تری نگاه کنید، احتمالا هنوز جوامعی وجود دارند که کمتر شمارش شده یا به درستی شمارش شده اند.”

ویرایش شده توسط بن سوسی