اپل پس از از دست دادن پرونده ثبت اختراع: ، فروش آخرین ساعت اپل را متوقف می کند


اپل قصد دارد فروش نسخه های سری 9 و اولترا 2 اپل واچ محبوب خود را برای مشتریان آنلاین ایالات متحده از 21 دسامبر 2023 به حالت تعلیق درآورد.

ماتیاس شریدر/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ماتیاس شریدر/AP


اپل قصد دارد فروش نسخه های سری 9 و اولترا 2 اپل واچ محبوب خود را برای مشتریان آنلاین ایالات متحده از 21 دسامبر 2023 به حالت تعلیق درآورد.

ماتیاس شریدر/AP

اپل این هفته دو تا از جدیدترین ساعت های گوشی هوشمند خود را پس از شکست در اختلافات مربوط به حق اختراع بر سر کپی غیرقانونی فناوری شرکت دیگری از قفسه های فروشگاه ها خارج خواهد کرد.

اپل روز دوشنبه اعلام کرد که فروش نسخه های سری 9 و اولترا 2 ساعت محبوب خود را پس از ادعای شرکت فناوری پزشکی Masimo که اپل حق ثبت اختراع خود را برای سنسور اکسیژن خون که می تواند نبض افراد را بخواند، نقض کرده است، متوقف کند. اپل بارها این اتهام را رد کرده است.

اپل واچ های آسیب دیده از روز پنجشنبه برای خرید آنلاین در دسترس نخواهند بود و در شب کریسمس از فروشگاه های خرده فروشی حذف خواهند شد.

در ماه اکتبر، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده حکم داد که برخی از ساعت‌های اپل حق اختراع ماسیمو را برای ویژگی اکسیژن خون که اپل از سال 2020 در اکثر ساعت‌های هوشمند خود قرار داده است، نقض کرده است.

کمیسیون واردات ساعت‌هایی را که شامل فناوری‌هایی هستند که قرار بود در 26 دسامبر اعمال شود، ممنوع کرد، اما اپل زودتر از موعد مقرر عمل کرد.

ساعت‌های اپل که قبلاً با ویژگی اکسیژن خون خریداری شده‌اند تحت تأثیر سفارش قرار نمی‌گیرند.

این کمیسیون که به کاخ سفید و کنگره در مورد موضوعاتی از جمله اختلافات مالکیت معنوی مشاوره می دهد، تحت نظارت رئیس جمهور است. اپل با حکم کمیسیون مبارزه می کند و از دولت بایدن می خواهد که آن را لغو کند. کاخ سفید تا روز کریسمس فرصت دارد تا در مورد این تصمیم اقدام کند.

Masimo، یک شرکت سهامی عام مستقر در ایروین، کالیفرنیا، که دستگاه‌های نظارت بر بیماران را به بیمارستان‌ها می‌فروشد، تصمیم اپل برای توقف فروش ساعت را به‌عنوان توجیه‌کننده می‌دانست.

یکی از سخنگویان Masimo در بیانیه ای به گفت: «تصمیم به حذف برخی از مدل های خارجی اپل واچ نشان می دهد که حتی قدرتمندترین شرکت جهان باید از قانون پیروی کند.

جین مانستر، تحلیلگر قدیمی اپل، گفت که حذف ساعت‌های جدید از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در آخرین فصل خرید تعطیلات، زمان ناخوشایندی برای این شرکت است، اما او انتظار دارد که تأثیر «حداکثر کسری» بر فروش داشته باشد.

مانستر گفت: “بیشتر کسانی که می خواستند ساعتی را به عنوان هدیه تعطیلات بخرند، قبلاً این کار را انجام داده اند.” “سوال بزرگتری که دارم این است که “مدت این کار چقدر خواهد بود؟” “

کاخ سفید می تواند تصمیم کمیسیون را که مانستر گفت اپل به احتمال زیاد روی آن حساب می کند، لغو کند. این به توضیح این موضوع کمک می کند که چرا اپل با Masimo موافقت نامه مجوز امضا نکرده است و در عوض اجازه داده است اختلاف ماه ها طول بکشد.

او گفت: «اپل استاندارد طلایی در مورد نوآوری ایالات متحده است، و من فکر می کنم که آنها امیدوارند دولت بایدن این را تشخیص دهد و با آنها موافقت کند تا این موضوع لغو شود.» اپل دوست دارد با شرکت‌های دیگر هاردبال بازی کند و گاهی اوقات به آنها کمک می‌کند تا نسبت به مواردی مانند صدور مجوز به معاملات مطلوب‌تری برسند.

یکی از سخنگویان اپل توقف فروش را تایید کرد اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

طبق اسناد دادگاه، Masimo در سال 2013 جلساتی را با اپل در مورد استفاده از ابزارهای این شرکت فناوری پزشکی در محصولات اپل برگزار کرد، اما این مذاکرات شکست خورد.

بعداً اپل دو مدیر اجرایی و مهندسان کلیدی Masimo را از شرکت استخدام کرد.

ماسیمو در پرونده های حقوقی ادعا کرده است که اپل کارمندان را به منظور کپی غیرقانونی فناوری خود شکار کرده است.

اپل نقض هر گونه حق اختراع Masimo را رد کرده است و می گوید اپل قبل از ارائه نسخه خود از ابزار اکسیژن خون با چندین شرکت فناوری پزشکی مشورت کرده است.

در ماه مه، مبارزه با حق ثبت اختراع، هیئت منصفه را تحت تأثیر قرار داد، و هیئت منصفه نتوانست در مورد این سوال که آیا اپل ایده ویژگی اکسیژن خون خود را از Masimo دزدیده است یا خیر، به رای واحدی دست یابد.

در حالی که Masimo نتوانست پرونده خود را به هیئت منصفه برساند، دادگاه نشان داد که اپل ایده خرید Masimo را در یک مقطع قبل از تصمیم گیری در مورد آن مورد بحث قرار داده است.

حکم کمیسیون تجارت بین‌الملل، که جدا از پرونده‌ای است که در مقابل هیئت منصفه بود، توسط اپل مورد اعتراض قرار گرفته است. این شرکت گفته است که “تمام اقدامات” را برای از سرگیری فروش ساعت های آسیب دیده در ایالات متحده انجام خواهد داد