آدیداس در حال فروش کفش‌های کتانی با نام تجاری Ye با برنامه‌هایی برای اهدای فروش است:


این شرکت گفت که بخش قابل توجهی از فروش کفش‌های برند «یزی» آدیداس به گروه‌های ضد نفرت اهدا خواهد شد.

آدیداس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آدیداس


این شرکت گفت که بخش قابل توجهی از فروش کفش‌های برند «یزی» آدیداس به گروه‌های ضد نفرت اهدا خواهد شد.

آدیداس

آدیداس شروع به فروش کفش‌های کتانی کرده است که با مشارکت هنرمند Ye (کانیه وست سابق) ساخته شده بودند، قبل از اینکه شرکت آلمانی پوشاک ورزشی ارتباط خود را با این فرد مشهور قطع کند.

آدیداس می گوید “مقدار قابل توجهی” پول حاصل از موجودی باقیمانده کفش های کتانی برند Yeezy به سازمان هایی که با یهودی ستیزی، نژادپرستی و نفرت مبارزه می کنند، از جمله لیگ ضد افترا و موسسه اجتماعی فیلونیز و کیتا فلوید اهدا خواهد شد. تغییر دادن، توسط برادر جورج فلوید تاسیس شد.

آدیداس در ماه اکتبر، پس از بیان یک رشته اظهارات یهودی ستیزانه، به همکاری خود با Ye پایان داد.

هنوز مشخص نیست که آیا Ye سودی از این کفش دریافت خواهد کرد، که در حال حاضر قیمت آنها از 70 تا 260 دلار در هر جفت است و از چهارشنبه در ایالات متحده به فروش می رسد.

این شرکت می‌گوید که قبل از تصمیم‌گیری با «گروهی متنوع» از کارمندان، سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان مشورت کرده است. آدیداس گفت که حتی پس از پایان شراکت به منظور حفاظت از شرکای زنجیره تامین، به سفارشات تولید متعهد عمل کرده است.

در ماه فوریه، آدیداس تخمین زد که تصمیم برای عدم فروش کالاهای موجود Yeezy باعث کاهش درآمد کل سال شرکت حدود 1.28 میلیارد دلار و سود عملیاتی آن به میزان 533 میلیون دلار خواهد شد. تنها در سه ماهه اول، توقف تجارت Yeezy نزدیک به 440 میلیون دلار برای آدیداس هزینه داشت.

در ماه آوریل، سرمایه گذاران اعلام کردند که از آدیداس به دلیل اظهارات Ye شکایت خواهند کرد و این شرکت را به دلیل اطلاع از رفتار مشکل ساز Ye سال ها قبل از قطع رابطه با او و پایان دادن به همکاری، سرزنش کردند. آدیداس این اتهامات را رد کرد.

امیلی اولسون از در گزارش‌سازی مشارکت داشت.