پاپ فرانسیس برکات را برای زوج های همجنس تایید می کند، اما ازدواج آنها را تایید نمی کند:


پاپ فرانسیس برخی از برکات کاتولیک را برای زوج های همجنس تایید کرده است، تا زمانی که کشیش ها از اشتباه گرفتن برکات ازدواج اجتناب کنند.

تیزیانا فابی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تیزیانا فابی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


پاپ فرانسیس برخی از برکات کاتولیک را برای زوج های همجنس تایید کرده است، تا زمانی که کشیش ها از اشتباه گرفتن برکات ازدواج اجتناب کنند.

تیزیانا فابی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

پاپ فرانسیس با تایید رسمی خود به کشیش های کاتولیک اجازه داد تا زوج های همجنس را تا زمانی که به نظر نمی رسد ازدواج آنها را تایید کنند، برکت دهند، که این مهم ترین حکم کلیسا تاکنون در مورد زوج های همجنس است.

این بیانیه که روز دوشنبه در سند جدیدی با عنوان «التماس برای اعتماد به نفس:درباره معنای شبانی نعمت‌ها، نشان‌دهنده یک حرکت بزرگ برای واتیکان است، واتیکان که تنها دو سال پیش در تصمیم بحث‌برانگیز 2021 درباره زوج‌های همجنس گفته بود که خدا «نمی‌تواند گناه را برکت دهد». سند روز دوشنبه توسط پاپ فرانسیس تأیید شد.

با این حال، واتیکان تأکید کرد که ازدواج منحصراً بین یک مرد و یک زن باقی می‌ماند و هر کشیش که به یک زوج همجنس برکت می‌دهد باید «از هر گونه سردرگمی یا رسوایی» که می‌تواند خلاف آن را نشان دهد، اجتناب کنند.

فرانسیس 87 ساله آزادسازی نسبت به کاتولیک های دگرباشان جنسی را نشانه بارز پاپ خود قرار داده است. از زمانی که در سال 2013 پاپ شد، او خواستار جرم زدایی از همجنس گرایی شده است. وقتی در سال 2013 در مورد کشیش های همجنس گرا از او پرسیدند، او پاسخ معروفی داد: “اگر کسی همجنس گرا باشد و به دنبال خداوند باشد و اراده خوبی داشته باشد، من کی هستم که قضاوت کنم؟”

کشیش جیمز مارتین، کشیش یسوعی آمریکایی که از جامعه کاتولیک LGBTQ حمایت کرده است، گفت که اعلامیه روز دوشنبه یک “گام بزرگ رو به جلو” برای کلیسا در رابطه با افراد LGBTQ است.

مارتین نوشت: این اعلامیه «میل عمیق بسیاری از زوج‌های همجنس کاتولیک برای حضور خدا در روابط عاشقانه خود را به رسمیت می‌شناسد». در سایت شبکه اجتماعی X، که قبلا توییتر نامیده می شد. خلاصه اینکه دیروز به عنوان یک کشیش اصلاً منع شدم به زوج های همجنس برکت بدهم. امروز با محدودیت هایی می توانم.

آنچه اعلامیه در مورد برکات برای زوج های همجنس می گوید

در این سند، واتیکان تمایز قائل شده است بین آنچه به عنوان برکات “آیین و عبادت” توصیف می کند و آنهایی که بیشتر غیررسمی و خودجوش هستند.

ویکتور مانوئل فرناندز، بخشدار، کاردینال ویکتور مانوئل فرناندز در مقدمه ای بر این سند نوشت: “این اعلامیه بر آموزه سنتی کلیسا در مورد ازدواج ثابت می ماند و اجازه نمی دهد هر نوع مناسک مذهبی یا برکتی مشابه مراسم عبادی که می تواند سردرگمی ایجاد کند.”

فرناندز می‌نویسد: «درست در این زمینه است که می‌توان امکان برکت دادن به زوج‌ها در موقعیت‌های نامنظم و زوج‌های همجنس را بدون تأیید رسمی وضعیت آنها یا تغییر آموزه همیشگی کلیسا در مورد ازدواج درک کرد.»

واتیکان به کشیش‌ها دستور می‌دهد که از برکت در رابطه با مراسم اتحادیه مدنی یا هر «لباس، حرکات یا کلامی» که مرتبط با عروسی است، خودداری کنند.

واتیکان پیشنهاد می کند در عوض، تنظیمات مناسب برای چنین برکتی می تواند در ملاقات با یک کشیش یا بازدید از یک زیارتگاه باشد.

ممکن است به زوج‌های همجنس و دیگر زوج‌هایی که «در موقعیت‌های نامنظم هستند» (مانند زوج‌های طلاق گرفته و ازدواج مجدد که برای ازدواج‌های قبلی‌شان فسخ نشده است) که «معتقد به مشروعیت وضعیت خود نیستند، اما التماس می‌کنند» اعطا شود. در این سند آمده است: تمام آنچه در زندگی آنها صادق، خوب و معتبر است و روابط آنها با حضور روح القدس غنی، شفا و ارتقا می یابد.

در ادامه آمده است: “خدا هرگز کسی را که به او نزدیک می شود، دور نمی کند! در نهایت، یک نعمت به مردم وسیله ای برای افزایش اعتمادشان به خدا می دهد.”