کلیسای آریزونا که به خاطر غذا دادن به مهاجران شهرت دارد، اکنون می‌گوید که شهر کار آن را مسدود می‌کند:


در یک شکایت اخیر، خوزه مانوئل کاسترو، کشیش کلیسای باپتیست جتسمانی، می گوید که اصطکاک با شهر سن لوئیس، کلیسا را ​​مجبور کرده است چندین رویداد، از جمله رانندگی سالانه بوقلمون در روز شکرگزاری را لغو کند.

خوزه مانوئل کاسترو


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

خوزه مانوئل کاسترو


در یک شکایت اخیر، خوزه مانوئل کاسترو، کشیش کلیسای باپتیست جتسمانی، می گوید که اصطکاک با شهر سن لوئیس، کلیسا را ​​مجبور کرده است چندین رویداد، از جمله رانندگی سالانه بوقلمون در روز شکرگزاری را لغو کند.

خوزه مانوئل کاسترو

در 23 سال گذشته، کلیسای باپتیست گتسمانی در سن لوئیس، آریزونا، مأموریت خود را برای ارائه غذا به هر کسی که آن را می‌خواهد قرار داده است.

کلیسا از طریق وعده های غذایی رایگان و راندن غذا، به جامعه محلی خود و همچنین خانواده های گرسنه در منطقه بزرگتر مانند کالیفرنیا و مکزیک غذا می داد.

این کلیسا که حدود 5 دقیقه با ماشین از مرز مکزیک فاصله دارد، همچنین به عنوان یک سیستم حمایتی حیاتی برای افرادی که اغلب خسته، غرق شده و با اندک یا بدون وسایل وارد ایالات متحده می شدند، عمل می کرد.

اما طبق دادخواستی که کلیسا در اوایل ماه جاری در دادگاه فدرال ارائه کرد، همه اینها در این ماه متوقف شد.

این شکایت ادعا می کند که از سال 2022، شهر سن لوئیس نسبت به وزارت غذای کلیسا خصومت پیدا کرد و کلیسا را ​​به نقض قوانین منطقه بندی با استفاده از نیمه کامیون برای بارگیری و تخلیه کمک های مالی متهم کرد. شکایت همچنین ادعا می کند که شهر به اشتباه کار توزیع مواد غذایی را به عنوان فعالیت تجاری در یک منطقه غیر تجاری تفسیر کرده است.

بر اساس این دادخواست، کلیسا و کشیش آن، خوزه مانوئل کاسترو، با جریمه شهری تا 4000 دلار روبرو هستند. اگر کلیسا به خدمات غذایی خود ادامه دهد و کشیش یک نقل قول دیگر دریافت کند، کاسترو ممکن است با یک جنایت روبرو شود که مجازات آن جریمه سنگین دیگری، تا شش ماه زندان، یا هر دو است.

کاسترو به گفت: “وزارت غذا راهی است که کلیسای ما برای کمک به مردم و به اشتراک گذاشتن انجیل و عشق خدا از آن استفاده می کند.”

در این دعوا چهار متهم فهرست شده است: شهر سن لوئیس. شهردار آن، نیوس ریدل؛ مدیر اجرایی شهر جنی تورس؛ و یک افسر اجرای کد شهرستان. از دادگاه می‌خواهد که از حق کلیسا برای اعمال اعتقادات مذهبی خود با غذا دادن به نیازمندان محافظت کند.

این کلیسا توسط موسسه First Liberty، یک شرکت حقوقی ملی متمرکز بر پرونده های آزادی مذهبی، نمایندگی می شود.

جرمی دیس، وکیل موسسه First Liberty گفت: “شهر باید با کشیش کاسترو برای سیر کردن گرسنگان همکاری کند. آنها باید او را تایید کنند، تشویق کنند، نه تهدید و جریمه کنند.”

مسئول اطلاع رسانی این شهر از اظهار نظر خودداری کرد.

ما اولین کسی هستیم که اولین غذا، اولین بطری آب را می‌دهیم.

به گفته کاسترو، وزارت غذا در سال 1999 پس از اینکه زنی با 500 پوند غذا در مقابل درب کلیسا ظاهر شد و کسی آن را به او نمی داد، آغاز شد.

او گفت که این زن قصد داشت جعبه های غذا شامل برنج، لوبیا و آرد را به مکزیک ببرد، اما ماموران گمرک مکزیک از ورود به این کشور خودداری کردند. بنابراین، روز بعد، کاسترو و کلیسایش یک بانک غذا ترتیب دادند. تا غروب، همه غذاها پراکنده شد.

در طول دو دهه بعد، کاسترو به صورت هفتگی در سراسر ایالت و گاهی اوقات، حتی به کالیفرنیا و نوادا، برای جمع آوری غذای رایگان رانندگی می کرد. او گفت که با افزایش کمک‌ها، نیازها نیز افزایش می‌یابد – به خصوص وقتی نوبت به حمایت از افرادی که از مرز مکزیک می‌رسند، می‌رسد.

کلیسای باپتیست گتسمانی برای حمایت از جامعه محلی و همچنین کلیساها و خانواده ها در مکزیک و کالیفرنیا غذا را از چندین ایالت جمع آوری می کند.

خوزه مانوئل کاسترو


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

خوزه مانوئل کاسترو


کلیسای باپتیست گتسمانی برای حمایت از جامعه محلی و همچنین کلیساها و خانواده ها در مکزیک و کالیفرنیا غذا را از چندین ایالت جمع آوری می کند.

خوزه مانوئل کاسترو

کاسترو که اصالتا اهل مکزیک است و برای شروع یک زبان اسپانیایی به سن لوئیس نقل مکان کرد کلیسا گفت که او و کارکنانش نه تنها برای مهاجران غذا و پتو تهیه می کردند، بلکه اغلب به سؤالات مهاجران تازه وارد مانند اینکه در چه وضعیتی هستند، چه زمانی می توانند با خانواده های خود تماس بگیرند و در مورد روند مهاجرت نیز پاسخ می دادند.

او گفت: «ما اولین کسی هستیم که اولین غذا، اولین بطری آب را می دهیم.

تعداد افرادی که از مرز مکزیک عبور می کنند و وارد شهرستان یوما می شوند در طول سال ها در نوسان بوده است. بر اساس گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، بخش یوما بیش از 174000 بار در سال مالی 2023 با مهاجران مواجه شد. سال قبل، تعداد برخوردها بیش از 310000 بود. بر اساس داده های CBP، امسال، تا کنون 27000 برخورد صورت گرفته است.

شهردار ریدل، یک دموکرات که همچنین از مکزیک به ایالات متحده مهاجرت کرده است، در دسامبر 2022 به KAWC گفت که جریان مهاجرانی که از سن لوئیس می‌آیند، خدمات اورژانس شهر را مانند آمبولانس‌ها تحت فشار قرار داده است.

کت و شلوار می گوید پلیس و یک مجری شهر در کلیسا حاضر شدند تا کشیش را جریمه کنند

شهر سن لوئیس مدت‌ها از وزارت غذای کلیسا حمایت می‌کرد، اما طبق این دادخواست، همه چیز در سال 2022 با انتخاب شهردار ریدل تغییر کرد.

در این کت و شلوار آمده است که در سال 2023، شهر به کشیش هشدار داد که طبق کد منطقه ای سان لوئیس، خودروهای نیمه کامیون مجاز به پارک در منطقه ای که کلیسا در آن واقع شده است، ندارند. برای سال‌ها، کلیسا برای انتقال غذا و سایر کمک‌های مالی از یک انبار به کلیسا به دو کامیون نیمه‌کامیونی متکی بود.

این کت و شلوار اضافه کرد که شهر همچنین به کلیسا گفته است که توزیع غذای آن یک عملیات تجاری است و بنابراین فقط در یک منطقه منطقه بندی تجاری یا صنعتی مجاز است.

دیس گفت که کلیسا تمام تلاش خود را کرد تا با تخلیه نیمه کامیون خود در حدود یک مایل دورتر از کلیسا، مطابقت داشته باشد، اما باز هم با عقب نشینی مواجه شد.

در یکی از رویدادهای فوریه امسال، یک نیمه کامیون حامل کمک های زیادی از لوازم به اشتباه به کلیسا رسید. طبق این کت و شلوار، کشیش راننده را به محل صحیح تحویل راهنمایی کرد. با این حال، روز بعد، یک مجری کد شهر و دو افسر پلیس به کلیسا آمدند تا موارد نقض کد را به کاسترو تحویل دهند.

این برخورد کاسترو را لرزاند. او گفت وقتی اکنون پلیس را در نزدیکی کلیسای خود می بیند، احساس ناراحتی می کند.

کاسترو گفت: “من فوراً به این فکر می کنم که “الان چه اتفاقی افتاده؟ من چه کار کردم؟”

از ماه مارس، کلیسا خدمات غذایی خود را به طور کامل متوقف کرد و از ترس اینکه مشکل بیشتری در شهر ایجاد کند، از کمک های مالی خودداری کرد. تقریباً هر روز از کاسترو سؤال می شود که وزارت غذا چه زمانی بازگشایی می شود.

او گفت: “من فقط امیدوارم و دعا می کنم و منتظر هستم تا شهر سن لوئیس نظر خود را تغییر دهد.”