ترامپ و جانسون می خواهند رای گیری غیرشهروندی را متوقف کنند. این قبلا غیرقانونی است:


مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در حالی صحبت می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان کنفرانس خبری روز جمعه در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا به گوش می‌رسد.

ویلفرد لی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ویلفرد لی/AP


مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در حالی صحبت می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان کنفرانس خبری روز جمعه در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا به گوش می‌رسد.

ویلفرد لی/AP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، روز جمعه با هم ظاهر شدند تا قوانینی را با هدف جلوگیری از چیزی که قبلاً در آمریکا غیرقانونی است، یعنی رأی دادن غیرشهروندی در انتخابات فدرال، تبلیغ کنند.

جانسون مروری کلی بر لایحه ای ارائه کرد که جمهوری خواهان مجلس به زودی ارائه خواهند کرد که الزامات اسناد شهروندی جدیدی را برای ثبت نام افراد برای رای دادن اجرا می کند، که کارشناسان گفته اند رای دادن را برای بسیاری از واجدین شرایط مانند شهروندان دارای تابعیت و رای دهندگان جوان دشوارتر می کند.

او در یک کنفرانس خبری در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ گفت: ما نمی توانیم منتظر وقوع تقلب گسترده باشیم. “به خصوص زمانی که تهدید کلاهبرداری با هر مهاجر غیرقانونی که از آن عبور می کند، در حال افزایش است [southern U.S.] مرز.”

این افسانه که مهاجران در حال اعمال نفوذ خنثی کننده بر انتخابات آمریکا هستند، بیش از 100 سال است که در اطراف سیاست ایالات متحده شناور است.

ایالت های منفرد بیش از یک قرن پیش شروع به ممنوعیت رای دادن افراد غیرشهروندی کردند و کنگره قانونی را در سال 1996 تصویب کرد که به صراحت این عمل را در همه انتخابات فدرال ممنوع کرد.

مطالعات متعدد نیز تأیید کرده‌اند که تقریباً هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد، اما از آنجایی که رای‌دهندگان محافظه‌کار بیشتر می‌گویند که مهاجرت یک مسئله کلیدی برای آنهاست، واضح‌تر شده است که اطلاعات نادرست انتخابات در سال 2024 نیز بر این موضوع متمرکز خواهد شد.

ماه گذشته، یادداشتی دو صفحه ای به دست آورد که توسط وکیل محافظه کار، کلتا میچل، مشاور سابق ترامپ، منتشر شده بود که تعدادی از روایت های نادرست را در مورد رأی دادن غیرشهروندان مطرح کرد. این سند بیشتر بر اجرای قانونی در سال 1993 متمرکز بود که ثبت نام برای رای دادن را آسان‌تر می‌کرد و جانسون در اظهارات روز جمعه خود نیز به این قانون اشاره کرد.

هر دوی آنها همچنین این ایده بی اساس را مطرح کرده اند که دولت بایدن به مهاجران اجازه عبور از مرزهای جنوبی را برای منافع سیاسی می دهد.

جانسون بدون ارائه هیچ مدرکی گفت: “ما معتقدیم یکی از دلایل این مرز باز… این است که آنها می خواهند این افراد را به رای دهندگان تبدیل کنند.”

مقامات انتخاباتی در ایالت های مختلف تابعیت خود را به روش های مختلف تأیید می کنند، اما قانون فدرال رای دهندگان را ملزم می کند که هنگام ثبت نام برای رأی دادن، یک شماره شناسایی منحصر به فرد ارائه دهند و از آنجا که این شماره معمولاً گواهینامه رانندگی یا شماره تأمین اجتماعی است، مقامات انتخابات معمولاً می توانند با آن سازمان ها همکاری کنند. بررسی وضعیت شهروندی

“بیشتر متقاضیان از آنها استفاده می کنند [driver’s license] تامی پاتریک، یک مقام سابق انتخابات محلی در آریزونا که اکنون مدیر عامل مرکز انتخابات غیرانتفاعی است، در ایمیلی نوشت: “این شماره اغلب به عنوان اعتبار شهروندی عمل می کند، زیرا اکثر DMV ها وضعیت شهروندی را در پایگاه داده خود حفظ می کنند. “

کارشناسان می گویند، با این حال، ارائه قوانین راهی برای قانونگذاران برای نشان دادن این موضوع به رای دهندگان است، حتی با وجود اینکه هرگز شواهدی برای حمایت از این ایده وجود ندارد که غیرشهروندان به چیزی غیر از اعداد کوچک رأی می دهند.

به گفته آزمایشگاه حقوق رای، از سال 2020، 9 ایالت قوانین جدیدی را با هدف شناسایی و حذف افراد غیرشهروند از فهرست رای دهندگان خود وضع کرده اند، و قوانین در حال حاضر در 16 ایالت فعال است.

ران هایدوک، کارشناس رای گیری غیرشهروندی در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو، در مصاحبه ای با در اوایل سال جاری گفت: “ادراک 9/10 واقعیت است.” “قرار دادن راه حل روی میز نشان می دهد که مشکلی وجود داشته است. و من فکر می کنم این بخشی از موضوع است. [These laws] راه حلی برای مشکلی که وجود ندارد ایجاد کنید.”

براد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جمهوری خواه جورجیا، دفتر خود را در سال 2022 ممیزی شهروندی انجام داد که نشان داد در 25 سال گذشته کمتر از 2000 غیرشهروند مشکوک برای رای دادن در این ایالت ثبت نام کرده اند. هیچ کدام در واقع نتوانستند رای بدهند.

رافنسپرگر در مصاحبه اخیر با گفت: «غیرشهروندان در جورجیا رای نمی‌دهند.

و یک مطالعه اخیر در آریزونا (اولین بار توسط واشنگتن پست گزارش شد) نشان داد که کمتر از 1٪ از افراد غیرشهروندی تلاش می کنند برای رای دادن ثبت نام کنند، و حتی در این موارد، اکثریت قریب به اتفاق تصور می شود که اشتباه می کنند.

با این حال، سردرگمی را به این موضوع اضافه می‌کند که برخی از حوزه‌های قضایی محلی برای اجازه دادن به غیرشهروندان برای رأی دادن در انتخابات محلی حرکت کرده‌اند. به عنوان مثال، سانفرانسیسکو به والدین و سرپرستان غیرشهروندی اجازه می دهد تا در انتخابات هیئت مدیره مدرسه رای دهند، و برخی از شهرهای مریلند و ورمونت به افراد غیرشهروند اجازه می دهند در انتخابات شهرداری رای دهند.

مقامات انتخاباتی در آن حوزه‌های قضایی شیوه‌هایی را به کار می‌گیرند تا مطمئن شوند که آن رای‌دهندگان در رقابت‌هایی که قرار نیست رای‌دهی نمی‌کنند.

اما هایدوک می‌گوید حتی در مکان‌هایی که غیرشهروندان می‌توانند به طور قانونی رای دهند، اغلب این کار را نمی‌کنند. افرادی که با او درباره تجربه‌شان در این مکان‌ها مصاحبه شده است، نمی‌خواهند موقعیت خود را در ایالات متحده به خطر بیاندازند تا فقط یک رای به صندوق بیندازند – از نظر او دلیل دیگری است که این یک مشکل واقعی نیست.

بارها و بارها در مصاحبه‌هایی که انجام دادیم، از مهاجرانی شنیدیم که می‌گفتند درباره این قانون جدید بسیار هیجان‌زده هستند که به آنها اجازه رای می‌دهد، و احساس می‌کردیم که این قانون صدای آنها را تأیید می‌کند. هایدوک گفت که در خطر نیست؟ ارزشش را ندارد. بنابراین واضح است که آنها این کار را برای یک انتخابات فدرال انجام نخواهند داد که در آن قانونی صریح در سال 1996 تصویب شده است که جرایم جنایی بسیار جدی را تحمیل می کند … و قطعاً منجر به بازداشت و اخراج آنها می شود.”