دادگاه تجدید نظر می گوید: هزینه مراقبت های بهداشتی تراجنسیتی ها باید توسط بیمه دولتی پرداخت شود


سال‌هاست که پرونده‌های مربوط به تراجنسیتی‌ها و حقوق آن‌ها در سیستم قضایی در جریان بوده است. در اینجا، مردم به نفع حقوق ترنس ها در مقابل دادگاه عالی در سال 2019 تظاهرات می کنند.

مانوئل بالسه سنتا/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مانوئل بالسه سنتا/AP


سال‌هاست که پرونده‌های مربوط به تراجنسیتی‌ها و حقوق آن‌ها در سیستم قضایی در جریان بوده است. در اینجا، مردم به نفع حقوق ترنس ها در مقابل دادگاه عالی در سال 2019 تظاهرات می کنند.

مانوئل بالسه سنتا/AP

یک دادگاه استیناف فدرال روز دوشنبه حکم داد که برنامه های بیمه درمانی ایالتی باید پوششی برای مراقبت های تایید کننده جنسیت در کارولینای شمالی و ویرجینیای غربی ارائه کنند. طرفداران ترنس می گویند که این یک پیروزی بزرگ است، به ویژه از زمانی که لایحه های محدود کننده حقوق ترنس ها در مجالس ایالتی در حال افزایش است.

دادگاه تجدیدنظر ناحیه چهارم در ریچموند، ویرجینیا، تصمیم خود را در مورد دو پرونده صادر کرد. یکی از آنها توسط کارمندان ایالت کارولینای شمالی و وابستگان آنها که تراجنسیتی هستند و قادر به دریافت پوشش مراقبت های تایید کننده جنسیت نیستند آورده شده است.

شکایت دیگر از اهالی ویرجینیای غربی بود که تراجنسیتی هستند و از Medicaid استفاده می کنند. آنها می توانند برای برخی از درمان ها – مانند هورمون ها – پوشش داشته باشند، اما نه برای جراحی.

این موارد پاییز گذشته توسط مدار 4 شنیده شد روی نیمکت – یعنی تمام قضات آن دادگاه تجدیدنظر استدلال را شنیدند.

در بحث های شفاهی، قضات به عنوان مثال در مورد ماستکتومی سؤال کردند. این موارد برای بیماران مبتلا به سرطان سینه تحت پوشش قرار می گیرند، اما تحت پوشش طرح های بیمه درمانی برای بیماران ترنس نبودند.

در یک تصمیم 8-6 اکثریت مدار 4 مقرر کردند که این بیماران برای مراقبت از خود تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند. قاضی راجر گرگوری، با نوشتن نظر اکثریت، انکار پوشش را “بدیهی تبعیض آمیز” خواند.

پاتریک موریسی، دادستان کل ویرجینیای غربی، از تصمیم ایالت خود برای پوشش ندادن جراحی های تایید کننده جنسیت در Medicaid دفاع کرده بود. موریسی در بیانیه‌ای به این باخت پاسخ داد و گفت: «تصمیم‌هایی مانند این، از دادگاهی که تحت سلطه منصوبان اوباما و بایدن است، نمی‌تواند تحمل کند: ما این موضوع را به دادگاه عالی خواهیم برد و پیروز خواهیم شد.»

حامیان ممنوعیت مراقبت جنسیتی از کودکان زیر سن قانونی در میسوری در مارس 2023 در کف ساختمان ایالتی در جفرسون سیتی جمع شدند.

چارلی ریدل/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

چارلی ریدل/AP


حامیان ممنوعیت مراقبت جنسیتی از کودکان زیر سن قانونی در میسوری در مارس 2023 در کف ساختمان ایالتی در جفرسون سیتی جمع شدند.

چارلی ریدل/AP

دیل فولول، خزانه دار ایالت کارولینای شمالی در بیانیه ای این حکم را “فعالیت قضایی بی شرمانه” خواند.

دور چهارم دارای هفت قاضی است که توسط روسای جمهور جمهوریخواه و هشت قاضی منصوب شده توسط روسای جمهور دموکرات منصوب می شوند.

تارا بورلی، مشاور ارشد لامبدا لگال، که این پرونده را برای شاکیان استدلال می‌کرد، می‌گوید: «ما کاملاً از اینکه دادگاه حکم داد که رفتار تبعیض‌آمیز هیچ جایگاهی در قانون ندارد، بسیار هیجان‌زده هستیم.

بورلی خاطرنشان می کند که سیاست های مورد بحث قبلاً تغییر کرده اند. او می‌گوید از زمانی که دادگاه‌های ناحیه فدرال پایین‌تر در سال 2022 به نفع بیماران رای دادند، هر دو برنامه بهداشت ایالتی باید مراقبت‌های بهداشتی ترنسجندرها را پوشش دهند.

اکنون که دادگاه تجدیدنظر تصمیم خود را صادر کرده است، بورلی می گوید که این یک سابقه مهم است و سایر ایالت ها در سراسر کشور باید به دقت توجه کنند.

وکلای کارولینای شمالی و ویرجینیای غربی استدلال کرده بودند که انکار پوشش بر اساس صرفه جویی در پول مالیات دهندگان است، نه تعصب.

بورلی خاطرنشان کرد که درخواست تجدیدنظر در دیوان عالی هزینه بیشتری برای مالیات دهندگان خواهد داشت.

اقدامات اخیر دیوان عالی در مورد مسائل تراجنسیتی متفاوت است.

در اوایل این ماه، قضات اجازه دادند که ممنوعیت ایالت آیداهو در مورد مراقبت جنسیتی از کودکان زیر سن قانونی اعمال شود.

اما از شنیدن سایر موارد در مورد دسترسی دانش آموزان ترنسجندر به حمام و شرکت در ورزش های مدرسه امتناع کرده است. ناظران دادگاه این را به عنوان بی میلی برای وارد شدن به منازعه خواندند.

در همین حال، روز جمعه، دولت بایدن مقرراتی را برای تقویت حمایت ها در برابر تبعیض از بیماران تراجنسیتی در سراسر کشور صادر کرد. این مقررات برای هر مراقبت بهداشتی – نه فقط مراقبت های مربوط به جنسیت – اعمال می شود، بنابراین برای مثال، یک فرد ترنس با دست شکسته نمی تواند در اورژانس مورد بدرفتاری قرار گیرد.

گروهی از ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان متعهد شده اند که این قانون را در دادگاه به چالش بکشند.