بازی “شرم حباب سبز” در لباس DOJ در برابر اپل:


موضوع «شرم‌انگاری حباب سبز» در شکایت وزارت دادگستری علیه اپل در هفته گذشته مطرح شد. این غول فناوری می گوید قصد دارد این مشکل را برطرف کند.


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان


موضوع «شرم‌انگاری حباب سبز» در شکایت وزارت دادگستری علیه اپل در هفته گذشته مطرح شد. این غول فناوری می گوید قصد دارد این مشکل را برطرف کند.

مایکل اندرسون، مشاور فناوری در سانفرانسیسکو، خود را کاربر اندرویدی بی عذرخواهی می داند. این چیزی است که کمی در زندگی عاشقانه او مطرح شده است.

زمانی که او مجرد بود و از برنامه‌های دوستیابی استفاده می‌کرد، بحث درباره رنگ پیام‌هایش با افراد احتمالی که آیفون داشتند به یک مراسم آشنا و آزاردهنده تبدیل شد.

33 ساله می‌گوید: «ما از برنامه خارج می‌شویم و قدم بزرگی برای ورود به پیام‌های متنی برمی‌داریم، و اولین پیامی که من دریافت می‌کردم، نه همیشه، اما مطمئناً بارها این بود: «اوه، حباب تو»». اندرسون پیر، با اشاره به متن های حباب سبزی که کاربران iMessage هنگام پیام رسانی اندروید خود می بینند.

برای مقداری اندرسون اشاره می کند که مجردها حباب های سبز یک معامله شکن هستند.

او گفت: “من در مورد دوستانی شنیده ام که واقعاً به خاطر آن شبح شده اند.” و به هر حال نمی خواهید با آن دسته از افراد قرار ملاقات بگذارید، اما واقعاً فراگیر است.

اندرسون اکنون نامزد کرده است. نامزد او با وجود این همه کاربر آیفون است.

همانطور که هر کسی که شکاف آبی-سبز را تجربه کرده است، می‌داند، جنگ فرهنگ حباب‌ها بیش از صرفاً بررسی تفاوت‌های رنگی است.

وقتی شخصی که اندروید دارد به کاربر iMessage پیامک می‌فرستد، کیفیت عکس‌ها و ویدیوها پایین است. شما نمی توانید ردیابی مکان زنده را انجام دهید. شما نمی توانید به متون یکسان واکنش نشان دهید. آن بیضی های جهنده تعلیق که نشان می دهد کسی در حال نوشتن است وجود ندارند. و مکالمه از امنیت کمتری برخوردار است. در پایان، حباب های سبز منجر به تمسخر می شود.

برخی به این پدیده لقب «شرم حباب سبز» داده اند.

و اگرچه ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما مسئله حباب در هفته گذشته بسیار جدی تر شد، زمانی که وزارت دادگستری به عنوان نمونه ای از نحوه سوء استفاده اپل از قدرت خود نام برد.

DOJ می گوید حباب های سبز با رفتارهای ضد رقابتی گره خورده اند

مقامات ایالات متحده ادعا می کنند که اپل عمداً پیامک در iMessage را برای کاربران اندروید خسته کننده می کند تا مردم را به خرید آیفون تشویق کند. اپل این ادعا را رد می کند.

وزارت دادگستری در شکایت خود علیه اپل ادعا می‌کند که اپل به طور مثبت کیفیت گوشی‌های هوشمند رقیب را تضعیف می‌کند و می‌افزاید که محبوبیت آیفون‌ها نه تنها به دلیل کیفیت محصول افزایش یافته است، بلکه به این دلیل که ارتباط با سایر گوشی‌های هوشمند را بدتر کرده است. ”

در حالی که برخی از کاربران اندروید از حباب های سبز خجالت می کشند، برخی دیگر مانند آنجو گوپتا که برای ناسا در واشنگتن کار می کند، آنها را به عنوان یک نشان افتخار می دانند.

گوپتا، 37 ساله، گفت: «مطمئناً هرگز احساس شرمندگی نکرده ام.

با این حال، گوپتا زمانی که مردم او را به خاطر حباب های سبز مزاحم صدا کرده اند، انتقام ملایمی گرفته است.

او می‌گوید: «در چت‌های گروهی، جایی که مردم شکایت می‌کنند و می‌گویند: «وای خدای من، ما یک کاربر اندروید داریم، من فوق‌العاده نفرت‌انگیز خواهم بود و شروع به لایک کردن تک تک پیام‌ها می‌کنم تا گوشی‌های همه را منفجر کند».

پس از مدت ها مقاومت، اپل متعهد به تغییرات است

اپل مدت‌هاست که از حباب‌های سبز دفاع می‌کند و می‌گوید رنگ‌ها به مردم نشان می‌دهند که پیام‌های اپل در آیفون‌ها رمزگذاری شده‌اند و پیام‌های اندروید رمزگذاری نشده‌اند.

اما اواخر سال گذشته، اپل در مورد چهره ظاهر شد. به گفته آن، کاربران اندروید به زودی قادر خواهند بود با iMessage روان‌تر ارتباط برقرار کنند، اگرچه حباب‌های سبز باقی خواهند ماند.

سال‌هاست که صنعت تلفن همراه از سرویس پیام کوتاه، که با نام SMS نیز شناخته می‌شود، به چیزی به نام RCS، استاندارد پیام‌رسانی جدیدی که گوگل و سایر شرکت‌ها قبلاً اتخاذ کرده‌اند، در حال حرکت است.

امکان چت گروهی، عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا و رمزگذاری پیام‌ها را فراهم می‌کند. اما اپل مدت‌هاست که RCS را به نفع سیستم پیام‌رسان اختصاصی خود، iMessage، رد کرده است و استدلال می‌کند که هر سیستم پیام‌رسانی خارج از اکوسیستم اپل می‌تواند امنیت و حریم خصوصی کاربران آیفون را به خطر بیندازد.

با این حال، در میان فشار تنظیم‌کننده‌های اروپایی و وزارت دادگستری، اپل در ماه نوامبر با پشتیبانی از RCS موافقت کرد.

بنیاد Electronic Frontier، یک سازمان حقوق دیجیتال، نوشت: خوشبختانه RCS تعدادی از ویژگی‌های گمشده را به مکالمات حباب سبز در پیام‌ها می‌آورد. این گروه خاطرنشان می کند که دقیقاً چگونه اپل قصد دارد پیامک های RCS را رمزگذاری کند هنوز مشخص نیست.

اپل گفت RCS جایگزین iMessage نخواهد شد، بلکه سیستم پیام رسانی مورد استفاده اندرویدها را در خود جای می دهد تا اشتراک گذاری موقعیت مکانی، نشانگرهای تایپ، رسید خواندن، چت های گروهی و عکس ها و ویدیوهای با کیفیت بالا در دستگاه های رقیب به اشتراک گذاشته شود.

اپل متعهد به جدول زمانی فراتر از اینکه اعلام کند از سال 2024 شروع به پذیرش RCS خواهد کرد، متعهد نشده است.

اندرسون در سانفرانسیسکو از این تغییرات استقبال می کند، اما آزرده خاطر است که این مدت طولانی شده است.

اندرسون گفت: «هنوز به نظر می‌رسد که ما به هوس‌های این شرکت‌های بزرگ هستیم که تصمیم می‌گیرند آیا می‌توانم پیامی را از امور مالی‌ام «قلب» کنم یا نه. او گفت: «این یک مشکل احمقانه است که کاملاً قابل اجتناب است. اگر اپل خصومت کمتری داشت، احتمالاً آیفون می‌خریدم.»

اما، اندرسون اضافه می کند، هویت اندرویدی او به سختی قابل حذف خواهد بود.