استنفورد در حال بررسی صلیب شکسته و تصویر هیتلر به جا مانده بر روی درب یک دانش آموز:


مردم در پردیس دانشگاه استنفورد در زیر برج هوور در استنفورد، کالیفرنیا، در 14 مارس 2019 قدم می‌زنند. دانشگاه استنفورد می‌گوید که در حال بررسی پس از یافتن چندین صلیب شکسته و تصویری از آدولف هیتلر در روز شنبه در یک سالن اقامت دانشجویی استنفورد است.

بن مارگوت / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

بن مارگوت / AP


مردم در پردیس دانشگاه استنفورد در زیر برج هوور در استنفورد، کالیفرنیا، در 14 مارس 2019 قدم می‌زنند. دانشگاه استنفورد می‌گوید که در حال بررسی پس از یافتن چندین صلیب شکسته و تصویری از آدولف هیتلر در روز شنبه در یک سالن اقامت دانشجویی استنفورد است.

بن مارگوت / AP

مقامات دانشگاه استنفورد می گویند پس از اینکه هفته گذشته چندین صلیب شکسته و تصویری از آدولف هیتلر در درب یک دانشجو پیدا شد، تحقیقات در حال انجام است.

در نامه‌ای که روز شنبه برای دانش‌آموزان ارسال شد، مقامات مدرسه گفتند که این تصاویر بر روی تخته سفیدی که به درب یک دانش‌آموز در یکی از سالن‌های اقامت آن نصب شده بود، کشف شده است. بر اساس نامه، دانشجوی ساکن در اتاق خود را یهودی می داند – همانطور که مقامات دانشگاه گفتند ممکن است این نمادها برای ترساندن دانشجو بوده باشد.

مقامات مدرسه گفتند که بخش ایمنی پردیس آن در حال بررسی این حادثه به عنوان جنایت نفرت است.

مقامات دانشگاه در این نامه می‌گویند: «ما می‌خواهیم واضح بگوییم: استنفورد با تمام وجود یهودستیزی، نژادپرستی، نفرت و نمادهای مرتبط را که مذموم هستند و قابل تحمل نیستند، رد می‌کند».

تا عصر یکشنبه، دانشگاه مشخص نکرده است که چه کسی مسئول این حادثه بوده است.

اخبار مربوط به این نمونه یهودی ستیزی یکی از چندین رویداد نفرت گزارش شده در پردیس دانشگاه استنفورد در سال تحصیلی جاری است.

در اوایل این ماه، دانش آموز دیگری گزارش داد که یک صلیب شکسته با عبارت “KKK” در اطراف آن حک شده روی دیوار غرفه دستشویی معلولان مردانه است. به گفته مسئولان، خسارت تخریب شده به مدیر ساختمان مدرسه گزارش شد و در نهایت رنگ آمیزی شد.

در ماه فوریه، یک دانشجو متوجه زبان نفرت انگیز و نمادهایی شد که روی یک صفحه فلزی روی دیوار حمام در حمام مردانه در چهارخانه اصلی دانشگاه خراشیده شده بودند. مقامات دانشگاه گفتند که این خرابکاری به شکل چند صلیب شکسته، کلمه n و حروف “KKK” بوده است. مقامات گفتند که هر دو حادثه به عنوان جنایات ناشی از نفرت طبقه بندی شدند.

در ماه سپتامبر، یک مزوزه چهارچوب درب خوابگاه دو دانشجوی فارغ التحصیل یهودی در یک سالن اقامت کنده شد. به گفته دانشگاه، این حادثه در آخرین روز تعطیلات یهودیان، روش هشانه رخ داده است.

تحقیقات دانشگاه قادر به شناسایی چه کسی مسئول این حادثه نبود. با این حال، مقامات دانشگاه تشخیص دادند که این حادثه یک جنایت نفرت است.

سال گذشته، استنفورد به دلیل رفتار خود با دانشجویان یهودی در دهه 1950، پس از گزارشی که توسط یک کارگروه تشکیل شده توسط این موسسه منتشر شد، عذرخواهی گسترده ای صادر کرد.

رئیس‌جمهور مارک تسیر-لاوین در یک پیام دانشگاهی نوشت: «این مؤلفه زشت تاریخ استنفورد، که توسط این گزارش جدید تأیید شده است، غم‌انگیز و عمیقاً نگران‌کننده است».

در حالی که دانشگاه قبلاً اتهامات مربوط به تعصبات ضد یهودی را برای چندین دهه رد کرده بود، تسیر-لاوین متعهد شد که استنفورد یک بررسی جامع از زندگی دانشگاهی برای دانشجویان یهودی فعلی انجام خواهد داد و “نیازهای مذهبی و فرهنگی” را پذیرا خواهد بود.