چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف بسیاری که در آن هستند کاهش وزن و کاهش وزن س forال برخی دیگر این است که چگونه وزن خود را افزایش دهیم؟
معمولاً روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا نیاز به افزایش وزن دارید یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های صوتی برای این موضوع می پردازیم. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه افزایش وزن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به فکر افزایش وزن باشیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر مربع ارتفاع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، ورزش ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی برای فرد باید در نظر گرفته شود. در مورد آن ، با این حال ، می تواند گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن موفق شوند.
اول ، باید در نظر داشت که عوامل متعددی منجر به کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غده مانند کم کاری تیروئید که باعث می شود افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات غذایی موثر مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن مطلع نیستند. این بیماری به اشتباه به روده ها آسیب می رساند و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را کاهش می دهد.
  • مبتلا به دیابت است ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت ها یا بیماری هایی مانند انگل ، سل یا HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، ما در زیر بهترین غذاهایی را که می توانند زمینه ساز افزایش وزن باشند ، ارائه می دهیم تا بتوانید روش های سالم را برای این کار بیاموزید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرف دیگر ، گزینه مناسبی برای افزایش وزن است. زیرا آنها کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل ها
  • مهره

از انواع میوه ها و میوه های خشک استفاده کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • اعتیاد خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج آب پز حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند ، انتخاب خوبی است.
البته باید به خاطر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگری مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقدار متفاوتی پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی های خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
قاشق شکلات
آجیل خام مورد علاقه خود را با قاشق بریزید

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
دوز توت تازه یا توت یخ زده
دوز ماست پروتئینی پرچرب
مقدار مطلوب وانیل

Heslihnetusmoothie
برای دانستن نحوه افزایش وزن ، اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلات چرب
قاشق عسل
قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
مقدار مطلوب شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است از رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. زیرا علاوه بر اینکه شما را از خوردن غذاهای دیگر پر کرده و از آن جلوگیری می کند ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با نحوه افزایش وزن

نتیجه

در این مقاله مهمترین روشها را برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن مورد بحث قرار می دهیم. اما افرادی که بسیار سنگین هستند ، بهتر است ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را مورد تحقیق قرار دهند و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید