زنان خوابیده

بعد از یک روز طولانی و خسته کننده قبل از خواب زیر ملافه جمع شده اید ، احتمالاً به موقعیت خواب مورد علاقه خود برخورد کرده اید. شما می توانید بدون این که زیاد به آن فکر کنید در حالت عادی خود بنشینید. س isال این است “آیا شما در موقعیت مناسب می خوابید؟ اگر هفت تا هشت ساعت به اندازه کافی می خوابید و هنوز از خواب بیدار می شوید و احساس کسالت می کنید ، ممکن است لازم باشد کارهایی را که در واقع در هنگام خاموش بودن چراغ با بدن خود انجام می دهید ، برطرف کنید. یک علم قوی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه وضعیت خواب شما بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و شخصیت عمومی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید بدانید وضعیت طبیعی خواب شما چیست و چقدر برای سلامتی مفید یا مضر است ، به پیمایش ادامه دهید. برای دوری از مشکلات سلامتی درازمدت هرگز برای اصلاح حالت بدن دیر نیست.

رایج ترین حالت خواب

حدود 54 درصد از مردم جهان به پهلو می خوابند و در مجموع 38 درصد به پشت می خوابند. کوچکترین گروه از افرادی که حدود 7 درصد دارند روی شکم می خوابند.

بهترین حالت خواب برای شما چیست؟

برای هیچ کس تازگی ندارد که خواب کافی برای سلامت روان و جسم ضروری است. اما شاید تعجب کنید که بدانید وضعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد و باعث تغییر در شخصیت شما می شود. گزارش شده است که شرایط خواب بر رفتار روزانه شما تأثیر می گذارد.

رایج ترین تنظیمات خواب

در اینجا رایج ترین حالت خوابیدن آمده است. سریع آن را بخوانید تا موقعیت خواب مورد علاقه خود را بیابید ، مزایا و معایبی وجود دارد.

روی شکم خوابیده

آیا در حالی که صورت خود را پایین گذاشته اید یا سر خود را بین بازوهای خود قرار داده اید و روی بالش بلند شده اید به خواب می روید؟ اگر روی شکم دراز کشیده اید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما در گروه 7 people افراد قرار دارید. اقلیتی روی شکم خود می خوابند. این نیز به عنوان تمایل به خوابیدن روی شکم شناخته می شود و می تواند دیگران را از خروپف شدید در شب نجات دهد ، اما در هر صورت هرگز توصیه نمی شود.

گردن و ستون فقرات تحت فشار:

خوابیدن روی شکم و سر روی بالش باعث می شود گردن و ستون فقرات شما تحت فشار مداوم قرار بگیرند. ماهیچه های شما تحت فشار هستند. هسته بدن شما سنگین ترین است و پشت شما را دائماً خم نگه می دارد. این قسمت بالای ستون فقرات می تواند منجر به بسیاری از عوارض پزشکی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند باعث مهار عصبی شود ، که می تواند منجر به از دست دادن حس عمدتا در اندام تحتانی در طول دوره شود. گردش خون محدود می تواند باعث آسیب به قسمت های مختلف بدن شود.

اگر نمی توانید متوقف شوید ، سعی کنید گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. بالای پیشانی خود را روی بالش قرار دهید یا بالش را زیر ناحیه لگن قرار دهید تا از پشت زدن بیش از حد جلوگیری کنید.

خوابیدن در وضعیت جنین

به پهلو بخوابید و پاها را جمع کرده و زانوها را به سمت سر خم کنید. این باعث افزایش خم شدن ستون فقرات می شود و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

تنفس را محدود می کند:

خوابیدن در این حالت می تواند حرکت دیافراگم تنفسی اولیه عضلات را محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این حالت مزمن هنگام خواب خفه می شوند.

وضعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار بسیار مهم است. این حالت به بهبود گردش خون جنین و مادر کمک می کند. اگر در این وضعیت دچار درد لگن هستید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا استرس را از بین ببرید.

موقعیت خوابیدن به پهلو

خواب جانبی شایع ترین بیماری است. حدود 54 درصد از مردم جهان در این حالت می خوابند. این دقیق ترین حالت خواب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

طول ستون فقرات:

ضربه زدن به این وضعیت به فرد کمک می کند تا ستون فقرات را برای مدت طولانی در حالت آرامش نگه دارد. این کار بار را سبک می کند و از قوی شدن و سفت شدن ستون فقرات جلوگیری می کند. هیچگونه تخریب عصبی با طولانی شدن ستون فقرات همراه نیست.

اثرات ماهیچه ای:

این حالت به کاهش عضلات گردن ، شانه ها و پشت کمک می کند. استرس را بر آنها کاهش می دهد و آنها را در تعادل نگه می دارد.

یک خبر خوب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب:

بیماران مبتلا به مننژیت ، شیردهی و خروپف شدید. این موقعیت با بازکردن راه هوایی محدود به حالت عادی از این اختلالات جلوگیری می کند.

موقعیت سیاهههای مربوط

افرادی که این حالت را دارند به پهلو می خوابند و پاها و بازوها در حالت سفت و محکم ایستاده اند. نمایش کلاسیک بدن سرد و سفت. اگر فردی سابقه آرتریت (التهاب مفاصل) داشته باشد ، این می تواند درد مفصل را با سفت شدن افزایش دهد.
در ابتدا ، سعی کنید دست ها و پاهای خود را در وضعیت کمی خم نگه دارید تا این عادت را به مرور زمان کنار بگذارید.

موقعیت خوابیده به پشت

موقعیت فیزیکی دومین موقعیت شایع است. به طور کلی به خوابیدن به پشت معروف است. حدود 38 درصد مردم به این وضعیت عادت کرده اند. مزیت این موقعیت این است که گردن و پشت را در حالت بی قید و بند خنثی نگه می دارد.

عمان بد برای افراد مبتلا به آپنه خواب:

این وضعیت خروپف را افزایش می دهد و مجاری تنفسی را مسدود می کند و باعث تنفس در هنگام خواب می شود.

درد کمر:

این درد را در قسمت پایین کمر عمدتا در گروه سنی بزرگتر با فشار دادن کمر افزایش می دهد. اگر دوست دارید در وضعیتی بخوابید اما دلیل کمردرد نیز وجود دارد. من برای شرایط شما راه حلی دارم. از یک رول گردن یا یک بالش گردنی کوچک در زیر گردن استفاده کنید تا فشار روی کمر را کاهش دهید.

بردن:

خواب کافی برای یک فرد بالغ 7 تا 8 ساعت در روز ضروری است. شما یک سوم عمر خود را در خواب می گذرانید. داشتن یک ریتم گردش عادی که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود برای ایجاد تعادل کامل با یک شیوه زندگی سالم ضروری است. بی خوابی بر سلامت روحی و جسمی شما به طور یکسان تأثیر می گذارد. سعی کنید با رعایت چند مرحله به طور منظم ، بهداشت خواب خود را حفظ کنید. سعی کنید هر شب با رعایت چند مرحله ساده ، خواب با کیفیت را تمرین کنید:

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از نور بیش از حد ، سر و صدا و سایر اختلالات خواب در محیط اطراف خود اجتناب کنید.
  • سعی کنید روال عادی را تنظیم کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • یک فنجان شیر داغ با یک قاشق چایخوری شکر قبل از خواب برای بهداشت خواب اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا چای اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل مهم را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل تمرین کنید.

منابع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/