مزایای سلامتی شرکت داروسازی کرفس پورتاب گستر


کرفس گیاهی از خانواده جعفری است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است ، طرفداران آن معتقدند که خواص کرفس شامل مبارزه با بسیاری از بیماری ها مانند التهاب ، فشار خون بالا و کلسترول بالا است. کرفس منبع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

ارزش غذایی کرفس

این گیاه حاوی مقادیر زیادی ویتامین K ، ویتامین A ، ویتامین B2 و B6 و ویتامین C است. کرفس همچنین منبع خوبی از فولات ، پتاسیم ، منگنز ، اسید پانتوتنیک و فیبر غذایی است. کرفس و دانه های آن هر دو حاوی موادی هستند که متخصصان تغذیه آنها را مواد مغذی گیاه می نامند. کرفس حاوی دو آنتی اکسیدان مفید است. دانشمندان این دو ترکیب را apigenin و luteolin می نامند. مطالعات نشان می دهد که آپیژنین و لوتئولین التهاب را کاهش می دهند و می توانند به درمان انواع بیماری های التهابی کمک کنند. کالری و قند کرفس نیز کم است و این یک انتخاب خوب برای یک میان وعده سریع و سالم است.

خواص کرفس

خواص ضد التهابی

یکی از خواص کرفس کاهش التهاب در بدن است. مطالعه ای در سال 2019 نشان داد که برگ کرفس می تواند بر سایتوکاین ها تأثیر بگذارد ، مولکول هایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و مسئول اثر ضد التهابی در بدن هستند. این به این دلیل است که برگها می توانند حاوی مقدار زیادی آپیژنین ، لوتولین و کافور باشند. محققان به این نتیجه رسیده اند که کرفس ممکن است جزء بالقوه ای در درمان و پیشگیری از بیماری های التهابی باشد.

کاهش کلسترول

فیبر موجود در کرفس می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. فتالات موجود در این سبزی همچنین می تواند به تحریک ترشح صفرا ، که سطح کلسترول را کاهش می دهد ، کمک کند. کاهش کلسترول به معنی پلاک کمتر روی دیواره عروق و بهبود کلی سلامت قلب است. فیبر موجود در آن همچنین می تواند چربی را از بین ببرد و آن را از جریان خون خارج کرده و با حرکات منظم روده از بدن خارج کرده و سلامت بیماریهای قلبی عروقی را بهبود بخشد.

خواص کرفس

فشار خون پایین

کرفس حاوی یک ماده آلی به نام فتالیک است. این ترکیبات می توانند به کاهش سطح هورمون های استرس در خون کمک کنند. یک مطالعه همچنین نشان داد که این گیاه ممکن است چربی خون خود را افزایش دهد ، که به عروق خونی گشاد شده و فضای بیشتری برای حرکت به خون می دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. کرفس همچنین حاوی پتاسیم است که گشاد کننده عروق است و می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد. هنگامی که فشار خون کاهش می یابد ، فشار کمتری به کل سیستم قلبی عروقی وارد می کند و خطر آترواسکلروز یا حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کرفس سرشار از ویتامین A و C و همچنین آنتی اکسیدان است و یکی از خواص کرفس تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف منظم این سبزی غنی از ویتامین C می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش داده و بدن را از سایر بیماری ها محافظت کند.

علائم آسم را کاهش دهید

ویتامین C موجود در کرفس می تواند از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند شدت بیماری های التهابی مانند آسم را کاهش دهد. شواهد نشان می دهد که ویتامین C ممکن است یک اثر محافظتی بر مجاری تنفسی بیماران مبتلا به آسم ناشی از ورزش داشته باشد.

اطلاعات بیشتر: فواید ترکیب ویتامین B

اعصاب را تقویت کنید

کرفس حاوی مقادیر زیادی کلسیم و منیزیم است. دو ماده معدنی که اضطراب و استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. علاوه بر این ، کلسیم نقش مهمی در ترشح انتقال دهنده های عصبی دارد که مغز را قادر می سازد با بدن ارتباط برقرار کند. همچنین حاوی کومارین است که می تواند چندین اختلال عصبی از جمله آلزایمر ، پارکینسون ، صرع و موارد دیگر را درمان کند.

کاهش وزن

گفته می شود که یک فنجان کرفس خرد شده تنها 14 کالری و حدود 1.5 گرم فیبر دارد. اگر رژیم دارید می توانید از کرفس به عنوان یک افزودنی عالی برای سالاد یا سوپ استفاده کنید. ادعاهایی مبنی بر منفی بودن کالری کرفس وجود دارد ، به این معنی که فرد بعد از خوردن این گیاه کالری بیشتری مصرف می کند. البته هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. شواهدی وجود دارد که آب کرفس می تواند به کاهش وزن کمک کند.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: organicfacts

دیدگاهتان را بنویسید