رژیم چاقی در هفته | لیست غذاهای چاقی


رژیم چاقی هفتگی با عادات غذایی خاص برای افزایش وزن کوتاه مدت تنظیم می شود که معمولاً بر اساس افزایش کالری مصرفی است.

چگونه در هفته وزن اضافه کنیم؟

رژیم چاقی در هفته |  چگونه در هفته وزن اضافه کنیم؟

در حالی که امروزه اکثر مردم جهان به دنبال راه های سریع برای کاهش وزن هستند ، بسیاری از مردم به فکر افزایش وزن در کوتاه مدت هستند. خوشبختانه برنامه ها و روش های رژیم غذایی م effectiveثری برای چاقی برای این گروه از افراد وجود دارد. نوجوانان و افرادی که از کاهش وزن رنج می برند از طرفداران اصلی برنامه چاقی هستند.

بنابراین ، در این مقاله رژیم چاقی در هفته ، غذاها و روشهای م toثر برای افزایش وزن در مدت زمان کوتاه را مرور می کنیم.

برای مطالعه: رژیم کتونیک

افزایش وزن در طول هفته می تواند برای بدن بسیار سنگین باشد و فشار زیادی را بر نقاط مختلف بدن وارد کند. بنابراین ، این روش باید زیر نظر پزشک انجام شود تا عوارض جانبی روی اندام های مختلف بدن ایجاد نشود. برای افزایش وزن در مدت زمان کوتاه ، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

این باید میزان کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی را با در نظر گرفتن ویژگی های فردی افراد افزایش دهد. متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش 20 درصدی کالری به کاهش وزن شما کمک می کند ، اما اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید ، باید 20 درصد کالری بیشتری در طول روز برای افزایش وزن دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر به طور معمول 2000 کالری دریافت می کنید ، برای افزایش وزن باید 2400 کالری دریافت کنید.

می توانید از نوشیدنی های پرکالری به عنوان منبع انرژی بیشتر استفاده کنید. در افزایش وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده باید در نظر گرفته شود. برای تهیه رژیم غذایی خود کلیک کنید.

مصرف تدریجی غذا (معمولاً 6 وعده) در روز از نکات مهم دیگری است که هنگام افزایش وزن باید به آن توجه داشته باشید. این کار فشار بر دیواره معده را کاهش می دهد. رژیم غذایی چاق باید شامل 4 وعده غذایی معمولی و دو میان وعده در هفته باشد. غذاهای اصلی باید حاوی کالری باشند و در این راستا بهتر است میوه ، مغزها و مغزهای آجیل مصرف کنید. ر

در کنار رژیم غذایی خود ، فعالیت های بدنی مانند تمرینات قدرتی برای عضله سازی را نیز فراموش نکنید. همچنین می توانید بعد از ورزش از شیک های پروتئینی و غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید.

علاوه بر رژیم غذایی ، متغیرهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند در کاهش یا افزایش وزن موثر باشد. به عنوان مثال ، تحت تأثیر شرایط استرس زا و کمبود خواب ، وزن بدن به طور قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین یک خواب هشت ساعته با کیفیت علاوه بر اجتناب از شرایط استرس زا می تواند به شما در افزایش وزن قابل توجه کمک کند.

اطلاعات بیشتر: دولت سوئد

برنامه رژیم چاقی به مدت یک هفته

لیست غذاهای چاقی
ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، شاه ماهی و آنچوی
گوشتی مانند بوقلمون ، مرغ و گوشت گاو بدون چربی و گوسفند
حبوبات ، شامل لوبیا ، لوبیا سیاه ، عدس ، حبوبات و حمص
• تخم مرغ
کره و آجیل مانند بادام زمینی ، آجیل ، بادام ، گردو و هلو
غلات کامل مانند نان گندم کامل ، ماکارونی ، گندم کامل ، برنج قهوه ای و کینوا
میوه ها و سبزیجات کالری مانند آووکادو ، نارگیل ، موز ، انبه و میوه های خشک
• محصولات لبنی پرچرب شامل شیر ، ماست و پنیر

نوشیدنی چاق کننده سریع

نوشیدنی چاق کننده سریع

برای برنامه هفتگی چاقی ، مصرف نوشیدنی های چرب سریع ، مانند اسموتی های پروتئینی ، می تواند راه موثری برای افزایش وزن در مدت زمان کوتاه باشد. تهیه نوشیدنی های چرب خانگی گزینه بهتری نسبت به تبلیغ آنها است. نسخه های تجاری این ساندویچ معمولاً حاوی قند بیشتری هستند و از سوء تغذیه برخوردارند. با تهیه نوشیدنی های چرب خانگی ، کنترل بیشتری بر مواد مورد استفاده ، طعم و ارزش غذایی آنها خواهید داشت. برخی از نوشیدنی های چاق کننده عبارتند از:

• اسموتی های مختلف: اسموتی شامل مخلوطی از میوه های مختلف ، عسل ، شیر ، پروتئین های ساده و طعم آب پنیر و ماست است. می توانید از این ترکیبات سرشار از کالری و خوشمزه به سلیقه خود استفاده کنید. اگر به اطلاعاتی درباره رژیم غذایی نیاز دارید ، روی پیوند کلیک کنید.

شیر موز: موز یکی از مغذی ترین و مفیدترین میوه ها برای افزایش وزن است. این میوه سرشار از کالری ، پتاسیم و کربوهیدرات است. ترکیب شیر ، موز ، عسل یا دارچین می تواند ترکیبی بسیار قوی ، خوشمزه و مناسب برای افزایش وزن باشد.

ترکیب شیر با نارگیل و عسل: نارگیل سرشار از کالری و چربی های سالم است. ترکیب این میوه با شیر و عسل می تواند یک ماده بسیار مفید و خوشمزه برای افزایش وزن باشد.

آیا رژیم دانمارکی می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد؟ برای مشاهده کلیک کنید.

رژیم چاقی در هفته

برای هر نوشیدنی موجود ، می توانید از 470 میلی لیتر (دو فنجان) شیر ساده یا شیر سویا (برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز) استفاده کنید. همه ترکیبات فوق به همراه پروتئین بالا ، ویتامین ها و مواد معدنی ، بین 400 تا 600 کالری دارند.

رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

روز اول
صبحانه: بوریتو سبزیجات منجمد ؛ 1 فنجان توت فرنگی
میان وعده اول: 1 شکلات بادام و عسل
ناهار: 2 سالاد ماهی تن با سبزیجات ، 1 فنجان انبه
بعد از ظهر: 1 سیب بزرگ ، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
شام: خلال خردل و هویج ، یک و نیم برنج قهوه ای شکل گربه

روزی دیگر:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، هلو و اسموتی انبه ، 1 تخم مرغ آب پز
میان وعده اول: 15 هویج کوچک ، 3 قاشق غذاخوری حمص ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم ، 1 تستر تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: ذرت بوداده خانگی ، 1 عدد موز بزرگ ، 8 عدد بادام بدون نمک
شام: 2 وعده استیک فیلادلفیا ، 2 فنجان اسفناج تازه و 1 فنجان هویج رنده شده با نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

رز سوم:
صبحانه: 2 وعده بادام زمینی با آب انگور ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 1 تکه پنیر سوئیسی ، 8 بیسکویت ، هفت دانه
ناهار: 1 وعده کدوی برشته با گل کلم و سبزیجات ، 1 نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 6 اونس ماست یونانی ، 1 فنجان توت فرنگی ، 1 قاشق غذاخوری عسل
شام: 2 وعده پاستای مرغ ، کلم بروکسل و قارچ خامه ای

برای افراد تنبل: رژیم آرامش بخش در خانه

رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

روز چهارم:
صبحانه: 2 وعده بادام زمینی با آب انگور ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 15 هویج کوچک ، 1/4 فنجان حمام ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم ، 1 تستر تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 4 بیسکویت گراهام ، 1 عدد سیب متوسط
شام: 1 وعده مرغ سرخ شده ، 1 وعده سالاد سیب زمینی یونانی ، 1 وعده لوبیا سبز با سیر

روز 5:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، هلو و اسموتی انبه ، 2 تخم مرغ آب پز
میان وعده: دو شکلات انرژی زا ، عسل و بادام
ناهار: کدو سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 2 شکلات ، بادام و عسل
شام: 2 وعده سالاد مرغ سبز ، 1 نان هفت دانه برشته شده

روز ششم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 2 عدد پرتقال متوسط
میان وعده: 1 عدد سیب متوسط ​​، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
ناهار: 2 وعده کاغذ لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای ، 1 فنجان توت فرنگی
بعد از ظهر: 4 عدد بیسکویت گراهام
شام: 2 وعده چیپس تورتیلا با سالاد لوبیا سیاه

روز هفتم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 1 عدد موز متوسط
میان وعده: 6 اونس ماست یونانی ، نصف فنجان زغال اخته ، 1 قاشق غذاخوری عسل
ناهار: 2 وعده کاغذ لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای
بعد از ظهر: 1 عدد بادام شکلاتی و عسل
شام: 1 وعده ماهی قزل آلا شکم پر با اسفناج خامه ای ، 2 وعده لوبیا سبز با سیر ، 3/4 فنجان برنج قهوه ای به شکل گربه

چاقی روی پاها بعد از یک هفته

چاقی روی پاها بعد از یک هفته

افزایش وزن با کمک برنامه رژیم غذایی امکان پذیر است. در این قسمت غذاهایی را که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند ، مرور می کنیم. برخی از غذاهایی که برای پا مفید هستند عبارتند از:
پروتئین: مانند سینه مرغ ، تیلاپیا ، استیک و فیله
محصولات لبنی کم چرب مانند شیر ، ماست و پنیر
• غلات و نان سبوس دار
میوه ها و اکسید کننده های پرانرژی مانند انگور ، توت ، هندوانه و موز
• سبزیجات نشاسته ای شامل سیب زمینی و سبزیجات معمولی مانند قارچ ، کدو سبز و خیار
تغذیه آجیل و دانه ها مانند گردو
تخم کتان و دانه های چیا
• لوبیا
روغن آووکادو و روغن زیتون

در طول رژیم چاقی ، بهتر است از الکل ، فست فودها و غذاهای سرخ شده و همچنین شکر مصنوعی به مدت یک هفته خودداری کنید. خوردن این غذاها می تواند به سیستم گوارش آسیب برساند و روند عضله سازی را مختل کند. همچنین بهتر است از گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید. زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و می توانند افزایش وزن شما را تغییر دهند.

چاقی با داروهای گیاهی

چاقی با داروهای گیاهی

برخی از داروهای گیاهی می توانند در افزایش وزن برای چاقی در هفته ، به ویژه در کوتاه مدت ، بسیار مفید باشند. برخی از داروهای گیاهی برای چاقی عبارتند از:
• بابونه: بابونه گیاهی دلپذیر است. مصرف روزانه این ماده اشتهای شما را بهبود می بخشد و باعث افزایش وزن طبیعی شما می شود.

روز شکرگزاری: ریشه های روز شکرگزاری چندین دهه است که برای درمان افرادی که از کاهش وزن ناخواسته و از دست دادن اشتها رنج می برند ، استفاده شده است. این گل به بدن کمک می کند تا غذا را به درستی جذب کند. این به نوبه خود اشتها و جریان صفرا را افزایش می دهد. گل شکرگزاری یک گیاه بسیار تلخ است و معمولاً یک گیاه تلخ است که به شما کمک می کند وعده های غذایی خود را بهتر بخورید.

زنجبیل: در طب سنتی از زنجبیل برای درمان بیماری های روده استفاده می شود. زنجبیل بهترین داروی گیاهی برای ورم معده ، تهوع و سوء هاضمه است. این گیاه اشتهای ضعیف را درمان می کند و به شما کمک می کند از وعده غذایی خود لذت بیشتری ببرید.

خلاصه مقالات

نوجوانان ، افرادی که از اضافه وزن رنج می برند و بازیگرانی که باید در مدت زمان کوتاهی وزن خود را افزایش دهند از طرفداران رژیم چاقی هفتگی هستند. یک متخصص تغذیه یا پزشک باید برنامه چاقی هفتگی شما را بر اساس ویژگی های بدنی ، وزن مورد نظر ، میزان متابولیسم و ​​فعالیت های روزانه فرد تنظیم کند.

اگر این برنامه اساساً یک هفته رعایت نشود ، می تواند آسیب جدی به سیستم گوارش ، به ویژه دیواره معده وارد کند. برنامه نامناسب چاقی هفتگی همچنین می تواند با ایجاد فشار زیاد بر بدن منجر به عوارض طولانی مدت دیگری مانند فشار خون بالا شود.

دیدگاهتان را بنویسید