7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت گزینه داریم

صدها سال است که مردم ماست می خورند. تغذیه زیاد و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را افزایش دهد. به عنوان مثال ، نشان داده شده است که ماست با کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله با 7 پشتیبانی علمی شگفت انگیز ما همراه است.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که از باکتری های شیر تهیه می شود. باکتری های مورد استفاده در تهیه ماست عصاره ماست نامیده می شود که لاکتوز را به عنوان یک قند طبیعی در شیر می سازد. این فرآیند اسید لاکتیک را تولید می کند ، محصولی که باعث استحکام پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می دهد. ماست را می توان از هر شیر تهیه کرد. این می تواند ماست کم چرب و نوع تهیه شده از شیر کامل باشد. یک ماست پرچرب است ماست معمولی بدون افزودنی رنگ یک مایع سفید غلیظ و سفت با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی مضر نیستند. از سوی دیگر ، ماست بدون شیرینی و ساده فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

بدون توضیح بیشتر ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد. ماست سرشار از کلسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها است. فقط یک فنجان ماست 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تأمین می کند. ماست همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر کدام از بیماری های قلبی جدی و اختلالات عصبی مادرزادی جلوگیری می کند. همچنین یک کاسه ماست 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست معمولاً با ویتامین D غنی شده است. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار باورنکردنی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای کنترل اشتهای شما نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست را به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که پروتئین کمی مصرف می کردند و کالری کمی داشتند و هنگام شام 100 کالری کمتر مصرف می کردند گرسنگی کمتری داشتند. اگر ماست یونانی بخورید که یک ماست بسیار غلیظ و سفت است ، اثرات مفید ماست بسیار مشهودتر است. این ماست از نظر ماست معمولی غنی تر از پروتئین است و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن احساس گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. این می تواند برای سلامت دستگاه گوارش در صورت مصرف مفید باشد. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها با عملیات حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از این که ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال یک فرهنگ پر جنب و جوش و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم تحریک کننده سوزش روده را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور منظم شیر تخمیر شده یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. فقط در سه هفته ، بیماران بهبود در نفخ و حرکات روده را گزارش کردند – و همچنین عوارض بعد از شش هفته مشاهده شد.

یک مطالعه دیگر نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در زنانی که تشخیص قطعی بیماری گوارشی ندارند بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها و همچنین یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم سوء هاضمه شایع مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب مرتبط با انواع بیماری ها را از عفونت های ویروسی گرفته تا اختلالات گوارشی کاهش می دهند. مطالعات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک ها می توانند دفعات ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، این ویژگی تا حدی به دلیل ایمنی ما در برابر منیزیم ، سلنیوم و روی است ، که مواد معدنی م effectiveثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد بررسی قرار گرفته است.

ماست پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی مهمی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان کم است و در معرض خطر بیشتر شکستگی قرار دارد. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست به طور منظم و روزانه می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش اساسی در سلامت استخوان ها دارد.مصرف منظم خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایل بحث برانگیز بودن سلامت آن است. بیشتر ماست ها چربی های اشباع شده با سطوح پایین اسیدهای چرب اشباع نشده هستند. قبلاً تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری های قلبی می شوند ، اما مطالعات اخیر نشان داده است که این چربی ها معمولی نیستند. با این حال ، ماست کم چرب و کم چرب هنوز در ایالات متحده محبوب است. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد. در واقع ، می تواند برای قلب شما مفید باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن چربی اشباع شده از فراورده های شیر کامل کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند.برخی مطالعات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون موثر است که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از میزان چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند مدیریت وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، دارای پروتئین های زیادی است که به همراه کلسیم ، هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتیدهای YY و GLP-1 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف ماست با کاهش وزن بدن ، درصد چربی و دور کمر ارتباط دارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند میزان چاقی را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان داده است که افرادی که ماست می خورند به طور کلی بهتر از کسانی که نمی خورند غذا می خورند. ماست تا حدی به این دلیل است که ماست تعادل غذایی بیشتری نسبت به کالری دارد.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار سیر کننده است و می تواند رژیم غذایی کلی را بهبود بخشد. هر دوی این عوامل به کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر مبتلا هستند.

عدم تحمل لاکتور

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن دچار کمبود لاکتوز باشد ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – مورد نیاز است که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و باعث ایجاد انواع علائم گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. بنابراین ، افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می توانند آن را تحمل کنند. این به این دلیل است که مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید ، احتمالاً مشکل این است که ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت بیش از حد به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و پودر شیر هستند که پروتئین هایی هستند که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر واکنش هایی را ایجاد می کند که می تواند از کهیر گرفته تا التهاب و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی باشد.

مواد افزودنی قند

بسیاری از انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند ، به ویژه آنهایی که دارای برچسب کم چرب هستند. مصرف بیش از حد شکر با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی مرتبط است. بنابراین ، مهم است که برچسب غذاها را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست می تواند عوارضی برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر داشته باشد.اکثر انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب های ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و شیرین نشده بهترین هستند ، زیرا دارای ترکیبات جزئی بدون قند اضافی هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم غذایی پرچرب حاوی مقدار زیادی کالری است ، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماستی باشید که دارای فرهنگ پر جنب و جوش و فعال باشد تا مطمئن شوید پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی حاوی مواد کمتری است و قند اضافه ندارد مارکی را انتخاب کنید که پروبیوتیک دارد.

حرف یکی دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد منظم صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد ، اما به سلامت دستگاه گوارش و مدیریت وزن کمک می کند. حتما ماستی را که عاقلانه مصرف می کنید انتخاب کنید. برای حداکثر سلامتی ، انواع ساده و ناسالم را که حاوی پروبیوتیک هستند انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید