گزارش وزارت دادگستری “شکست های مهم” را در پاسخ به حمله Uvalde می یابد:


بنای یادبودی در اطراف تابلوی مدرسه ابتدایی راب به دنبال تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی راب در 26 مه 2022 در Uvalde، تگزاس دیده می شود.

براندون بل/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

براندون بل/گتی ایماژ


بنای یادبودی در اطراف تابلوی مدرسه ابتدایی راب به دنبال تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی راب در 26 مه 2022 در Uvalde، تگزاس دیده می شود.

براندون بل/گتی ایماژ

گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده که روز پنجشنبه در مورد تیراندازی در مدرسه 2022 در Uvalde، تگزاس منتشر شد، حاکی از “شکست های مهم” توسط مجریان قانون قبل، حین و پس از حمله ای است که منجر به کشته شدن 19 کودک و دو معلم شد.

بررسی رویداد مهم، کامل‌ترین گزارشی را که تاکنون از رویدادهای ۲۴ مه ۲۰۲۲، زمانی که مرد مسلح در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde تیراندازی کرد، ارائه می‌کند. واکنش نیروی انتظامی به تیراندازی از روز تیراندازی مورد انتقاد شدید قرار گرفت، زمانی که پلیس بیش از 70 دقیقه در راهروهای مدرسه منتظر ماند تا با مرد مسلح مقابله کند و آن را بکشد.

مریک گارلند، دادستان کل، در بیانیه ای که همراه این گزارش بود، گفت: قربانیان و بازماندگان تیراندازی جمعی در مدرسه ابتدایی راب سزاوار بهتری بودند. پاسخ مجری قانون در راب ابتدایی در 24 می 2022 – و پاسخ مقامات در ساعات و روزهای بعد – شکست خورد.

انتظار می‌رود که گارلند در اواخر روز پنجشنبه یک کنفرانس خبری در Uvalde برگزار کند تا یافته‌های این گزارش را تشریح کند.

گزارش جدید وزارت دادگستری، که حدود 500 صفحه دارد، نگاهی لعنتی به واکنش مجریان قانون به تیراندازی و مجموعه ای از اشتباهات و اشتباهات با عواقب غم انگیز ارائه می دهد.

مهم‌ترین شکست این بود که افسران پاسخ‌دهنده باید بلافاصله حادثه را به‌عنوان موقعیت تیراندازی فعال تشخیص می‌دادند، با استفاده از منابع و تجهیزاتی که برای پیشبرد فوری و مداوم به سمت تهدید کافی بود تا زمانی که وارد کلاس‌های درس 111/112 و تهدید شد. در این گزارش آمده است.

دپارتمان می‌گوید، هدف از بررسی، ارائه گزارشی مستقل از واکنش مجری قانون به تیراندازی است. شناسایی درس های آموخته شده برای کمک به آمادگی برای چنین حوادثی در آینده؛ و ارائه یک نقشه راه برای ایمنی و مشارکت جامعه قبل، حین و بعد از چنین رویدادهایی.

وانیتا گوپتا، دستیار دادستان کل، در بیانیه‌ای گفت که به خانواده‌های قربانیان این حمله تکرار کرده است که “گزارش ما به قربانیان و بازماندگان احترام می‌گذارد” تا از تکرار چنین چیزی جلوگیری شود.

این گزارش نشان می دهد که پلیس به مدرسه رسیده و سه دقیقه بعد از فرد مسلح وارد ساختمان شده است که در آن زمان هنوز به طور فعال در داخل کلاس های 111 و 112 تیراندازی می کرد.

این افسران به سرعت محل تیراندازی را شناسایی کردند و به سمت آن اتاق‌ها دویدند – طبق گزارش، مطابق با تمرین درگیر کردن سریع یک تیرانداز فعال. پلیس به اتاق هایی که فرد تیرانداز در آن حضور داشت نزدیک شد، اما پس از اصابت ترکش به تعدادی از ماموران از تیراندازی تیرانداز، عقب نشینی کرد.

این گزارش می‌گوید از آن نقطه به بعد، پلیس، از جمله رئیس اداره پلیس ناحیه مدرسه Uvalde Consolidated School، پیت آردوندو، شروع به برخورد با این حادثه به‌عنوان «سناریوی سوژه‌ای سدشده و نه به عنوان یک موقعیت تیراندازی فعال» کرد.

این یک اشتباه مهم بود که به این تراژدی کمک کرد.

علی‌رغم آموزش‌هایشان و علی‌رغم اتفاقات متعددی که نشان می‌دهد موضوع همچنان تهدیدی فعال برای دانش‌آموزان و کارکنان در ساختمان است، از جمله احتمال و سپس تایید قربانیان در داخل اتاق، مأموران حاضر در صحنه تلاشی برای ورود به اتاق و توقف نکردند. تیرانداز بیش از یک ساعت پس از ورود آنها به ساختمان.”

در این گزارش آمده است، در عوض، رئیس آردوندو توجه خود را به تخلیه کودکان و معلمان در ساختمان معطوف کرد “برای حفظ و محافظت از جان کودکان و معلمان در منطقه گرم”.

بر اساس این گزارش، “این عامل اصلی در تاخیر در ورود به اتاق های 111/112 بود.” مدت زمان تخلیه کل ساختمان 43 دقیقه بود.

Arredondo در این گزارش در چندین نقطه مشخص شده است. نتیجه گیری می شود که او در آن روز فرمانده واقعی حادثه بوده است، اما “او رهبری، فرماندهی و کنترل مناسب از جمله ایجاد ساختار فرماندهی حادثه یا هدایت ورود به کلاس های درس 111 و 112 را ارائه نکرده است.”

این به آنچه گزارش می‌گوید عدم حضور رهبری در واکنش پلیس بود، کمک کرد.

این گزارش می‌گوید: «رهبری در اجرای قانون کاملاً حیاتی است، به‌ویژه در لحظات چالشی وحشتناک، مانند حادثه تیراندازی فعال در مدرسه ابتدایی راب». “این رهبری برای مدت طولانی در پاسخ اجرای قانون مدرسه ابتدایی راب غایب بود.”

این گزارش همچنین به شدت از نحوه برخورد مقامات پس از تیراندازی، به ویژه در نحوه ارتباط آنها با مردم انتقاد می کند.

در این مورد، گزارش نشان داد که اطلاعات بد و پیام‌های متناقض باعث سردرگمی می‌شود که درد و رنج افرادی را که تحت تأثیر تیراندازی قرار گرفته‌اند، هم در همان روز و هم بعداً تشدید می‌کند.

«گستردگی اطلاعات نادرست، روایت‌های نادرست و گمراه‌کننده، افشای اطلاعات و عدم ارتباط در مورد آنچه در 24 می رخ داد بی‌سابقه است و تأثیر منفی و گسترده‌ای بر سلامت روان و بهبودی اعضای خانواده و سایر قربانیان داشته است. در این گزارش آمده است که کل جامعه Uvalde.