برایان هارمن در اولین قهرمانی مهم خود: برنده مسابقات آزاد بریتانیا شد


برایان هارمن روز یکشنبه پس از قهرمانی در مسابقات گلف آزاد بریتانیا در باشگاه گلف رویال لیورپول در هویلیک، انگلستان، در هجدهمین گرین جشن می گیرد.

Kin Cheung/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Kin Cheung/AP


برایان هارمن روز یکشنبه پس از قهرمانی در مسابقات گلف آزاد بریتانیا در باشگاه گلف رویال لیورپول در هویلیک، انگلستان، در هجدهمین گرین جشن می گیرد.

Kin Cheung/AP

هویلیک، انگلستان – برایان هارمن همه چالش‌ها را در مسابقات آزاد بریتانیا، از نام‌های بزرگ گرفته تا آب و هوای بد، پشت سر گذاشت و با پیروزی که هرگز در رویال لیورپول هیچ ابهامی در آن وجود نداشت، جای خود را در بین قهرمانان بزرگ روز یکشنبه گرفت.

هارمن دو بار به مردی نادر با پرنده های پشت سر هم پاسخ داد و بقیه را برای دومین بار بازی کرد. او با یک ضربه 1 زیر 70 بسته شد و با زدن ضربات همتراز 8 فوتی روی آخرین سوراخ برای پیروزی شش ضربه ای به میدان رفت.

در سن 36 سالگی، او مسن ترین برنده برای اولین بار از زمان 37 سالگی سرخیو گارسیا است که در مسابقات مسترز در سال 2017 قهرمان شد.

گارسیا غافلگیر کننده نبود. خیلی ها نمی توانستند این پیروزی را در ابتدای هفته ببینند. هارمن از آخرین پیروزی خود در مسابقات قهرمانی ولز فارگو در سال 2017، طی شش سال 167 تورنمنت شرکت کرده بود. این سومین عنوان او در 12 سال حضور در تور PGA است.

و سپس مرد مشتاق در فضای باز باعث شد تا برنده شدن در قدیمی‌ترین قهرمانی گلف به آسانی تیراندازی به ماهی در بشکه به نظر برسد.

قهرمان مسترز، جان رام، آخرین حفره خود را با امتیاز 70 انجام داد تا با تام کیم (67)، سپ استراکا (69) و جیسون دی (69) به مقام دوم دست یابد.

معلوم شد که این پرواز B است.

رحم گفت: “او با اختلاف 6 برنده شد، بنابراین واقعاً هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم.”

هارمن صبح جمعه با دومی از چهار پرنده متوالی در اوایل دور دوم پیشتاز شد. او هرگز از 51 سوراخ پایانی عقب نیفتاد و با پنج ضربه بعد از راند دوم و پنج شوت بعد از راند سوم جلو افتاد.

او دور را زیر باران با هیاهوهای انبوهی از جایگاه شروع کرد، هواداران یا خواهان یک ستاره بزرگ بودند یا شاید توجهی به اجرای مسترکلاسی که هارمن ارائه کرده بود نداشتند. هارمن در حال بازی با تامی فلیت وود از انگلیس در روز شنبه گفت که چند کامنت را شنیده است که او آنها را تکرار نشدنی توصیف کرده است.

اما او پر از شن و ماسه جورجیا است، هرگز در باران یا آفتاب یا باد تزلزل نمی کند.

او به سمت سبزه هجدهم رفت و با تشویق ایستاده، دستش را به قلبش زد تا هواداران را در حالی که از زمین خارج می شد، تایید کند. تنها چیزی که باقی مانده بود امضای کارت او – یک 13 ساله زیر 271 – و بازگشت برای جمع آوری کوزه نقره ای، قدیمی ترین جام در گلف بود.

برایان هارمن، قهرمان گلف باز سال. تصور کنید که.

هارمن گفت: “من باور دارم که از این جام چند پینت می گیرم.”

پایان، حتی بدون درام، مناسب بود. هارمن از فاصله 194 یاردی به سنگر گلدانی در سمت راست هجدهم گرین برخورد کرد، تنها سنگر سوم او در بیش از 72 سوراخ بود. این بزرگترین کلید رویال لیورپول است. و او توپ را درست کرد و فقط 106 در هفته به او داد.

هارمن گفت: “من روندم را دو چندان کردم و می دانم که خسته کننده است و پر زرق و برق نیست.” اما، تا آخرین ضربه سنگر، ​​به قهرمانی در مسابقات فکر نکرده بودم.»

اوایل روز یکشنبه یک لحظه مضطرب در یک باران مداوم وجود داشت. هارمن درایو خود را به بوته ای در سمت چپ فایروی در سوراخ پنجم par-5 برخورد کرد و مجبور شد یک پنالتی بگیرد. این منجر به دومین بوگی او در این دور شد.

رحم که در گروه پیش رو بازی می کرد، به دنبال یکی از آن استراحت هایی بود که به برندگان اصلی سقوط می کرد. درایو او بین بوته‌ها فرود آمده بود و اجازه می‌داد کمی از سبزه و یک پرنده شلیک کند.

برتری به سه شوت کاهش یافت. باران قطع نمی شد بقیه لینک ها، همراه با فشاری که با یکشنبه در یک رشته وارد می شود، هنوز از او جلوتر بود.

هارمن یک توپ پرنده 15 فوتی را در قسمت ششم par-3، یک توپ پرنده 25 فوتی را در سوراخ بعدی تخلیه کرد و او در راه بود.

او یک ضربه دیگر را در 13th par-3 انداخت که اختلاف او را به 4 ضربه در فاصله پنج تایی کاهش داد. و سپس او از ارتفاع 40 فوتی در 14th سخت ساخت، و با یک پرنده 8 فوتی در 15th دنبال شد.

سال برای روری مک‌ایلروی که هفته گذشته مسابقات آزاد اسکاتلند را برده بود و آخرین قهرمان اوپن رویال لیورپول در سال 2014 بود، با ناامیدی بیشتری به پایان رسید.

یکشنبه نیز از این قاعده مستثنی نبود. مک ایلروی 9 شوت را از پشت شروع کرد و از سه پرنده مستقیم فرار کرد، که با زدن توپ 50 فوتی روی شماره 3 شروع کرد. و سپس متوقف شد و پرنده دیگری درست نکرد تا اینکه هارمن در راه بود.

مک ایلروی در هر راند یک شوت بهتر بود – 71-70-69-68- تا با امیلیانو گریلو (68) در رده ششم قرار گیرد. این تقریبا برای مطابقت با عملکردی مانند هارمن کافی نبود.

مک ایلروی که از زمان برنده شدن آخرین دوره خود در سال 2014، اکنون 34 رشته کارشناسی ارشد را گذرانده است، گفت: “من به آینده خوشبین هستم و باید به این موضوع ادامه دهم.”

کامرون یانگ، نایب قهرمان سال گذشته سنت اندروز، در گروه پایانی با هارمن بازی کرد و هرگز فشاری وارد نکرد. او به تراشه‌ای برخورد کرد که از کنار سبزه روی سوراخ باز می‌غلتید و باعث ایجاد بوژی می‌شد، و خیلی از توپ‌ها را در فاصله 10 فوتی از دست داد.

او با امتیاز 73 بسته شد و با شوبهانکار شارما از هند که 17 پارس و یک پرنده در مرحله 70 نهایی خود داشت، هشتم شد.

هارمن اکنون در همه رشته‌ها یک معافیت پنج ساله دارد و به فهرست قهرمانان اوپن در هویلیک می‌پیوندد که شامل مک‌ایلروی و تایگر وودز، بابی جونز و والتر هاگن می‌شود.

او همچنین می تواند در مورد بازگشت به اروپا در سپتامبر برای جام رایدر در رم فکر کند. این پیروزی به ارزش 3 میلیون دلار، او را به راحتی به شماره 3 جدول رده بندی رساند. شش نفر برتر در ماه از هم اکنون به طور خودکار واجد شرایط هستند.

هارمن هرگز در جام رایدر یا جام پرزیدنت ها بازی نکرده است. او به شماره 10 جهان می رود. در طول چهار روز در رویال لیورپول، او مطمئناً به این نقش نگاه کرد.