به گفته مقامات ، در طول طوفان یخ اورگان، خط برق روی خودرو سقوط کرد و 3 نفر را کشت


در این تصویر که از ویدئوی ارائه شده توسط KGW تهیه شده است، مقامات در روز چهارشنبه، 17 ژانویه 2024، در پورتلند، اور، پس از سقوط یک سیم برق روی یک وسیله نقلیه، در جریان طوفان یخی که منجر به مرگ سه نفر و زخمی شدن یک نوزاد شد، در صحنه کار می کنند. جاده ها و بزرگراه های کوهستانی خائنانه در شمال غربی اقیانوس آرام.

AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

AP


در این تصویر که از ویدئوی ارائه شده توسط KGW تهیه شده است، مقامات در روز چهارشنبه، 17 ژانویه 2024، در پورتلند، اور، پس از سقوط یک سیم برق روی یک وسیله نقلیه، در جریان طوفان یخی که منجر به مرگ سه نفر و زخمی شدن یک نوزاد شد، در صحنه کار می کنند. جاده ها و بزرگراه های کوهستانی خائنانه در شمال غربی اقیانوس آرام.

AP

پورتلند، اورگان – روز چهارشنبه یک خط برق بر روی یک خودروی پارک شده در شمال شرقی پورتلند، اورگان، سقوط کرد و در جریان طوفان یخ که جاده‌ها و بزرگراه‌های کوهستانی را در شمال غربی اقیانوس آرام تبدیل کرد، سه نفر کشته و یک نوزاد زخمی شدند.

بر اساس بیانیه سازمان آتش نشانی این شهر، اندکی قبل از ظهر، دیسپچرها شروع به دریافت تماس های دیوانه وار در مورد قطع شدن یک خط برق و به نظر می رسد که مردم دچار برق گرفتگی شده اند. در این بیانیه آمده است که یک انشعاب روی یک خط برق سقوط کرده و باعث سقوط آن روی یک خودروی شاسی بلند شده است.

بر اساس این بیانیه، در حالی که اوضاع نابسامان پیش می آمد، یکی از اهالی برای نجات جان نوزاد، نوزاد را از دست یکی از افرادی که در خیابان دراز کشیده بودند، گرفت. سه کشته – دو بزرگسال و یک نوجوان – پس از ورود آتش نشانان جسد پیدا کردند و نوزاد به بیمارستان منتقل شد. در بیانیه آمده است که احتمال می رود قربانیان پس از پیاده شدن از خودرو دچار برق گرفتگی شده باشند.

شرکت برق بعداً خط را قطع کرد، این بیانیه بدون مشخص کردن کدام شرکت افزود.

در اطراف پورتلند، رانندگی و حتی پیاده روی عملاً غیرممکن بود زیرا جاده ها و پیاده روهای پوشیده از یخ لطیف بودند. یخ ها از پشت بام ها و اتومبیل ها آویزان بودند و یخ مانند شیشه های ضخیم شاخه ها، گیاهان و برگ ها را پوشانده بود.

بخش بزرگی از این منطقه روز چهارشنبه تحت هشدارهای مربوط به 1 اینچ (2.5 سانتی متر) یخ قرار گرفت، که این نوید را می دهد که تنها به خسارات ناشی از طوفان مرگبار و قدرتمندی که در آخر هفته رخ داد، بیفزاید. منطقه هشدار بعداً در صبح به بخش‌هایی از جنوب غربی واشنگتن و شمال غربی اورگان، از جمله پورتلند کاهش یافت و بعد از ظهر به لبه غربی دره رودخانه کلمبیا محدود شد.

سرویس ملی هواشناسی اعلام کرد که باران یخبندان ممکن است از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه به منطقه بازگردد. مناطقی که احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرند شامل منطقه متروی پورتلند شرقی و دره رودخانه کلمبیا غربی است.

مقامات حمل‌ونقل پورتلند از مردم خواستند تا صبح پنجشنبه از جاده‌ها خارج نشوند، و بسیاری از مدارس، از جمله بزرگترین مناطق اورگان، کلاس‌ها را برای سومین روز متوالی لغو کردند، زیرا جاده‌ها لطیف بودند.

این سه مرگ روز چهارشنبه به حداقل هفت مورد مرگ مرتبط با سقوط درختان و هیپوترمی مشکوک در طوفان آخر هفته گذشته اضافه شد.

دنیل باک، که در چند قدمی محل مرگ در شمال شرقی پورتلند زندگی می‌کند، به آسوشیتدپرس گفت که صدای انفجاری را شنید و سپس فردی را دید که در حال فرار از خودرویی بود که یک سیم برق سقوط کرده بود که در بالای شعله‌های آتش قرار داشت. او گفت، وقتی نزدیک‌تر شد، آن شخص و دو نفر دیگر را در حدود 35 فوت (10.7 متر) دورتر از ماشین روی زمین دید، جایی که بقیه خطوط برق سقوط کرده بود. او گفت که دیدم یکی از پاهای شلوار قربانی آتش گرفته است.

باک که قربانیان را ساکنان یک آپارتمان مجاور توصیف کرد، گفت: “همه آنها با سیم برق تماس می گرفتند، بنابراین هیچ کس نمی توانست برای کمک به آنها دست بزند.” “این فقط وحشتناک بود.”

دایان فلاهرتی، ساکن محله ای جنگلی در جنوب غربی پورتلند، گفت که خانه اش از روز شنبه قطع شده است. آن روز وقتی دید درخت تنومند حیاط خانه اش در باد شدید شروع به تکان خوردن کرد، خانه اش را ترک کرد تا پیش برادر شوهرش بماند.

او با تشریح صدای ترکیدن درختان که بر روی خودروها و خانه های همسایگانش فرو می ریزند، گفت: «اینجا مثل یک منطقه جنگی بود. ما کاملاً مبهوت بودیم.»

به گزارش Canadian Press، طوفان باعث لغو یا تاخیر پروازها از جمله در ونکوور، بریتیش کلمبیا شد، جایی که برف سنگین شهر را پوشانده و ترافیک را مختل کرد.

طوفان گوشه شمال غربی ایالات متحده را درنوردید زیرا بسیاری از نقاط دیگر این کشور با آب و هوای تلخی روبرو شدند که در برخی نقاط منابع برق را به خطر انداخته است. به گفته PowerOutage.us، حدود 90000 خانه و کسب و کار در سراسر ایالات متحده – بیشتر در اورگان – تا اواخر روز چهارشنبه برق نداشتند.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد دمای یخ زدگی تا جنوب فلوریدا در صبح روز چهارشنبه گسترش یافت.

هوا در شیکاگو 5 درجه (منفی 15 سانتیگراد) و 6 درجه (منفی 14.4 سانتیگراد) در دیترویت بود – به طور قابل توجهی سردتر از پایتخت آلاسکا، جونو، جایی که 18 درجه (منفی 7.8 سانتیگراد) بود. برخی از غرب میانه توانستند جنبه روشنی پیدا کنند.

ریچارد واینبرگ در حالی که مناظر پوشیده از برف را تحسین می کرد، گفت: «این احتمالاً زیباترین زمان شیکاگو است.

در غرب نیویورک، آب و هوا عامل مرگ سه نفر در سه روز بود. مقامات روز چهارشنبه گفتند که ظاهراً دو نفر هنگام برف روبی آسیب دیدند و نفر سوم در حین پاک کردن برف از ماشین خود با یک وسیله نقلیه برخورد کرد.

پنج نفر پس از اینکه خودروهای خود را در پی تصادف جداگانه در پیاده رو صاف ترک کردند، در بین ایالت 81 در شمال شرقی پنسیلوانیا توسط یک تراکتور تصادف کرد و کشته شدند. بازرسان هنوز در حال تعیین علت دقیق بودند.

برف سنگین در اثر دریاچه در بوفالو پیش بینی شده بود که تا بعد از ظهر تا 4 اینچ (10 سانتی متر) در ساعت پیش بینی می شود. این انفجار چند روز پس از طوفانی رخ داد که بازی پلی آف NFL را برای یک روز به تاخیر انداخت.

اوایل چهارشنبه، پاتریک سحر پس از باریدن حداقل 18 اینچ (45.7 سانتیمتر) برف در طول شب – بیش از 3 فوت (1 متر) در آخر هفته، برف را از ماشین و مسیر خود در بوفالو پارو کرد.

او در خلال یک آرامش گفت: «فقط می‌خواهم به آن ادامه دهم».

در رزرواسیون Crow Creek Sioux در نزدیکی فورت تامسون، داکوتای جنوبی، حدود 32 نفر در یک پناهگاه اقامت کردند و قبیله برای اسکان حدود 40 خانواده در یک متل هزینه پرداخت کرد. این قبیله همچنین پروپان و چوب را برای گرمایش خانه و پلاستیک برای پوشاندن پنجره‌های آبکشی را برای آنچه که رئیس قبیله، پیتر لنگکیک، «خانه‌های دولتی نامرغوب» نامید، تهیه کرد.

لنگکیک گفت: این گران است، اما “شما نمی توانید برای زندگی و رنج قیمت گذاری کنید.”

در تنسی، مقامات بهداشتی حداقل شش مرگ ناشی از آب و هوا را تایید کرده اند. مدارس شهرستان ممفیس-شلبی، بزرگترین سیستم مدارس دولتی ایالت با حدود 100000 دانش آموز، کلاس های پنج شنبه را لغو کردند.

اداره دره تنسی، که برق هفت ایالت جنوبی را تامین می کند، با کاهش میانگین 4 درجه (منفی 15.5 سانتیگراد) در منطقه، یک رکورد اولیه برای اوج تقاضای برق در صبح چهارشنبه گزارش داد.