محققان می گویند: کشف مواد مخدر توسط پلیس در واقع می تواند به قیمت جان انسان ها تمام شود



کشف مواد مخدر مانند این در ایندیاناپولیس در سال 2019 یک استراتژی استاندارد برای اجرای قانون برای هدف قرار دادن دلالان برای چندین دهه بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که این حملات ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد.

اداره پلیس شهری ایندیاناپولیس

ائتلاف رو به رشدی از سیاستمداران ایالات متحده خواهان استفاده از تاکتیک های پلیسی سخت گیرانه تر علیه باندهایی هستند که اکنون فنتانیل، مت آمفتامین ها و زایلازین می فروشند.

کاترین ماستو کورتز، سناتور دموکرات نوادا، حامی اصلی لایحه تشدید مجازات برای خرید و فروش مواد مخدر مصنوعی زایلازین، گفت: «ما باید جلوی قاچاق این مواد را بگیریم و ابزارهای لازم را به مجریان قانون بدهیم.

جاروهای بزرگ مواد مخدر، توقیف مواد مخدر و دستگیری دسته جمعی دلالان سنگ بنای جنگ آمریکا علیه مواد مخدر از دهه 1970 بوده است.

اما تحقیقات جدید منتشر شده در مجله آمریکایی سلامت عمومی نشان می دهد
کشف مواد مخدر و سرکوب پلیس بر فروشندگان ممکن است در واقع بحران مصرف بیش از حد را بدتر کند.

این مطالعه که به دلیل یافته‌های بحث‌برانگیز آن تحت یک فرآیند بررسی دقیق قرار گرفت، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در ایندیاناپولیس، ایندیانا است که الگوهای مصرف بیش از حد و مرگ را به دنبال تشنج مواد مخدر در این شهر نشان می‌دهد.

جنیفر کارول، یک انسان‌شناس پزشکی در دانشگاه کارولینای شمالی و یکی از نویسندگان مقاله، می‌گوید: «با مواد افیونی، ما شاهد دو برابر شدن بیش‌ازحد در ناحیه‌ای که بلافاصله در اطراف تشنج بودیم، طی چند هفته آینده، در فاصله پنج دقیقه‌ای از آن تشنج دو برابر شد. .

بعد از دستگیری یک فروشنده مواد مخدر چه اتفاقی می افتد؟

سازمان‌های مجری قانون سال‌ها استدلال کرده‌اند که دستگیری دلالان و ایجاد اختلال در عرضه مواد مخدر خیابانی، جوامع را ایمن‌تر می‌کند.

قانونگذاران در مجالس ایالتی و کنگره برای افزایش بودجه برای ممنوعیت مواد مخدر و در عین حال تشدید مجازات های کیفری برای قاچاق فنتانیل رقابت کرده اند.

سناتور ماستو کورتز به گفت: “ما نمی توانیم فقط اجازه دهیم داروها وارد شوند زیرا شاهد مرگ و میر بسیار زیادی هستیم.”

آیا احکام شدیدتر فنتانیل راه حلی برای بحران مواد افیونی است؟ کارشناسان می گویند نه

اما کارول می‌گوید حجم رو به رشدی از داده‌ها، از جمله مطالعه خودش، نشان می‌دهد که جارو کردن و ضبط مواد مخدر می‌تواند اکوسیستم فعالیت‌های غیرقانونی را بی‌ثبات کند.

افرادی که اعتیاد دارند، فنتانیل، مت آمفتامین ها و سایر داروهای خیابانی پرخطر را از غریبه هایی که داروهایی با قدرت متفاوت می فروشند – اغلب با مواد متفاوت و خطرناک تر، خریداری می کنند.

وقتی افرادی که اعتیاد شدید را تجربه می کنند مجبور به ترک بدون مواد مخدر می شوند – حتی برای مدت کوتاهی – می تواند سطح تحمل آنها را تغییر دهد. دوباره مصرف را شروع کنید و ممکن است در برابر مصرف بیش از حد و مرگ آسیب پذیرتر شوند.

کارول خاطرنشان کرد: وقتی عرضه مختل می شود، تقاضا کاهش نمی یابد. این واقعاً اختلالات بازار مواد مخدر است که آسیب های زیادی را در مصرف مواد غیرقانونی ایجاد می کند.»

براندون دل پوزو یک رئیس پلیس سابق است که اکنون در دانشگاه براون در زمینه سیاست مواد مخدر تحصیل می کند. او یکی از نویسندگان این مطالعه جدید است و می‌گوید اکنون شواهدی مبنی بر اینکه تاکتیک‌های مبارزه با مواد مخدر بدون پاکسازی محله‌ها، زندگی را به خطر می‌اندازد، آشکار است.

دل پوزو گفت: “سابقه ای طولانی از دستگیری های بزرگ مواد مخدر و به دنبال آن کنفرانس های مطبوعاتی وجود دارد که می گویند، “این بار متفاوت خواهد بود، این بار تفاوت ایجاد خواهد کرد.” اما به جز در کوتاه مدت، جایی که منجر به مصرف بیش از حد می شود، تفاوتی ایجاد نکرده است.

تحقیق سوالاتی را مطرح می کند. سیاستمداران خواستار اقدام سخت هستند

در واقع، بسیاری از این تاکتیک ها برای نیم قرن مورد استفاده قرار گرفته اند، اما منتقدان می گویند که آنها کارساز نبوده اند.

عرضه مواد مخدر خیابانی اکنون ارزان‌تر، در دسترس‌تر و سمی‌تر از همیشه است. تنها در سال گذشته حدود 110000 نفر در ایالات متحده بر اثر مصرف بیش از حد مرگ و میر جان خود را از دست دادند که یک رکورد جدید ویرانگر است.

ایندیاناپولیس بارها و بارها شاهد کشف و ضبط مواد مخدر بوده است. این مورد در سال 2011 رخ داد. منتقدان می‌پرسند که آیا شهر را ایمن‌تر می‌کنند یا عرضه مواد مخدر خیابانی را کاهش می‌دهند.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا

کارول می‌گوید: «اگر هدف نجات جان انسان‌ها است، دلیل خوبی برای نجات جان انسان‌ها داریم، پس دلیل خوبی برای این باور داریم که جرم انگاری واقعاً به این هدف نمی‌رسد.»

اما ترس از فنتانیل بر فشار سیاسی برای سخت‌تر شدن بر فروشندگان مواد مخدر افزوده است.

بریتنی گرت، پلیس سابق که اکنون به ادارات پلیس در مورد تاکتیک های مبارزه با مواد مخدر مشاوره می دهد، گفت: “من نمی بینم که جنبه اجرای آن به هیچ وجه کند نمی شود، بسیاری از مردم در حال دو برابر شدن هستند.”

سناتور کورتز ماستو اقدام زایلازین خود را – که از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار است – به عنوان یک ابزار قانونی لازم برای تشدید مجازات ها و “سرکوب قاچاقچیان” توصیف می کند.

سناتور کاترین کورتز ماستو، دادستان کل سابق ایالتی است که تلاش دو حزبی برای تشدید مجازات برای فروشندگان زایلازین را رهبری می کند.

کلیف اوون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کلیف اوون/AP


سناتور کاترین کورتز ماستو، دادستان کل سابق ایالتی است که تلاش دو حزبی برای تشدید مجازات برای فروشندگان زایلازین را رهبری می کند.

کلیف اوون/AP

سناتور کورتز ماستو به گفت: “من فقط می توانم آنچه را که از مجریان قانونم می بینم و می شنوم به شما بگویم.” زایلازین در حال تبدیل شدن به یک تهدید اضطراری است، تهدیدی که اکنون باید به آن رسیدگی کنیم و منتظر از دست دادن جان‌های بیشتری نباشیم.

بو کیلمر، که ریاست مرکز تحقیقات سیاست مواد مخدر رند را بر عهده دارد، موافق است که پلیس باید نقش مهمی در پاکسازی محله هایی ایفا کند که در آن خرید و فروش مواد مخدر شایع است.

او گفت: “اگر شما فقط بتوانید تعداد دلالان را در خیابان کاهش دهید و به ساکنان اجازه دهید محله خود را بازگردانند، این می تواند یک منفعت واقعی باشد.”

آیا تشنج مواد مخدر را می توان در یک استراتژی بهداشت عمومی گسترده تر گنجاند؟

اما کیلمر می‌گوید این مطالعه نشان می‌دهد که قبل از کشف و ضبط مواد مخدر، پلیس باید برنامه‌ریزی بیشتری برای جلوگیری از افزایش مصرف بیش از حد مواد مخدر انجام دهد.

کیلمر گفت: “آنها می خواهند مطمئن شوند که با افراد در وزارت بهداشت صحبت می کنند و مطمئن می شوند که برنامه ای متفکرانه برای اطمینان از در دسترس بودن درمان دارند.”

برخی از کارشناسان می گویند که این نوع هماهنگی، اگرچه افزایش می یابد، اما به ندرت باقی می ماند.

از اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده و پلیس ایندیاناپولیس خواست تا در مورد این تحقیق مصاحبه کنند تا بفهمند چگونه این یافته ها ممکن است تاکتیک های آنها را شکل دهد. DEA پاسخی نداد.

پلیس ایندیاناپولیس بیانیه کوتاهی ارسال کرد و گفت که نتایج این مطالعه را بررسی خواهد کرد اما متعهد به حذف مواد مخدر از خیابان ها است.

الکسا بویلان، سخنگوی پلیس ایندیاناپولیس در ایمیلی گفت: “ما مشتاقانه منتظر همکاری با سایر آژانس های اجرای قانون، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و سایر سازمان هایی هستیم که متعهد به کاهش قاچاق مواد مخدر و سوء مصرف مواد هستند.”

تنها چند روز پس از انتشار مطالعه جدید، پلیس در سراسر ایندیاناپولیس – که با DEA همکاری می کرد – یک جارو بزرگ دیگر مواد مخدر را انجام داد و تقریباً دویست پوند فنتانیل و متامفتامین را کشف کرد.

کندال آدامز معاون رئیس پلیس ایندیاناپولیس گفت: «فکر می‌کنم آنچه امروز اینجا می‌بینید پیامی به جامعه ما می‌فرستد، ما تسلیم‌ناپذیر هستیم.

او به مطالعه اوردوز یا هشدارهای آن اشاره نکرد اما گفت که پلیس با آژانس های بهداشت عمومی همکاری می کند.

“ما با آن کار خواهیم کرد [the Office of Public Health and Safety] به برخی از این محله ها برگردیم تا ببینیم چه کاری می توانند برای تغییر زندگی مردم، تغییر طرز فکر مردم انجام دهند تا بتوانند از بازی خارج شوند.”

برخی از کارشناسان تاکتیک های اجرای مواد مخدر پلیس بر این باورند که مجریان قانون باید قبل از کشف مواد مخدر، اقدامات بیشتری برای محافظت از سلامت عمومی انجام دهند. این به معنای برنامه ریزی و هماهنگی پیشرفته تر با گروه های کاهش آسیب و سایر گروه های متمرکز بر کمک به افراد مبتلا به اعتیاد است.

بریتنی گرت، پلیس سابق که اکنون با یک گروه طرفدار اصلاحات به نام «ابتکار اعتیاد و بهبودی با کمک پلیس» کار می‌کند، می‌گوید: «ما انتخابی نداریم که من به آن نگاه می‌کنم.

“با همکاری نکردن مجریان قانون، بهداشت عمومی، سلامت رفتاری، کاهش آسیب همه با هم، در نهایت با آسیب دیدن افراد بیشتری مواجه خواهیم شد.”