«دختر جنگجو کشف شده» اثر آنجلین بولی پس از «دختر آتش‌نشان»:


جلد کشف شده دختر جنگجو
جلد کشف شده دختر جنگجو

دختر جنگجو کشف شد دنباله ای جذاب برای اولین حضور بسیار تحسین شده آنجلین بولی است، دختر آتش نشان. در اینجا، ما به جزیره قند باز می گردیم و با نسل بعدی دختران خانواده Firekeeper آشنا می شویم.

پری، دانش‌آموز دبیرستانی، یک تابستان شلوغ با شکوه تمام برنامه‌ریزی کرده بود، پر از ماهیگیری، اذیت کردن خواهر دوقلوی خود، پائولین، و به طور کلی لذت بردن از زندگی. اما پس از آن او به طور تصادفی ماشین خود را خراب می کند و برای پرداخت هزینه تعمیرات خاله داونیس خود، باید در یکی از مشاغل وابسته به قبیله در برنامه کارآموزی تابستانی Kinomaage مشغول به کار شود. پری خوشحال نمی شود که به آخرین نقش کارآموزی باقی مانده و کمترین مطلوب – کار برای کوپر لاک پشت، مدیر عجیب و غریب مرکز آموزش فرهنگی جزیره قند.

در ابتدا، به نظر می رسد که تابستان خسته کننده ای برای تمیز کردن ویترین موزه ها خواهد بود. اما سپس رئیسش او را به جلسه ای در کالج ایالتی مکیناک می برد که در آن درباره بازگرداندن اشیاء فرهنگی مقدس و مهم و بقایای انسانی اجدادشان که در قرن های گذشته دزدیده شده و در مؤسسات ختم شده اند بحث می کند. پری از افشای این که با اجدادش و دارایی هایشان مانند مصنوعات رفتار می شود و مکان مناسب برای استراحت و احترام آنها محروم می شود کاملاً وحشت زده می شود. او از قوانین و سیاست‌های پیچیده‌ای که به مؤسسات اجازه می‌دهد بازگشت خود را برای مدت نامعلومی به تعویق بیندازند، خشمگین شده است، البته به کلکسیونرهای خصوصی که چیزهایی را احتکار می‌کنند که هرگز نباید در وهله اول می‌داشتند.

پری که به خاطر اشتیاق تازه یافته اش برای آوردن اجدادش و دارایی های دزدیده شده آنها به خانه به حرکت در می آید، با ذوق به کارآموزی خود می پردازد. اما زمانی که احساس وظیفه او در قبال اجدادش بلندتر از احترام او به قوانین و فرآیندها آواز می خواند، شروع به انجام فعالیت هایی می کند که ممکن است او را به دردسر عمیق تری از آنچه تصور می کرد بکشاند. زیرا جزیره قند هیولاهای خود را دارد – عمه پری، داونیس این را به خوبی می داند – و حداقل یکی از آنها قصد دارد زندگی زنان Anishinaabe و همچنین مردگان آنها را بدزدد. پری برای اجرای عدالت به قدرت ترکیبی خانواده، جامعه و اجدادش نیاز دارد.

از این رمان دوم مشخص است که بولی واقعاً می‌داند که چگونه یک تریلر جذاب و متمرکز بر فرهنگ بسازد. فرو رفتن عمیق پری در بی‌عدالتی نهادهای استعماری که با بقایای اجدادش به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی آنها چیزهایی هستند که باید جمع‌آوری و فهرست‌بندی شوند تا افراد سابق که شایسته احترام هستند، قانع‌کننده و جاری است. مفهوم بازگرداندن اشیایی که از مردم آنها به سرقت رفته است اغلب در اخبار است، و این کتاب دیدگاه بسیار عمیقی از بی احترامی به فرهنگ شما توسط افرادی که ادعا می کنند تاریخ و فرهنگ را گرامی می دارند، ارائه می دهد. خود پری، مانند عمه داونیس قبل از او، یک شخصیت مهیب است که از احمق ها رنج نمی برد و منتظر اجازه یا نجات نخواهد بود. حس خودش، ایمانش به خانواده و تعهدش به اعتقاداتش باعث می‌شود از گذراندن وقت با او لذت ببرد.

از نظر پیچش‌ها و چرخش‌های داستان، متوجه شدم که این کتاب بسیار شخصیت محور است و بسیاری از درگیری‌ها و خطرات ناشی از تصمیمات و اقدامات خود پری است. با این حال، وقتی کتاب به اوج خود می رسد، همه چیز از کنترل پری خارج می شود و به نظر می رسد که برخی از پیچ و تاب ها و افشاگری ها از فشار ایجاد شده اند تا این داستان آرام تر به همان سطوح درام برسد. دختر آتش نشان. سفر درونی پری برای من کافی بود.

من وارد مطالعه نشدم دختر جنگجو کشف شد انتظار دارد که رویدادهای آن به همان اندازه که هستند مرتبط باشد دختر آتش نشان، و خوب بود که دوباره در جامعه و خانواده ای که قبلاً در کتاب قبلی به آن عشق می ورزیدم، مستقر شدم. مانند یک سریال پلیسی که مکانی که کارآگاه در آن زندگی می کند به یکی از عناصر آشنا تبدیل می شود که در هر قسمت جدید انتظار دارید، جزیره قند به وضوح حاوی داستان های زیادی است، و من دوست داشتم با داونیس، ننه جان جون، و همه شخصیت های مورد علاقه ام در حین دنبال کردن داستان پری، حضور داشته باشم. سفر منحصر به فرد Boulley برای من به یک نویسنده ضروری تبدیل شده است، و امیدوارم همچنان داستان های بیشتری در مورد خانواده Firekeeper و خانه آنها در جزیره قند بدست آوریم.

کیتلین پکسون نویسنده و مجری است. او منتقد منظم Books و Quill & Quire.