مطالعه جدید نشان می‌دهد که اکثر پرونده‌های جنایی به معامله‌های حقوقی ختم می‌شوند: NPR


یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق پرونده‌های جنایی به معامله‌ای ختم می‌شوند. انجمن وکلای آمریکا می گوید این رویه کارایی را بر انصاف ترجیح می دهد و منجر به وادار شدن افراد بی گناه به اعتراف به گناه می شود.

boonchai wedmakawand/Getty Images


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

boonchai wedmakawand/Getty Images


یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق پرونده‌های جنایی به معامله‌ای ختم می‌شوند. انجمن وکلای آمریکا می گوید این رویه کارایی را بر انصاف ترجیح می دهد و منجر به وادار شدن افراد بی گناه به اعتراف به گناه می شود.

boonchai wedmakawand/Getty Images

طبق گزارش جدید انجمن وکلای آمریکا، در هر سال، 98 درصد از پرونده‌های کیفری در دادگاه‌های فدرال با معامله‌ای به پایان می‌رسد – رویه‌ای که کارایی را به انصاف و بی‌گناهی ترجیح می‌دهد.

یک کارگروه شامل دادستان ها، قضات، وکلای مدافع و دانشگاهیان به «شواهد قابل توجهی» استناد کرد که نشان می دهد افراد بی گناه به دلیل قدرتی که دادستان ها برایشان در نظر گرفته اند، مجبور به اعتراف به گناه می شوند، از جمله چشم انداز حداقل احکام اجباری چندین دهه.

در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، گروه ضربت ABA Plea Bargain در گزارشی نوشت: «محاکمات به مصنوعات حقوقی کمیاب در اکثر حوزه های قضایی ایالات متحده تبدیل شده اند و حتی در سایر حوزه ها وجود ندارند.

جدا از تعداد ناچیز آزمایشات در سیستم فدرال، ایالت هایی از جمله پنسیلوانیا، تگزاس و نیویورک دارای نرخ آزمایشی کمتر از سه درصد هستند. در این گزارش آمده است که در شهرستان سانتا کروز، آریز، هیچ آزمایشی از سال 2010 تا 2012 وجود نداشت.

در چند دهه گذشته رواج داد و ستد به عنوان راهی برای صرفه جویی در هزینه و زمان و ارتقای اطمینان بیشتر در نتایج افزایش یافته است. لوسیان دروان، استاد کالج حقوق دانشگاه بلمونت در نشویل، گفت: اما این عمل با “هزینه بسیار بالایی” همراه است.

درخواست‌ها می‌توانند اجازه دهند که تخلفات پلیس و دولت کنترل نشود، زیرا اشتباهات و بدرفتاری‌ها اغلب تنها پس از دسترسی وکلای مدافع به مصاحبه‌های شاهد و سایر مواد ظاهر می‌شوند که با آن می‌توانند قدرت یک پرونده دولتی را قبل از محاکمه آزمایش کنند.

این معاملات همچنین نابرابری نژادی را تشدید می کند، به طوری که متهمان سیاه پوست اغلب در معرض اتهامات متعدد در پرونده های مواد مخدر و اسلحه قرار می گیرند. در مجموع، متهمان برای حضور در دادگاه با مجازات های سخت تری روبرو هستند – که به عنوان مجازات محاکمه شناخته می شود – که می تواند هفت تا نه سال یا بیشتر به مدت محکومیت آنها اضافه کند.

اما واضح‌ترین این گزارش، تحقیقاتی است که به متهمان بی‌گناهی اشاره می‌کند که موافق اعتراف دروغین به گناه هستند، گاهی اوقات به توصیه وکلای خود. پایگاه داده پروژه بی گناهی از تبرئه ها شامل ده ها مورد است افرادی که به دروغ اعتراف کرده اند.

دروان که ریاست گروه ضربت را برعهده داشت، گفت: «این فقط روی آن افراد تأثیر نمی گذارد. این بر کل جامعه و امنیت کل جامعه تأثیر می گذارد.»

بازنگری سیستم قضایی کار آسانی نخواهد بود – زیرا ممکن است نیاز به تغییراتی در قوانین و قوانین اخلاقی در بسیاری از ایالت های ایالات متحده داشته باشد. دروان که اخیراً مؤسسه توافق نامه را برای تولید و به اشتراک گذاری تحقیقات ایجاد کرده است، گفت: «زمان شروع این کار گذشته است.

کارگروه ABA 14 توصیه را ارائه می کند، از جمله نیاز به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در مورد توافق نامه ها. نیاز به دسترسی متهمان به مواد کشفی قبل از ورود به دادخواست؛ و نیاز به حذف الزامات وثیقه یا بازداشت پیش از محاکمه زمانی که از آنها برای وادار کردن کسی به اعتراف به گناه استفاده می شود.

این گزارش همچنین دادستان‌ها و قضات را تحت فشار قرار می‌دهد که در مواردی که متهمان از حقوق اساسی قانونی خود چشم‌پوشی می‌کنند، مانند حق درخواست تجدیدنظر و دریافت اطلاعات تبرئه‌کننده، درخواست یا نپذیرفتن دادخواست‌ها. و حق ادعای آزادی در آینده به دلایل بیماری لاعلاج.