فینال جام جهانی 2026 در ورزشگاه نیوجرسی MetLife: برگزار می شود


فیفا روز یکشنبه اعلام کرد، فینال جام جهانی 2026 در استادیوم MetLife در شرق رادرفورد، نیوجرسی، در 19 جولای برگزار می شود.

ست ونیگ/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ست ونیگ/AP


فیفا روز یکشنبه اعلام کرد، فینال جام جهانی 2026 در استادیوم MetLife در شرق رادرفورد، نیوجرسی، در 19 جولای برگزار می شود.

ست ونیگ/AP

فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا اعلام کرد که فینال جام جهانی 2026 در ورزشگاه MetLife نیوجرسی برگزار می شود تا مسابقاتی در شهرهای سراسر ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار شود.

فینال در 19 جولای در استادیوم ایست رادرفورد، نیوجرسی، برگزار خواهد شد. مکزیکو سیتی میزبان افتتاحیه تورنمنت 104 بازی در ورزشگاه آزتکا در 11 ژوئن خواهد بود.

با این حال، در طول این رویداد، ورزشگاه 82500 نفری رسماً به عنوان “استادیوم نیویورک نیوجرسی” شناخته می شود تا با سیاست فیفا در برابر نام های شرکت های غیر حامی مطابقت داشته باشد.

این یک جام جهانی اولین هاست. برای اولین بار، این مسابقات به 48 تیم گسترش می یابد که از 32 قالب تیمی برگزار شده در هفت تورنمنت گذشته بیشتر است. همچنین این اولین باری است که این مسابقات در سه کشور میزبان برگزار می شود. فراتر از مجموعه نیویورک-نیوجرسی، 15 شهر بزرگ دیگر برای میزبانی مسابقات جام جهانی انتخاب شدند.

استادیوم MetLife، محل استقرار نیویورک جتز و جاینتز، میزبان سوپربول در سال 2014 و فینال کوپا آمه ریکا سنتناریو در سال 2016 بود.

اریک آدامز شهردار نیویورک و فیل مورفی فرماندار نیوجرسی این اعلامیه را در شبکه های اجتماعی جشن گرفتند.

“من به عنوان یک هوادار مادام العمر فوتبال، خوشحالم که اعلام کنم فینال جام جهانی فوتبال 2026 به میزبانی نیوجرسی و نیویورک سیتی برگزار خواهد شد.” فرماندار مورفی در توییتی گفت.

هنگامی که مقامات محلی برای اولین بار زمین خود را برای میزبانی فینال جام جهانی ساختند، بر نزدیکی ورزشگاه به شهر نیویورک به عنوان یک مرکز رسانه ای با دسترسی مرکزی به هتل ها، رستوران ها، سرگرمی ها و پروازهای بین المللی تاکید کردند.

در مورد تیم ملی مردان ایالات متحده، آنها این شانس را خواهند داشت که برای شروع سفر خود در جام جهانی به همان منطقه زمانی پایبند باشند. اولین بازی این تیم در تاریخ 12 ژوئن در استادیوم SoFi لس آنجلس است. پس از آن، آنها برای دومین بازی خود به سیاتل می روند و قبل از بازگشت به لس آنجلس برای دور نهایی بازی گروهی در 26 ژوئن.

گرگ برهالتر، مربی USMNT در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “این عالی است که بالاخره یاد بگیریم برای مرحله گروهی کجا خواهیم بود. واقعاً شروع به زنده کردن چیزها می کند.” ما از هر یک از سالن‌ها راضی بودیم، زیرا می‌دانیم که حمایت خانگی فوق‌العاده خواهد بود.»

چه تیمش به بازی نهایی راه پیدا کند یا نه، برهالتر – بومی نیوجرسی – در مورد انتخاب محل مسابقه می گوید: “این یک رویا برای من است که به حقیقت پیوست.”