مطالعه نشان می‌دهد بچه‌هایی که سگ دارند، ورزش را تقویت می‌کنند – به‌ویژه دختران: شات


کودکانی که سگ دارند، فعالیت بدنی خود را تقویت می کنند – به ویژه دختران جوان.

عکاسی کریستینا کامبورووا/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

عکاسی کریستینا کامبورووا/گتی ایماژ


کودکانی که سگ دارند، فعالیت بدنی خود را تقویت می کنند – به ویژه دختران جوان.

عکاسی کریستینا کامبورووا/گتی ایماژ

یک مطالعه جدید نشان می دهد که داشتن یک سگ خانوادگی با جهش زیادی در فعالیت بدنی در بچه های کوچکتر – به ویژه در دختران جوان – مرتبط است. این یافته بخشی از تحقیقات رو به رشدی است که بررسی می‌کند چگونه سگ‌ها می‌توانند سلامتی را نه تنها برای بچه‌ها بلکه برای افراد در هر سنی افزایش دهند.

در این مطالعه، محققان استرالیایی 600 کودک را در یک دوره سه ساله تحت نظر گرفتند که از سنین پیش دبستانی شروع شد. آنها فعالیت بدنی بچه ها را با استفاده از مانیتورهایی که چیزهایی مانند سرعت، طولانی و شدت حرکت آنها را اندازه گیری می کرد، ردیابی کردند. آنها همچنین از والدین در مورد فعالیت های فرزندانشان – و اینکه آیا آنها یک سگ خانوادگی داشتند، نظرسنجی کردند.

نیمی از بچه ها سگ نداشتند. حدود 204 بچه در تمام مدت یک سگ داشتند، در حالی که 58 بچه در طول دوره مطالعه یک سگ داشتند – و متأسفانه، 31 بچه یک سگ را از دست دادند. این یک آزمایش طبیعی برای محققان ایجاد کرد تا ببینند چگونه مالکیت سگ بر سطح فعالیت بچه ها تأثیر می گذارد.

شاید تعجب آور نباشد که هم پسران و هم دختران در این مطالعه، پس از گرفتن سگ، بیشتر درگیر فعالیت هایی مانند راه رفتن سگ و بازی در حیاط بودند. اما این تأثیر به ویژه در دختران مشهود بود.

اما آدامز، کاندیدای دکترا در موسسه تله‌تون کیدز می‌گوید: «چیزی که ما دریافتیم این است که افزودن یک سگ به خانه، شدت نور، فعالیت بدنی دختر جوان را 52 دقیقه در روز یا تقریباً یک ساعت افزایش می‌دهد. بنابراین این بسیار قابل‌توجه است». دانشگاه استرالیای غربی، که این مطالعه را رهبری کرد. “این می تواند تفاوت معنی داری در سلامت و رفاه آنها ایجاد کند.”

برعکس، دخترانی که سگشان در طول مطالعه مرده بود، کاهش زیادی در فعالیت بدنی با شدت نور روزانه خود داشتند – به میزان 62 دقیقه در روز. یافته ها در مجله بین المللی تغذیه رفتاری و فعالیت بدنی.

کتی پاتر می‌گوید: «این مطالعه جدید هیجان‌انگیز است، زیرا اولین مطالعه‌ای است که من با استفاده از مطالعه طولی می‌بینم» – مطالعه‌ای که بچه‌ها را در طول زمان دنبال می‌کند – «طراحی شده است تا بفهمد چگونه به دست آوردن سگ بر تغییرات فعالیت بدنی تأثیر می‌گذارد. استادیار حرکت شناسی در دانشگاه ماساچوست آمهرست که تحقیقاتش بر روی استفاده از پیوند انسان و حیوان برای ارتقای فعالیت بدنی متمرکز است.

پاتر خاطرنشان می کند که در حالی که بدنه تحقیقات محدود است، مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که سگ ها ممکن است تأثیر بیشتری بر سطح فعالیت دختران داشته باشند.

پاتر می‌گوید: “ما مطمئن نیستیم که چرا – اگر این موضوع در مورد نحوه تعامل یا پیوند دختران و پسران با سگ‌هایشان متفاوت است. بنابراین ما قطعاً می‌خواهیم در مورد این موضوع بیشتر بدانیم.”

مطالعات نشان می دهد که دختران با افزایش سن، کاهش بیشتری در فعالیت بدنی نسبت به پسران تجربه می کنند. پاتر می‌گوید اگر محققان بتوانند راه‌هایی برای استفاده از سگ‌ها برای حرکت بیشتر دختران بیابند و آنها را حفظ کنند، می‌تواند تأثیر واقعی بر سلامت عمومی داشته باشد.

تحقیقات بسیار بیشتری نسبت به کودکان وجود دارد که مالکیت سگ را با مزایای سلامتی در بزرگسالان مرتبط می‌کند – مانند سطح فعالیت بالاتر و سلامت قلب بهتر. اما تحقیقات در مورد استفاده از سگ به عنوان یک مداخله بهداشتی در کودکان در حال رشد است.

مگان مک دونالد، استاد حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی اورگان، که فواید فیزیکی و عاطفی مالکیت سگ را در بچه ها مطالعه کرده است، می گوید: یکی از دلایل این امر این است که اکثر کودکان و نوجوانان در ایالات متحده مقدار توصیه شده روزانه فعالیت بدنی را انجام نمی دهند. .

مک‌دونالد می‌گوید: «به‌عنوان محقق، ما اغلب مداخلاتی را بررسی می‌کنیم، و سعی می‌کنیم راه‌هایی را برای شروع ورزش افراد در نظر بگیریم. و داشتن یک سگ واقعا کمک می کند، “زیرا آنها در نهایت به نوعی الگوی ما هستند و رفتار ما را تحریک می کنند تا بیرون برویم، راه برویم، ورزش کنیم یا با آنها بازی کنیم.”

به هر حال، باران یا درخشش، سگ را باید راه انداخت، و او می‌گوید که داشتن سگ در دوران کودکی می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا عادت‌های سالمی در مورد فعالیت بدنی ایجاد کنند.

و مزایای بالقوه فقط فیزیکی نیستند. “ما می دانیم که مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد [having a dog]مک دونالد می گوید.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که نوازش سگ – حتی اگر مال خودش نباشد – می‌تواند استرس را در بچه‌های سن مدرسه کاهش دهد و عملکرد اجرایی آنها را بهبود بخشد – فرآیندهای شناختی که به ما اجازه می‌دهد کارهایی مانند برنامه‌ریزی، ماندن در کار و جلوگیری از فعالیت‌ها را انجام دهیم. حواس پرتی. مطالعات دیگر ارتباط بین مالکیت حیوان خانگی در دوران کودکی و طیف گسترده ای از مزایای سلامت عاطفی، از جمله عزت نفس بیشتر، بهبود مهارت های همدلی و کاهش اضطراب و تنهایی را یافته اند.

مک‌دونالد می‌گوید: «من فکر می‌کنم آن بخش احساسی آن نیز واقعاً مهم است.

البته سگ مسئولیت بزرگی است و داشتن یک سگ برای همه نیست. اما برای دوستداران سگ، استقبال از یک دوست پشمالو در خانواده می تواند مزایای متعددی داشته باشد. پاتر می‌گوید: «فقط چیزی در رابطه بین انسان و حیوانات وجود دارد که فکر می‌کنم مردم از آن سیر نمی‌شوند.

این داستان توسط Jane Greenhalgh ویرایش شده است