فشار گزینه “نامتعهد” از هدف در انتخابات مقدماتی دموکرات میشیگان: فراتر رفت


یک رای دهنده دموکرات که به رئیس جمهور بایدن متعهد نیست، در خارج از محل رای گیری در مدرسه ابتدایی میپلز در 27 فوریه در دیربورن، میش تجمع می کند.

کوین دیچ/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کوین دیچ/گتی ایماژ


یک رای دهنده دموکرات که به رئیس جمهور بایدن متعهد نیست، در خارج از محل رای گیری در مدرسه ابتدایی میپلز در 27 فوریه در دیربورن، میش تجمع می کند.

کوین دیچ/گتی ایماژ

پرزیدنت بایدن شاید در انتخابات مقدماتی دموکرات میشیگان پیروز می شد، اما برای برخی از رای دهندگانی که مدیریت او در جنگ اسرائیل در غزه را تایید نمی کنند، امشب پیامی قوی ارسال کرد: تغییر مسیر یا از دست دادن آرا در انتخابات عمومی.

از ساعت 1:05 صبح چهارشنبه به وقت شرقی، بیش از 76000 رای بر اساس نتایج گزارش شده توسط آسوشیتدپرس، برای گزینه غیرمتعهد در آراء دموکرات ها شمارش شده است. قابل ذکر است، شهرستان وین، میش، که بخش قابل توجهی از سازماندهی در آن انجام شده است، حدود 30 درصد از نتایج خود را گزارش کرده است.

بایدن با نزدیک به 491000 رای بیش از 80 درصد کل آرا را حفظ کرده است.

به میشیگان گوش کنید، کمپینی که توسط سازمان‌دهندگان عمدتاً جوان‌تر عرب و مسلمان آغاز شد و رهبری آن را برعهده داشت، باعث شد تا دموکرات‌ها در انتخابات مقدماتی رای بی‌تعهد به عنوان رای اعتراضی داشته باشند.

آنها از بایدن می خواهند که خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه و توقف ارسال کمک های آمریکا به اسرائیل شود. این اتفاق نزدیک به پنج ماه پس از حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر که منجر به کشته شدن 1200 نفر شد، می گذرد. از آن زمان تاکنون، نزدیک به 30000 نفر در غزه کشته شده اند.

عباس علویه، سخنگوی میشیگان و استراتژیست دموکرات در یک مهمانی دیده بان در دیربورن، میش، گفت: “ما جنبشی را رهبری کردیم که بسیار فراتر از انتظارات است و از صندوق های رای برای ترغیب آمریکا برای توقف کشتار خانواده های ما استفاده می کنیم.” فقط از کشتن خانواده های ما دست بردارید.”

دیربورن در مرکز این جنبش بوده است، جایی که بیش از نیمی از جمعیت آن از نژاد خاورمیانه یا شمال آفریقا هستند.

عبدالله حمود، شهردار دیربورن، سه شنبه شب در مهمانی دیده بان گفت: «این ائتلافی است که می خواهد اخلاق را به این کشور بازگرداند، زیرا ما آن را از دست داده ایم.

«ما آن جنبشی خواهیم بود که باید بیاوریم [elected officials] اگر نه با این انتخابات مقدماتی، پس در ماه نوامبر به خط بازگشت.»

هدف کمپین کسب بیش از 10000 رأی بود، تقریباً با اختلافی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، هیلاری کلینتون را در سال 2016 شکست داد، زمانی که میزان مشارکت در مقایسه با انتخابات مجدد باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، چهار سال قبل کاهش یافت.

در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری قبلی، گزینه غیرمتعهد در میشیگان هزاران رای به دست آورده است. برای مقایسه، در سال 2012، آخرین باری که دموکرات‌ها یک رئیس‌جمهور فعلی را در صندوق رای داشتند، بیش از 20000 نفر در میشیگان بدون تعهد رأی دادند.

به علاوه، در سال 2008، بیش از 238000 نفر به عنوان بخشی از جنبشی برای حمایت از نامزدی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، که در انتخابات اولیه ایالتی حضور نداشت، رای دادند.

قابل ذکر است، بایدن در سال 2020 با بیش از 150000 رای بر میشیگان پیروز شد. اما سازمان‌دهندگان کمپین به میشیگان گوش کن می‌گویند که خشم و آسیب ناشی از موضع ایالات متحده در قبال جنگ غزه، اگر دموکرات‌ها مسیر خود را تغییر ندهند، مشکلات شدیدی برای دموکرات‌ها ایجاد خواهد کرد.

بر اساس داده های سرشماری ایالات متحده، تا سال 2020، بیش از 200000 رای دهنده در میشیگان ثبت نام کرده بودند که مسلمان بودند و بیش از 300000 ساکن میشیگان آن را خاورمیانه ای یا شمال آفریقا می دانستند.

بعلاوه، مخالفت با رفتار بایدن در غزه ممکن است در حال گسترش در میان رای دهندگان عرب و مسلمان باشد. در نظرسنجی نیویورک تایمز/سینا که در ماه دسامبر منتشر شد، بایدن به طور قابل توجهی از طرف رای دهندگان زیر 30 سال در مورد مدیریتش با این موضوع مخالفت کرد.

رای دهندگان جوان ممکن است نقش مهمی در انتخابات 2024 ایفا کنند. بر اساس گزارش مرکز اطلاعات و تحقیقات در مورد یادگیری و مشارکت مدنی در دانشگاه تافتس، در میان‌دوره‌ای سال 2022، میشیگان بالاترین میزان مشارکت را در میان رای‌دهندگان زیر 30 سال داشت.

انتخابات مقدماتی میشیگان تنها یک روز پس از آنکه بایدن اعلام کرد که آتش بس موقت بین اسرائیل و حماس ممکن است تا دوشنبه اتفاق بیفتد به پایان می رسد.

عباس علویه، سخنگوی میشیگان و استراتژیست حزب دموکرات دوشنبه شب در بیانیه‌ای به گفت: «امید ما این است که یک توافق آتش‌بس دیرینه در اسرع وقت به دست آید.» اما او تاکید کرد که هدف کمپین این است که رئیس جمهور خواستار آتش بس دائمی علنی شود.

برای دیگر سازمان‌دهندگان این کمپین، روز سه‌شنبه مربوط به نتایج انتخاباتی نبود.

لکسیس زیدان، سخنگوی لکسیس زیدان، پیش از روز ابتدایی گفت: «این تیتر واقعاً مهم است. «کسانی زیر این چتر هستند که منتظرند [Biden] برای تغییر مسیر و در ماه نوامبر افرادی هستند که او را از کار درآورده اند، اما هنوز به حزب دمکرات ایمان دارند. و من فکر می کنم این چیزی است که واقعاً مهم است.”

در مهمانی تماشایی در دیربورن، حامیان با هیجان جمع می‌شوند تا با پایین آمدن نتایج جشن بگیرند.

آبراهام آیاش، نماینده ایالتی، از مدافعان سرسخت جنبش، نگاهی به روزهای ابتدایی دارد و به کنوانسیون دموکرات ها نگاه می کند و خاطرنشان می کند که این امکان وجود دارد که گزینه “عدم تعهد” بتواند حداقل یک نماینده به دست آورد.

در صورتی که نامزدی که در این مورد «غیر متعهد» 15 درصد از کل آرای ایالتی و سپس 15 درصد آرا در هر حوزه کنگره را به دست آورد، توسط حزب دموکرات اعطا می شود. آسوشیتدپرس تا ساعت 11:15 شب به وقت شرقی، نمایندگانی را به “غیر متعهد” اختصاص نداده بود.

اما آیاش و دیگران منصرف نیستند.

آیاش پیش‌بینی کرد: «ما به شیکاگو می‌رویم، اتفاقاً 174 روز دیگر، در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها خواهیم بود و این جنبش ضد جنگ را پیش می‌بریم و رشد می‌دهیم.

او امیدوار بود: «شاید آنها به میشیگان گوش کنند.