تتریس هرگز توسط یک انسان مورد ضرب و شتم قرار نگرفته بود، تا اینکه ویلیس گیبسون 13 ساله این کار را انجام داد:


ویلیس گیبسون در مسابقات جهانی تتریس کلاسیک 2023

دیوید “aGameScout” مک دونالد


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دیوید “aGameScout” مک دونالد


ویلیس گیبسون در مسابقات جهانی تتریس کلاسیک 2023

دیوید “aGameScout” مک دونالد

در بازی های ویدیویی خاص، معمولا بازی بازیکن را شکست می دهد و نه برعکس. اما ماه گذشته، ویلیس گیبسون 13 ساله از اوکلاهاما اولین کسی بود که تصور می شد تا کنون نسخه اصلی نینتندو تتریس را شکست دهد.

سی و چهار سال پس از اولین عرضه تتریس، گیبسون در نهایت آنقدر پیشرفت کرد که خود بازی نتوانست با او همراه شود. در سطح 157، او به “صفحه کشتن” بدنام رسید – نقطه ای در بازی که به دلیل محدودیت های برنامه نویسی اصلی بازی غیرقابل بازی می شود. کمتر از 39 دقیقه طول کشید.

گیبسون می‌گوید: “آنچه که اتفاق می‌افتد این است که شما آنقدر پیش می‌روید که برنامه‌نویسانی که بازی را ساخته‌اند، هرگز انتظار نداشتند که شما تا این حد پیش بروید. بنابراین بازی شروع به خراب شدن می‌کند و در نهایت فقط متوقف می‌شود.”

موفقیت او چقدر نادر بود؟ پیش از این، تنها هوش مصنوعی با رسیدن به صفحه نمایش قتل نسبت داده می شد.

در ویدیویی که در کانال یوتیوب خود با نام «Blue Scuti» منتشر شده است، می‌توان دید که گیبسون می‌گوید «فقط لطفاً سقوط کنید» زیرا پشته‌های تتریس سریع‌تر و سریع‌تر سقوط می‌کنند. لحظاتی بعد، صفحه نمایش یخ می زند و او با پیروزی فرو می ریزد.

او با شوک کامل می گوید: “اوه خدای من، بله! من از حال خواهم رفت.”

در تتریس کلاسیک، بازیکنان هنگام افتادن بلوک‌هایی با شکل‌های متفاوت روی هم چیده می‌شوند. بازیکنان می توانند بلوک ها را در جهات مختلف بچرخانند و هدف این است که آنها را به صورت خطوط ثابت درآورند. هنگامی که بلوک ها یک خط جامد تشکیل می دهند، ناپدید می شوند. اگر قطعات پاک نشده به بالای صفحه برسند، بازی به پایان می رسد. با گذشت زمان، بلوک‌ها سریع‌تر و سریع‌تر سقوط می‌کنند و بازی را سخت‌تر می‌کنند.

“[What drew me to Tetris] عمدتا سادگی آن بود. گیبسون گفت: شروع بازی و درک آن آسان است، اما تسلط بر آن بسیار دشوار است.

گیبسون از سال 2021 در تورنمنت ها بازی می کند. در ماه اکتبر، او جوان ترین فردی بود که به مسابقات قهرمانی کلاسیک تتریس جهانی راه پیدا کرد، جایی که سوم شد.

به گفته شرکت تتریس، بیش از 520 میلیون دستگاه تتریس در سراسر جهان فروخته شده است که آن را به یکی از پرفروش ترین بازی های تمام دوران تبدیل کرده است. الکسی پاجیتنوف، مهندس نرم‌افزار شوروی، تتریس را در سال 1985 ساخت. این تتریس چهار سال بعد توسط سیستم سرگرمی نینتندو منتشر شد..

گیبسون گفت که از 11 سالگی بازی می کند و معمولاً 3 تا 5 ساعت در روز بازی می کند.

او این رکورد را به پدرش آدام گیبسون تقدیم کرد که ماه گذشته درگذشت.