انفجارها ترافیک را در یک پل کلیدی از کریمه به سرزمین اصلی روسیه مختل می کند:


این عکس که توسط Ostorozhno Novosti در روز دوشنبه، 17 ژوئیه 2023 منتشر شد، گزارش شده است که بخش‌های آسیب‌دیده از یک اتصال خودروی پل کریمه را نشان می‌دهد که سرزمین اصلی روسیه و شبه جزیره کریمه را بر فراز تنگه کرچ در نزدیکی کرچ، کریمه متصل می‌کند.

AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

AP


این عکس که توسط Ostorozhno Novosti در روز دوشنبه، 17 ژوئیه 2023 منتشر شد، گزارش شده است که بخش‌های آسیب‌دیده از یک اتصال خودروی پل کریمه را نشان می‌دهد که سرزمین اصلی روسیه و شبه جزیره کریمه را بر فراز تنگه کرچ در نزدیکی کرچ، کریمه متصل می‌کند.

AP

مسکو – بنا بر گزارش‌ها، دست‌کم دو نفر در اوایل روز دوشنبه پس از آنچه مقامات روسیه گفتند حمله اوکراین به پل کلیدی که سرزمین اصلی روسیه را به شبه جزیره الحاق شده کریمه متصل می‌کند، کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

رسانه های روسیه گزارش دادند که دو انفجار در پل کرچ که جنوب روسیه را به کریمه الحاق شده متصل می کند، رخ داد. مقامات روسیه این حادثه را یک “حمله تروریستی” نامیدند که توسط نیروهای ویژه اوکراینی با مشارکت دو پهپاد دریایی انجام شد. هیچ مسئولیتی از سوی طرف اوکراینی بر عهده نگرفته است، اما سخنگوی فرماندهی جنوبی ارتش اوکراین گفت که این انفجارها می‌تواند یک اقدام تحریک‌آمیز از سوی روسیه برای تضعیف قرارداد صادرات غلات باشد که روز دوشنبه منقضی می‌شود.

به نظر می رسد ویدئوی شاهد آنلاین بخشی از جاده را نشان می دهد که تا حدی فرو ریخته است، اگرچه به نظر می رسد یک مسیر راه آهن موازی آسیب ندیده باشد. مقامات محلی نیز قربانیان را شناسایی کرده اند. آنها می گویند که یک دختر نوجوان پس از اینکه ظاهراً ماشین پدر و مادرش بر اثر ضربه هر چیزی که باعث آسیب شده بود، یتیم شد.

روسیه روشن کرده است که آنها فکر می کنند مسئولیت کجاست: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین را به انجام یک حمله تروریستی با کمک اطلاعات ایالات متحده و بریتانیا متهم کرده است.

این دومین حمله مهم به پل از اکتبر گذشته بود که یک کامیون بمب گذاری شده به دو بخش از پل آسیب رساند. این پل یک خط تدارکاتی کلیدی برای نیروهای روسی است که در جنوب اوکراین فعال هستند. این همچنین نماد مهمی از کنترل مسکو بر کریمه است، سرزمینی که روسیه به طور غیرقانونی از اوکراین در سال 2014 ضمیمه شد. رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، شخصاً اولین وسیله نقلیه را در هنگام افتتاح پل در سال 2018 با هیاهوهای فراوان رانندگی کرد.

به همه این دلایل، اوکراین گفته است که این پل یک هدف نظامی قانونی است. کیف را مقصر دانستند.

کیریلو بودانوف، رئیس سرویس امنیتی اوکراین، بارها این پل را غیرفعال خوانده است. هانا مالیار معاون وزیر دفاع اخیراً حمله قبلی به پل در پاییز گذشته را در فهرست موفقیت های نظامی اوکراین ذکر کرده است.

جوانا کاکیسیس از در گزارشی از کیف، اوکراین مشارکت داشت.