: دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان اظهارات نماینده جایپال را که اسرائیل را «دولت نژادپرست» می‌خواند رد کردند.


نماینده پارلمان، پرامیلا جایپال، که در 31 مه در ساختمان کنگره ایالات متحده دیده شد، در آخر هفته هنگامی که از اسرائیل به عنوان یک “دولت نژادپرست” یاد کرد، جنجال برانگیخت.

آنا مانی میکر/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آنا مانی میکر/گتی ایماژ


نماینده پارلمان، پرامیلا جایپال، که در 31 مه در ساختمان کنگره ایالات متحده دیده شد، در آخر هفته هنگامی که از اسرائیل به عنوان یک “دولت نژادپرست” یاد کرد، جنجال برانگیخت.

آنا مانی میکر/گتی ایماژ

نماینده پارلمان، پرامیلا جایپال، رئیس گروه پیشرو کنگره، در آخر هفته از اظهارنظرهایی که باعث واکنش شدید اعضای حزب خودش شد، واکنش نشان داد و در آن از اسرائیل به عنوان “دولت نژادپرست” یاد کرد.

اظهارات جنجالی او در حالی بیان شد که او به معترضان طرفدار فلسطین که روز شنبه یک میز گفتگوی Netroots Nation در شیکاگو را قطع کردند، بیان شد.

“آیا می توانم به عنوان کسی که در خیابان ها بوده و در تظاهرات های زیادی شرکت کرده است، چیزی بگویم؟” جایپال به جمعیت گفت. می‌خواهم بدانید که ما مبارزه کرده‌ایم تا روشن کنیم که اسرائیل یک کشور نژادپرست است، مردم فلسطین مستحق خودمختاری و خودمختاری هستند، که رویای راه‌حل دو دولتی در حال از بین رفتن است. حتی احساس نمی کند ممکن است.

دموکرات واشنگتن روز یکشنبه به دنبال شفاف سازی اظهارات خود بود و در بیانیه ای نوشت که از “کسانی که با سخنانم آزارشان داده ام” عذرخواهی می کند.

“در یک کنفرانس، من سعی کردم یک وضعیت متشنج را در طول یک پانل که در آن اعضای کنگره مورد اعتراض قرار گرفتند، خنثی کنم. کلمات مهم هستند و بنابراین مهم است که بیانیه خود را روشن کنم. من معتقد نیستم که ایده اسرائیل به عنوان یک ملت این است. نژادپرست» در این بیانیه آمده است.

جایپال افزود: «اما من معتقدم که دولت راست افراطی نتانیاهو درگیر سیاست‌های تبعیض آمیز و نژادپرستانه آشکار است و نژادپرستان افراطی این سیاست را در رهبری دولت فعلی هدایت می‌کنند».

رهبری دموکرات مجلس نمایندگان روز یکشنبه به آن پاسخ داد.

حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و کاترین کلارک، پیت آگیلار و تد لیو در بیانیه مشترکی که نام جایاپال را ذکر نکرد، گفتند: “اسرائیل یک کشور نژادپرست نیست.”

اظهارات جایپال چند روز پیش از سخنرانی آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل در نشست مشترک کنگره بیان شد.

چندین قانونگذار مترقی مجلس نمایندگان، از جمله الکساندریا اوکاسیو-کورتز و جمال بومن، نمایندگان نیویورک، و همچنین ایلهان عمر، نماینده مینه سوتا و کوری بوش، نماینده مینه سوتا، با اشاره به نگرانی در مورد حقوق بشر، گفته اند که در آن شرکت نخواهند کرد.

هرتزوگ قرار است روز سه شنبه با رئیس جمهور بایدن دیدار کند.