ارتش آمریکا می گوید یک کشتی زیردریایی حوثی ها را در دریای سرخ هدف قرار داده است:


ناوشکن یو اس اس Gravely روز سه شنبه 13 فوریه در جنوب دریای سرخ مشاهده شد. سنتکام گفت که نیروهای ایالات متحده پنج حمله حوثی ها را در روز شنبه دفع کردند.

برنات آرمانگو/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برنات آرمانگو/AP


ناوشکن یو اس اس Gravely روز سه شنبه 13 فوریه در جنوب دریای سرخ مشاهده شد. سنتکام گفت که نیروهای ایالات متحده پنج حمله حوثی ها را در روز شنبه دفع کردند.

برنات آرمانگو/AP

ارتش آمریکا می گوید روز شنبه به یک کشتی زیر آبی در دریای سرخ که توسط شورشیان حوثی در یمن مستقر شده بود، حمله کرد.

مقامات افزودند که این اولین باری بود که نیروهای ایالات متحده گروه شورشی مورد حمایت ایران را با استفاده از آنچه ارتش “کشتی زیر آب بدون سرنشین” یا UUV نامید، از زمان شروع موج حملات در منطقه در 23 اکتبر مشاهده کردند.

شورشیان حوثی در ماه‌های اخیر کشتی‌های تجاری بین‌المللی را که از دریای سرخ عبور می‌کنند تعقیب کرده‌اند. رهبران این گروه ادعا می کنند که کشتی های مرتبط با اسرائیل را در پاسخ به تهاجم مداوم این کشور به غزه هدف قرار می دهند. بسیاری از کشتی های مورد هدف هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارند.

یک گروه شورشی قدرتمند تحت حمایت ایران، حوثی‌ها از حماس حمایت می‌کنند و از زمان سرنگونی دولت این کشور در سال 2014، کنترل بخش‌های وسیعی از یمن – از جمله صنعا، پایتخت را در دست دارند.

شورشیان موشک‌هایی را به سوی کشتی‌های تجاری که در این منطقه حرکت می‌کنند شلیک کرده و پهپادها را مستقر کرده‌اند و ارتش آمریکا بارها برای کمک به دفع حملات وارد عمل شده است. حملات حوثی ها کشتی های جنگی آمریکا را نیز هدف قرار داده است.

ماه گذشته، ایالات متحده به همراه بریتانیا و سایر متحدان، یک سری حملات تلافی جویانه را علیه ده ها هدف حوثی ها در یمن آغاز کردند.

مقامات آمریکایی در آن زمان گفتند که بیش از 2000 کشتی مجبور شده اند مسیر خود را تغییر دهند تا از عبور از دریای سرخ جلوگیری کنند که به طور بالقوه به تاخیرهای جهانی کشتیرانی کمک می کند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که روز شنبه بین ساعت 15:00 تا 20:00 به وقت صنعا پنج “حمله دفاع از خود” را علیه UUV، یک کشتی سطحی بدون سرنشین و سه موشک کروز ضد کشتی متحرک انجام داد.

ارتش گفت که حملات در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را شناسایی کرده و به این نتیجه رسیده است که این حملات “یک تهدید قریب‌الوقوع برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه است.”