لیونل مسی و MLS فصل را با داوران جایگزین آغاز خواهند کرد:


آلیستر جانستون از نشویل اس سی در نیمه دوم بازی مقابل اف سی سینسیناتی در ورزشگاه نیسان در 17 آوریل 2021 در نشویل کارت زرد دریافت می کند.

برت کارلسن/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برت کارلسن/گتی ایماژ


آلیستر جانستون از نشویل اس سی در نیمه دوم بازی مقابل اف سی سینسیناتی در ورزشگاه نیسان در 17 آوریل 2021 در نشویل کارت زرد دریافت می کند.

برت کارلسن/گتی ایماژ

لیگ برتر فوتبال فصل خود را این هفته با داوران جایگزین آغاز خواهد کرد، پس از آن که مسئولان اتحادیه بازی پیشنهاد قراردادی را که به گفته آنها “کم از انتظارات بود” رد کردند.

روز شنبه، نزدیک به 96 درصد از اعضای انجمن داوران حرفه‌ای فوتبال، به توافق‌نامه‌ای که توسط سازمان داوران حرفه‌ای که داوران MLS و سایر لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال را استخدام می‌کند، رای منفی دادند.

پس از رای گیری، PRO اعلام کرد که مسئولین مسابقات را که اتحادیه تشکیل شده است قفل می کند و در عوض فصل عادی را با داوران جایگزین غیر اتحادیه آغاز می کند. فصل MLS این چهارشنبه از ساعت 20 آغاز می شود و اینتر میامی اسطوره فوتبال لیونل مسی به مصاف رئال سالت لیک می رود.

مارک گایگر، مدیر کل PRO در بیانیه ای گفت: نتیجه رای عضویت ناامید کننده است. ما چاره ای نداریم جز اینکه قفل کنیم و از مسئولان واحد غیر چانه زنی واجد شرایط استفاده کنیم تا بازی ها طبق برنامه پیش برود.»

PRO گفت که پیشنهاد قرارداد پنج ساله آزمایشی که در طول مذاکرات ارائه شد، غرامت کلی را تقریباً 25٪ با افزایش حقوق، نگهدارنده، هزینه بازی و سایر مزایا، از جمله سفر در کلاس تجاری برای رویدادهای خاص، افزایش می دهد.

اما اتحادیه داوران پیشنهاد کرد که این پیشنهاد به اندازه کافی برای حمایت از مقاماتی که انتظار می رود بر مسابقات نظارت کنند در یک بازی سریع که به طور فزاینده ای در ایالات متحده محبوبیت پیدا کرده است، پیش نرفت. تابستان گذشته با قرارداد مسی با اینتر میامی.

پیتر مانیکوفسکی، رئیس اتحادیه و مذاکره‌کننده اصلی، در بیانیه‌ای گفت: «رشد سرسام‌آور MLS به طور قابل‌توجهی تقاضاها را از نظر روحی و جسمی از مقامات افزایش داده است، و به همین دلیل تقاضاها برای زمان حرفه‌ای و شخصی ما افزایش یافته است.

اعضای ما نه تنها درخواست غرامت عادلانه در زمانی که لیگ رکورد رشد را نشان می دهد، بلکه برای توانایی مراقبت از خود در جاده و خانه برای ادامه داوری در بالاترین سطح مورد نیاز این ورزش هستند. او اضافه کرد.

مانیکوفسکی گفت که اعضا در مورد غرامت و مزایای گنجانده شده در پیشنهاد قرارداد مشکل داشتند و گفتند که به اندازه کافی برخی از مسائل مربوط به کیفیت زندگی مانند سفر و برنامه ریزی را برطرف نکرده است.

قرارداد قبلی که داوران MLS را پوشش می داد در 15 ژانویه به پایان رسید.

این قفل کمتر از یک ماه پس از رای اتحادیه به صدور مجوز اعتصاب احتمالی در طول مذاکرات جاری صورت می گیرد. ورزشکاران گزارش شده است.

هر دو گروه روز شنبه گفتند که هنوز امیدوارند به توافق برسند.

نلسون رودریگز، معاون اجرایی لیگ برتر فوتبال در بیانیه ای گفت که رای اتحادیه “بسیار ناامیدکننده” بود و لیگ از طرح استفاده از داوران جایگزین حمایت کرد.

“PRO برنامه اضطراری خود را برای فصل آینده MLS به ما اطلاع داده است که شامل استفاده از داوران حرفه ای باتجربه مسابقات با پشتیبانی کهنه کار است. [Video Assistant Referee] رودریگز گفت: “ما به برنامه جامعی که آنها اجرا کرده اند اطمینان داریم.”

اما مانیکوفسکی، رئیس اتحادیه گفت که مسئولان بازی های پشتیبان “به طور کلی تجربه و سطح آمادگی فعلی لازم برای انجام کارهای ما را ندارند.”