بایدن در برابر ترامپ در نظرسنجی روز رئیس جمهور مورخان یک تماس نزدیک نیست:


پرزیدنت بایدن در یک نظرسنجی از تاریخدانان در مورد عظمت ریاست جمهوری رتبه بالایی دارد – اما او در رقابت تنگاتنگی با رئیس جمهور سابق ترامپ است که در رده آخر قرار دارد.

جیم واتسون و برندان اسمیالوفسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جیم واتسون و برندان اسمیالوفسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


پرزیدنت بایدن در یک نظرسنجی از تاریخدانان در مورد عظمت ریاست جمهوری رتبه بالایی دارد – اما او در رقابت تنگاتنگی با رئیس جمهور سابق ترامپ است که در رده آخر قرار دارد.

جیم واتسون و برندان اسمیالوفسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد بایدن، رئیس‌جمهور بایدن در رقابت تنگاتنگی برای جلوگیری از بازپس‌گیری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق کاخ سفید است. اما 154 مورخ و کارشناس ریاست جمهوری اینگونه نمی بینند: آنها بایدن را در یک سوم رؤسای جمهور آمریکا رتبه بندی می کنند، در حالی که ترامپ در رتبه آخر مردگان قرار دارد.

نسخه 2024 نظرسنجی کارشناسان پروژه عظمت ریاست جمهوری، بایدن را در جایگاه چهاردهم قرار داد، درست جلوتر از وودرو ویلسون و رونالد ریگان. ترامپ در رتبه چهل و پنجم قرار دارد و پس از استیضاح همکار اندرو جانسون و جیمز بوکانان، سرداب نشین همیشگی در چنین رتبه بندی هایی به دلیل رهبری قبل از جنگ داخلی، قرار دارد.

براندون روتینهاوس، دانشمندان علوم سیاسی از دانشگاه هیوستون و جاستین اس وان از دانشگاه کارولینای ساحلی، که برای اولین بار عظمت خود را منتشر کردند، می‌گویند: «در حالی که حزب‌گرایی و ایدئولوژی به طور کلی تفاوت عمده‌ای ایجاد نمی‌کنند، چند تفاوت وجود دارد که شایان ذکر است. نظرسنجی در سال 2015

کارشناسان در پاسخ به این نظرسنجی که خود را محافظه‌کار می‌دانستند، بایدن را در رتبه 30 قرار دادند، در حالی که لیبرال‌ها او را در رتبه سیزدهم و میانه‌روها در رتبه بیستم قرار دادند. هر سه همان گروه، ترامپ را که دوره ریاست‌جمهوری اش با زیر پا گذاشتن هنجارهای تاریخی مشخص شده بود، در پنج رتبه آخر قرار دادند.

در مقیاس 0 تا 100 نظرسنجی “عظمت کلی”، رتبه 50 به معنای متوسط ​​بودن یک رئیس جمهور است، در حالی که صفر به این معنی است که آنها شکست خورده تلقی می شوند. تنها سه رئیس‌جمهور برتر – آبراهام لینکلن در شماره 1، پس از آن فرانکلین دلانو روزولت و سپس جورج واشنگتن – امتیاز بالاتر از 90 را کسب کردند. از آنجایی که رتبه‌بندی هیچ‌کس بالاتر از 80 بود، افت شدید بود. تقریباً نیمی از روسای جمهور دارای رتبه زیر 50 بودند.

امتیاز کلی ترامپ 10.92 بود که به راحتی بدترین امتیاز بود، در حالی که بایدن 62.66 او را با جان آدامز مساوی کرد. برخی از جذابیت‌های بایدن می‌تواند به دلیل شخصی باشد که او در دفتر بیضی شکل دنبال می‌کرد: طبق خلاصه‌ای از این نظرسنجی، ترامپ به‌عنوان «قطبی‌ترین رئیس‌جمهور در میان رتبه‌بندی‌شده‌ها، انتخاب شده توسط ۱۷۰ پاسخ‌دهنده» دیده می‌شود.

این نظرسنجی در حالی ظاهر می شود که دو رقیب برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 در برابر بادهای مخالف متفاوتی با هم رقابت می کنند. در حالی که مورخان ممکن است بایدن را ترجیح دهند، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او در مدیریت حوزه‌های سیاستی کلیدی اعتماد ندارد و او به طور معمول در سنین خود مورد انتقاد قرار می‌گیرد. و ترامپ علیرغم مواجهه با 91 اتهام جنایتکارانه و عدم تایید طولانی مدت در مورد ریاست جمهوری یک دوره ای خود، راه خود را برای نامزدی جمهوری خواهان برای رهبری کشور طی می کند.

در نشانه ای از شکاف حزبی، دانشگاهیان نوشتند: “جمهوری خواهان و محافظه کاران جورج واشنگتن را به عنوان بزرگترین رئیس جمهور رتبه بندی می کنند” در حالی که دموکرات ها، میانه روها و مستقل ها رئیس جمهور موسس کشور را در جایگاه دوم یا سوم قرار دادند.

نویسندگان این نظرسنجی می‌گویند: «ریگان، جورج اچ دبلیو بوش، اوباما و بایدن، که در آنها قطب‌بندی حزبی مشهود است، چندین رئیس‌جمهور نیز وجود دارند که برای بیل کلینتون جالب نیست.

در واقع، کلینتون در میان پاسخ دهندگان راست گرایانه، که او را در رتبه 10 قرار دادند، کمی بهتر از لیبرال ها و میانه روها بود که هر دوی آنها کلینتون را دوازدهمین رئیس جمهور برتر بودند.

البته اندازه گیری عظمت ریاست جمهوری هم ذهنی و هم انتخابی است. مورخان به طور معمول موفقیت ها و شکست های رهبران را دوباره تحلیل می کنند – و در فضای سیاسی قطبی شده امروز، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، این ویژگی ها می توانند بسیار متفاوت به نظر برسند. همچنین استخراج معیارهای متمایز برای عظمت ریاست جمهوری، به غیر از هدایت ایالات متحده در لحظات حساس تاریخ – مانند کمک به تأسیس کشور یا حفظ کشور در کنار هم، می تواند دشوار باشد.

برای مثال، بزرگترین رهبر این نظرسنجی، لینکلن، به خاطر حفظ اتحادیه و پایان دادن به برده داری مورد ستایش قرار می گیرد. اما واشنگتن که در نظرسنجی جدید از رتبه دوم به سوم سقوط کرد، تمرین کننده این افتضاح بود. حتی روزولت که هم به‌خاطر اجرای سیاست‌های نیو دیل که کشور را تغییر داد و هم هدایت ایالات متحده را در بخش عمده‌ای از یک جنگ جهانی اعتبار داد، نیز به دلیل دستور بازداشت اجباری آمریکایی‌های ژاپنی در طول جنگ جهانی دوم مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

هدف این نظرسنجی این است که به مورخان و کارشناسان ریاست جمهوری فرصتی بدهد تا نظر خود را درباره جایگاه رهبران امروزی در یک زمینه گسترده تر بیان کنند. برای انجام این کار، روتینهاوس و وان درخواست هایی را برای اعضای فعلی و اخیر روسای جمهور و بخش سیاست اجرایی انجمن علوم سیاسی آمریکا ارسال کردند.