اتهامات جنایتکارانه ترامپ، واکنش جمهوری خواهان و آنچه بعدا اتفاق می افتد:


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، روز سه‌شنبه پس از اعتراف به بی‌گناهی در مورد ۳۴ مورد جنایت، در مراسم Mar-a-Lago در وست پالم بیچ، فلوریدا حضور یافت.

الکس وانگ/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الکس وانگ/گتی ایماژ


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، روز سه‌شنبه پس از اعتراف به بی‌گناهی در مورد ۳۴ مورد جنایت، در مراسم Mar-a-Lago در وست پالم بیچ، فلوریدا حضور یافت.

الکس وانگ/گتی ایماژ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در 34 مورد جنایت خود را بی گناه دانسته است. این اتهامات ناشی از تحقیقاتی است که توسط آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن انجام شد، که ادعا می کند ترامپ سوابق تجاری را برای پنهان کردن اطلاعات مخرب رای دهندگان انتخاباتی سال 2016 جعل ​​کرده است.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق است که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود – و او در حال حاضر این اتهامات را به خوراک داستانی برای انتخاب مجدد خود تبدیل کرده است.

در اینجا راهنمایی برای آنچه می دانیم وجود دارد.

ترامپ چه اتهامی داشت؟

کیفرخواستی که روز سه شنبه منتشر شد شامل 34 فقره جعل سوابق تجاری با “قصد ارتکاب جرم دیگری و کمک و پنهان کردن ارتکاب آن” است. این یک جنایت کلاس E است – پایین ترین سطح جنایت در ایالت نیویورک.

دادستان ها می گویند که هر چک توسط سازمان ترامپ پردازش می شود و به عنوان یک پرداخت ماهانه برای خدمات حقوقی تحت یک قرارداد نگهدارنده پنهان می شود. در بیانیه‌ای که با اتهامات همراه بود، آمده است: «در حقیقت، هیچ توافقی برای حفظ وجود نداشت.

براگ در بیانیه ای مطبوعاتی درباره این اتهامات گفت: «منهتن خانه مهم ترین بازار تجاری کشور است. ما نمی توانیم به کسب و کارهای نیویورک اجازه دهیم سوابق خود را برای سرپوش گذاشتن بر رفتار مجرمانه دستکاری کنند.»

در مورد طرح «بگیر و بکش» چه می دانیم؟

پرونده براگ بر این ایده استوار است که ترامپ مرتباً از طرح “بگیر و بکش” برای دفن اطلاعات منفی استفاده می کند.

دادستان ها به سه مورد اشاره کردند که در آن ها می گویند ترامپ چنین طرحی را با مدیران امریکن مدیا، شرکتی که نشریه نشنال انکوایرر را منتشر می کند، «سازمان داد». هر سه پس از اعلام نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری در ژوئن 2015 اتفاق افتادند.

اولین مورد در پاییز همان سال اتفاق افتاد، زمانی که AMI 30000 دلار به دربان سابق برج ترامپ پرداخت کرد که ادعا می کرد داستانی درباره فرزندی دارد که ترامپ ظاهراً خارج از ازدواجش پدری کرده است.

دادستان ها می گویند، حتی در حالی که مجله به این نتیجه رسید که این داستان درست نیست، مدیران اجرایی موافقت کردند که تا پس از انتخابات، دربان را از توافق آزاد نکنند، و این پرداخت در کتاب ها و سوابق AMI “به اشتباه توصیف شده است”.

دومین مورد در ژوئن 2016 زمانی رخ داد که کارن مک دوگال، همبازی سابق پلی بوی، ادعا کرد که در زمانی که ترامپ ازدواج کرده بود با او رابطه داشته است. ترامپ، کوهن و دیوید پکر، مدیرعامل AMI «مجموعه‌ای در مورد اینکه چه کسی باید نتیجه بدهد، گفتگو کردند [MacDougal] دادستان ها می گویند تا سکوت او را تضمین کند.

در نهایت، AMI 150,000 دلار به او پرداخت کرد که کوهن متوجه شد ترامپ یا کسب و کارش به ناشر بازپرداخت خواهند کرد. (به توصیه مشاور عمومی AMI، این بازپرداخت هرگز انجام نشد.)

آخرین اتفاق، پرداخت 130000 دلار به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم بزرگسالان در اکتبر 2016، درست قبل از انتخابات بود تا اتهامات او در مورد رابطه نامشروع در مسابقات گلف افراد مشهور در سال 2006 را سرکوب کند.

ترامپ هر سه داستان مربوط به این امور را رد کرده است.

دادستان باید چه چیزی را ثابت کند؟

الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در خارج از دادگاه فدرال منهتن صحبت می کند.

آنجلا وایس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آنجلا وایس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در خارج از دادگاه فدرال منهتن صحبت می کند.

آنجلا وایس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

طبق قوانین ایالت نیویورک، جعل سابقه تجاری تنها در صورتی جرم است که به قصد پنهان کردن یا ارتکاب جرم دیگری انجام شده باشد.

در یک کنفرانس خبری که بعد از ظهر سه‌شنبه پس از حضور ترامپ در دادگاه برگزار شد، براگ توضیح داد که دادستان‌ها به عنوان دو جنایت احتمالی دیگر در پرونده ترامپ چه می‌دانند.

براگ گفت: اولین مورد، قانون انتخابات ایالت نیویورک است، “که توطئه برای تبلیغ نامزدی از راه های غیرقانونی را جرم می داند.” در این مورد، این «می‌تواند شامل» اظهارات نادرست باشد، مانند ارائه نادرست به مقامات مالیاتی از پرداخت‌ها به مایکل کوهن.

دوم قانون انتخابات فدرال است که مبلغی را که می توان به نامزدها در انتخابات فدرال اهدا کرد محدود می کند.

در کیفرخواست این جرایم دیگر مشخص نشده است. براگ گفت که به نظر او قانون ایالت نیویورک، دادستان ها را ملزم به انجام این کار نمی کند.

واکنش ترامپ چگونه است؟

ترامپ که دو بار به عنوان رئیس جمهور استیضاح شد و همچنان رکوردشکنی آرای الکترال را به دست آورد، سعی کرد از پتانسیل روایی زمان خود در دادگاه استفاده کند.

او با یک موتورسیکلت که شبکه های خبری کابلی بزرگ با فیلم هلیکوپتر ردیابی کردند، دادگاه را ترک کرد. کمپین انتخاباتی او در سال 2024 شروع به ارائه یک تی شرت با یک لیوان جعلی برای اهدای 47 دلار کرد.

و برای پایان دادن به یک روز کامل از توجه رسانه ها، ترامپ در مار-آ-لاگو در برابر حامیانش روی صحنه رفت تا اتهامات را به عنوان آزار و اذیت سیاسی مورد حمله قرار دهد.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود گفت: هرگز فکر نمی‌کردم چنین اتفاقی در آمریکا بیفتد. تنها جنایتی که مرتکب شده‌ام این است که بدون ترس از ملت خود در برابر کسانی که به دنبال نابودی آن هستند، دفاع کنم.»

ترامپ در اظهاراتی که فقط حدود 25 دقیقه به طول انجامید، تحقیقات دیگری را که با آن مواجه است رد کرد و گفت که دای براگ “هیچ پرونده ای” ندارد و به قاضی خوان مرچان و خانواده اش به عنوان افرادی که “از ترامپ متنفر هستند” حمله کرد.

منهتن علیرغم اینکه در طول روز در حالت آماده باش بود، تنها شاهد تجمعات کوچکی از حامیان ترامپ در نزدیکی دادگاه بود که تعداد خبرنگاران بیشتر از معترضان بود.

اما حامیان ترامپ آشکارا از راه های دیگری از او حمایت می کنند. به گفته مشاور جیسون میلر، کمپین او 10 میلیون دلار از اخبار کیفرخواست جمع آوری کرده است.

در سراسر جمهوری‌خواه، متحدان ترامپ و منتقدان او پیام‌های مشابهی را اتخاذ کردند، حتی سناتور میت رامنی، از یوتا، براگ را به پیشبرد «یک دستور کار سیاسی» متهم کرد.

و به عنوان معیاری برای چگونگی این پیام رسانی، نظرسنجی Quinnipiac که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که دو سوم از همه پاسخ دهندگان فکر می کنند که اتهامات در نیویورک چندان جدی نیستند. از هر 10 نفر، 6 نفر می گویند که تحقیقات با انگیزه سیاسی انجام شده است.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است مدتی طول بکشد تا دادگاه واقعاً شروع شود.

مرچان، تاریخ دادگاه بزرگ بعدی را 4 دسامبر تعیین کرد. دادستانی تلاش می‌کند تا بحث آغازین در ژانویه 2024 آغاز شود، اما دفاعیات ترامپ چند ماه دیگر، شاید در بهار 2024، درخواست کرد. این درست در قلب فصل مقدماتی است. ، که می تواند روند انتخاب مجدد رئیس جمهور سابق را پیچیده کند.

دفاع ممکن است تلاش کند برای به تاخیر انداختن پرونده، از جمله انتقال محل برگزاری به خارج از منهتن، جایی که رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به ترامپ رای دادند، درخواست کند.

و سپس عوارض زمانی وجود دارد که اگر ترامپ در یکی از سه تحقیق دیگری که با آن مواجه است متهم شود، ممکن است رخ دهد.

کری جانسون، خبرنگار عدالت در گزارش می دهد که کارشناسان حقوقی انتظار داشتند که پرونده منهتن DA “به طور بالقوه ضعیف ترین” در بین تحقیقات باشد.

در شهرستان فولتون جورجیا، دادستان ها در حال بررسی نقش ترامپ در تحت فشار قرار دادن مقامات محلی برای لغو نادرست نتایج انتخابات 2020 هستند.

و درست قبل از جلسه سه شنبه در نیویورک، یک دادگاه استیناف فدرال در واشنگتن دی سی اجازه داد تا تحقیقات وزارت دادگستری درباره ترامپ ادامه یابد. جانسون گزارش می دهد که دادگاه حکم داد که جک اسمیت بازرس ویژه می تواند از دستیاران ارشد ترامپ در مورد اقدامات او در 6 ژانویه و رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده بازجویی کند.

میز واشنگتن، میز ملی ، Ximena Bustillo و Rachel Treisman گزارش ارائه کردند.

این گزارش در ابتدا در ما ظاهر شد وبلاگ زنده. دوباره بازدید کنید چگونه خبر منتشر شد