کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی رژیم درمانی اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی غذاها و مواد مغذی چربی معده را هدف قرار داده اند ، که برخی از آنها جزء اصلی رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از صفحه دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. طبیعی در کنترل فشار خون نقش دارد.

تحقیقات جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، روده آنها کاهش می یابد ، که در گروه دیگر مشاهده نمی شود.

حتی اگر روزانه یک آووکادو کامل نمی خورید ، ایده خوبی است که با افزودن این میوه به رژیم غذایی خود و تا آنجا که ممکن است از سلامت خود محافظت کنید.

2. مغز خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند و چربی های سالم همراه با پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. اینها شامل بسیاری از مواد مغذی است که بزرگسالان ممکن است دچار کمبود باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

نشان داده شده است بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام زمینی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند ، دارای شاخص توده بدنی هستند. و فشار خون پایین تر از افرادی است که از این غذا استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند که نشانه تجمع چربی شکمی است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدس

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه اقتصادی ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال دنبال کرد. نشان داده شد که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduced کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به کنترل حرکت روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی رژیم درمانی اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است که بسیاری از غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. مطالعه ای روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی و احشای زیر پوستی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات کامل ، مصرف مقدار متوسط ​​غلات سبوس دار را با توجه به نیازهای انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید ، وعده های غذایی کوچکتر بخورید و در زمان فعالیت بیشتر ، وعده های غذایی بزرگتر بخورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای فعالیت بدنی ، از جمله ایمنی ، تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت روانی مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی کل و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند مقداری شیر گیاهی بخورید یا مکمل این ویتامین را که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی تأمین می کند ، مصرف کنید.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه اولیه و کمیت و شیوه های تغذیه نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه دکتر اینستاگرام کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


دکتر رضا اطمینانانی

رژیم درمانی اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید