ماه سپتامبر ماه ملی میوه ها و سبزیجات است و ما از آن استقبال می کنیم تا به شما کمک کنیم راههای آسان ، واقع بینانه و خوشمزه ای برای افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات خوشمزه و سالم پیدا کنید.



افشاگری – این مطلب در اصل در سال 2020 در The Dieticitian Home Post شده بود ، اما به روز شده و بازنشر شده است.

مناسبت هایی برای جشن ها

می دانم که به نظر می رسد هر هفته یک روز “ملی” (جای خالی را پر کنید) متفاوت است. از روز ملی اسفناج تا پنکیک ملی بلوبری با روز شربت افرا. آن خیلی زیاد است.


با این حال ، است برای بنیاد سلامت بهتر تولید کنید (PBH) سپتامبر را به عنوان یک میوه و سبزیجات ملی تعیین کرده است و این چیزی است که من قطعاً از آن حمایت می کنم!

مصرف میوه و سبزیجات در ایالات متحده

کاسه بزرگ توت فرنگی

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از برخی سرطان ها و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. این بسیار مهم است زیرا بیماری های قلبی هنوز عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، اگرچه 80 درصد از بیماری های قلبی عروقی با رژیم غذایی و تغییر شیوه زندگی قابل پیشگیری است.


میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، لیپو شیمیایی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از بینایی ما گرفته تا سیستم ایمنی بدن ما را پشتیبانی می کنند.

با وجود این مزایا ، آمریکایی ها به سادگی از میزان مجاز روزانه خود از میوه و سبزیجات استفاده نمی کنند.

طبق گزارش منتشر شده توسط CDC در سال 2018 ،

تنها یک نفر از هر 10 بزرگسال در ایالات متحده از میزان توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات استفاده می کند

جوانان برای دستیابی به میزان مصرف میوه ، هندوانه می خورند

مصرف میوه و سبزیجات توسط نوجوانان نیز به همان اندازه کم است فقط 2٪ دانش آموزان دبیرستانی که روزانه از سبزیجات استفاده می کنند و فقط 9 درصد از آنها روزانه از میوه استفاده می کنند.

میوه ها و سبزیجات فعلی چیست؟

مطابق با 2020-2025 دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها، توصیه می شود که بزرگسالان روزانه موارد زیر را مصرف کنند –

  • 1.5 – 2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

این دستورالعمل های رژیم غذایی برای مدیترانه توصیه می شود میوه ها و سبزیجات را در بیشتر وعده های غذایی ، با تأکید قوی بر افزودن غذاهای گیاهی بیشتر در وعده های غذایی خود ، قرار دهید.

نکاتی برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

کاسه تربچه

برخی نکات ساده برای دریافت میوه و سبزیجات بیشتر در روز عبارتند از:

  • اسفناج یا سبزیجات را به اسموتی های صبح اضافه کنید
  • روی ناهار سبزیجات مانند کاهو ، خیار و جوانه را روی ساندویچ بوقلمون جمع کنید
  • مخلوط کردن میوه (تازه یا یخ زده) در ماست برای تسهیل غذا
  • چیدن سبزیجات جدید در فروشگاه هر هفته و یافتن روشهای جدید برای تهیه آنها
  • هفته ای یکبار سبزیجات را به عنوان ستاره برنامه در وعده شام ​​با دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • هفته ای یک بشقاب کامل سبزیجات را سرخ کنید تا در وعده های غذایی آخر اضافه شود
  • در حین پختن شام برای خوردن میان وعده ، یک سینی سبزیجات بریزید
  • با هم مخلوط کنید a میکس ترکیبی خانگی با میوه های خشک مانند زردآلو ، زغال اخته یا گیلاس
  • برای افزودن میوه به شیرینی ، مانند هلوهای کبابی با ماست یا سالاد میوه با نعناع

نام گیاه داشته باشید

PBH در تلاش برای کمک به هرکسی که میوه ها و سبزیجات بیشتری را در شیوه زندگی خود بگنجاند ، یک تمرین سرگرم کننده به نام Have A Plant Challenge ترتیب داد. امسال آنها ما را تشویق می کنند تا از تخیل خود استفاده کنیم و ما را برای تجربه میوه ها و سبزیجات در سراسر جهان آماده می کنند. به مناسبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، که سال 2021 سال جهانی میوه ها و سبزیجات نامیده می شود ، جشنواره امسال شامل فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، مواد الهام گرفته از جهان ، دستور العمل ها و موارد دیگر خواهد بود.

چالش گیاهی داشته باشید

من از شما می خواهم که ببرید نام گیاه داشته باشید و خودتان را به چالش بکشید تا روزانه یک میوه و سبزیجات دیگر به برنامه معمول خود در طول ماه اضافه کنید.

این وب سایت Plant داشته باشید همچنین مملو از منابع ، دستور العمل ها و اطلاعات زیادی در مورد میوه ها و سبزیجات است.

برخی از دستور العمل های میوه و سبزیجات مدیترانه ای مورد علاقه ما